K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2011, 20:32   #11
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Begrundelsen for afslaget:

"Tilstanden er ikke stationær, samt alle muligheder for forbedring af arbejdsevnen ikke er udtømte"

For at du i en klage skal kunne overbevise kommunen om, at deres afgørelse skal ændres til din fordel, så kræver det faktisk, at du skal kunne godtgøre, at de er forkert på den når de fastholder at alle muligheder ikke er udtømte og at din tilstand ikke er stationær.

Og det kan du ikke ud fra det du oplyser, og slet ikke når du også fuldstændigt mangler lægernes opbakning.

Sorry, men nogen har altså flere speciallægers erklæringer på, at de er helt uarbejdsdygtige, og alligevel får de ikke pension.
Du har ikke engang lægernes opbakning, tværtimod siger de at det er et spørgsmål om livsstilændring og vægttab.

Du har en meget, meget svag sag.

Det er ikke det du helst vil høre, men du kommer aldrig igennem med en pensionssag på det foreliggende grundlag.

Men du har selvfølgelig retten til at klage over kommunens afgørelse, men som jeg ser det kan du ikke ret meget andet end fastholde, at du selv mener din tilstand er stationær og at du derfor er uarbejdsdygtig.

"Jeg lider af sukkersyge, forhøjet blodtryk og kolesterol, slidgigt i begge knæ og overvægt på 30 kg
jeg har hovedpine flere gange i løbet af dagen."

Ja, alt sammen kan være følge af for høj vægt.
Ikke nødvendigvis at det er det, men klart nok at når der er massiv overvægt, så vil det altid opfattes som årsag.



"Jeg spiser sundt i form af fedt- og sukkerfattigt mad, mv. og spiser så lidt som muligt"

Jeg ved godt det kan være svært at tabe sig, men sådan helt uden dikkedarer, så er det sådan at hvis man indtager flere kalorier end man forbrænder så tager man på.

Du nævner Gastric Bypass.

Jeg ved ikke om du opfylder kriterierne for at få den operation betalt af det offentlige.
Adgangskravene er blevet skærpede fordi man skønnede, at for mange så det som en nem slankekur.
Hvilket det dog langtfra er.
Nogen er glade for at have fået det foretaget, men mange er ikke.
For selvfølgelig har det nogen omkostninger og gener.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 10:55   #12
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
hvad siger kommunen evt til fleksjob
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 12:32   #13
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Der er ingen tvivl om, at du står svagt, og jeg tror du kan klage alt det du vil og stadig modtage afslag.

Måske var det en ide at ændre målsætning? Fremfor at målet skal være at modtage FP - kunne du måske sige til dig selv: Jeg vil have det bedre, jeg vil være mere rask - hvad kan jeg gøre for det?

Siger ikke, at det bliver nemt, men målet i sig selv er mere positivt end at gå efter noget du på forhånd næsten med sikkerhed har tabt.

Forskellen på at fokusere positivt på din egen helbredelse/forbedring og så på et kamp med systemet er meget meget stor :-))

Vis kommunen og lægerne at du er positiv og villig og gerne vil have hjælp - og se så hvad der sker hen over året. Hvis du har samarbejdet med den indstilling, og det ikke hjælper på dit helbred - så har du en anden sag!

tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 12:36   #14
FTP ansøger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
FTP ansøger er ny på vejen
Kære alle,

tusind tak for jeres informative og gode inputs..
FTP ansøger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på hjælp vibe50 Alt det andet 10 13-08-2013 07:59
Endnu et afslag. HJÆLP missjane Alt det andet 23 19-11-2011 19:37
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Hjælp til klagebrev ang. afslag på FP. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-03-2011 15:21
Hjælp afslag fra kommunen!! laurana Alt det andet 6 08-07-2010 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension