K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2011, 16:20   #1
3xstress
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 8
Styrke: 0
3xstress er ny på vejen
Førtidspension og andre pensioner?

Jeg er blevet tilkendt førtidspension pr1/11. Der står i brevet, at de vil beregne pensionen. Men jeg troede, det var faste satser, ud fra om man er enlig eller bor sammen med en? Så hvad betyder det?

Jeg har to forskellige pensionsordninger, en fra pmf, som har været hvilende siden 2003, og en fra bupl, som jeg har haft pause fra indbetaling under min sygdom de sidste to år.

De indtægter, som jeg får fra de to ordninger, bliver de trukket fra min førtidspension, eller er det ligesom med et job, at man godt må tjene noget?

Og hvad med engangsbeløbet, får det indflydelse?

En anden ting er, at begge pensionsselskaber beder om sygdomsoplysninger for at beregne min pension, - det synes jeg er sært, når kommunen har givet mig pension. Jeg har mange forskellige sygdomsproblemer, og jeg ved ikke, hvordan jeg kan udfylde deres skemaer, - og samtidig er jeg bange for, om man kan komme til at skrive noget forkert, ligesom når forsikringen ikke dækker, fordi man fortalte historien forkert. Er der noget jeg skal tænke på i den forbindelse?

Jeg er medlem af "det faglige hus", burde jeg involvere dem i sagen?
3xstress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 17:37   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 3xstress Se meddelelser
Jeg er blevet tilkendt førtidspension pr1/11. Der står i brevet, at de vil beregne pensionen. Men jeg troede, det var faste satser, ud fra om man er enlig eller bor sammen med en? Så hvad betyder det?

Jeg har to forskellige pensionsordninger, en fra pmf, som har været hvilende siden 2003, og en fra bupl, som jeg har haft pause fra indbetaling under min sygdom de sidste to år.

De indtægter, som jeg får fra de to ordninger, bliver de trukket fra min førtidspension, eller er det ligesom med et job, at man godt må tjene noget?

Og hvad med engangsbeløbet, får det indflydelse?

En anden ting er, at begge pensionsselskaber beder om sygdomsoplysninger for at beregne min pension, - det synes jeg er sært, når kommunen har givet mig pension. Jeg har mange forskellige sygdomsproblemer, og jeg ved ikke, hvordan jeg kan udfylde deres skemaer, - og samtidig er jeg bange for, om man kan komme til at skrive noget forkert, ligesom når forsikringen ikke dækker, fordi man fortalte historien forkert. Er der noget jeg skal tænke på i den forbindelse?

Jeg er medlem af "det faglige hus", burde jeg involvere dem i sagen?
Tillykke med din pension....

Mener at det er ca 60.000 pr år man som enlig må tjene ved siden af pensionen .. det vil sige at hvis dine private pensioner giver mere, så trækker de i pensionen..
Alle de forskellige tal kan du finde inde på borger.dk

Men de private pensioner har begge indflydelse på en evt boligsikring...

Engangsbeløbet er dit .. kvit og frit

Da jeg kontaktede min pensionskasse Pensam, da bad de om at få min ressourceprofil.... og jeg "gad" godt nok ikke proppe så mange kr i frimærker på den tunge sag, så jeg bad dem selv om at indhente den hos min kommune... jeg sendte bare en mail til Pensam, hvor jeg skrev at de havde tilladelse til at indhente min ressourceprofil.. og kort tid derefter så modtog jeg mit engangsbeløb.. og hvad jeg ville få fra dem hver mdr..

Og det der med beregning .. jeg fik et brev om førtidspension - den der suppl pension - atp og skat.. det kan være at det også er det din kommune mener...
Men husk lige at tjekke om din skat ikke skal rettes til!!

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 15-10-2011 kl. 22:45.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 20:50   #3
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 3xstress Se meddelelser
Jeg er blevet tilkendt førtidspension pr1/11. Der står i brevet, at de vil beregne pensionen. Men jeg troede, det var faste satser, ud fra om man er enlig eller bor sammen med en? Så hvad betyder det?

?
Der er en fast takst for enlige. (i 2011 = 16594/måned)

Og så er der en lavere takst for gifte/samboende, (i 2011= 14105/måned) men derudover bliver der modregnet i den takst ud fra hvad samleveren tjener.

Hvis samlever er lønmodtager og tjener over 220000/år , ender pensionen oftest på omkring 11300 før skat om måneden
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 10:12   #4
MetteJul
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
MetteJul er ny på vejen
Jeg skriver til dig som repræsentant for Det Faglige Hus. Jeg vil anbefale, at du kontakter os for råd og vejledning om dine pensionsordninger. Jeg vil helt sikkert tro, at du kan få hjælp af vores Social Team, som du kan træffe på tlf. 7610 9305.

Med venlig hilsen
Mette Jul - Kommunikationschef i Det Faglige Hus
MetteJul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger førtidspension §17, udfyldning af resourceprofil og div andre spørgsmål. FarvelDanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-05-2013 07:32
Pensioner forgylder politikere halse Politik og Samfund 1 27-06-2012 11:06
modregning i pensioner energizer Alt det andet 19 01-02-2012 12:01
Førtids-pensioner vokser videre keld60 Politik og Samfund 2 31-01-2012 03:18
46 pensioner sparet væk... Stella Politik og Samfund 0 10-05-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension