K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2014, 11:03   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bepe1 Se meddelelser
Tak for god feedback

Jeg tænker ikke kun på det økonomiske, men også om det kan få en negativ indflydelse på fremtiden.... at jeg bliver betagtet dårligere end jeg reelt er....
Jeg mener grundlæggende, at det timetal vi nåede frem til, da jeg blev visiteret, er det der passer til mig....

Hvis jeg en anden gang skal ansættes (gud forbyde det)... så er udgangspunktet 16 timer.... skal vi så igen vurdere om det er den reelle arbejdstid ... eller trækker vi igen 2 timer fra, for at sikre os, hvis jeg nu skulle blive syg i det job.... ...

er der mon nogen, der forstår ovenstående
Effektiv tid følger jobbet og jobtypen.. Så i næste job, som måske er mere krævende, kan den måske sættes ned.. Og omvendt..

Du skal nok også tænke lidt anderledes.. Husk at et fleksjob efter reformen er et ganske almindeligt deltidsjob.. Hvis arbejdsgiveren i det job blot ønsker 12 timer besat, så skal man da endelig ikke sige nej tak, blot fordi man er vurderet til fx. 16 eller 18 timer..

Iøvrigt er der mange som tidligere (før reformen) stod til 20-25 timer, men som nu arbejder fx. 16 timer.. Fordi deres nye job nu er et deltidsjob..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 12:03   #12
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
men hvis nu personen skal opnå aflønning for 37 timer, så skal denne vel arbejde 18-18,5 time om ugen ?

Hvordan regner kommunen ellers ud om man er berettiget til fuld tilskud eller kun ½ ?
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 12:31   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
men hvis nu personen skal opnå aflønning for 37 timer, så skal denne vel arbejde 18-18,5 time om ugen ?

Hvordan regner kommunen ellers ud om man er berettiget til fuld tilskud eller kun ½ ?
Jeg er ikke helt med på hvad du mener.. Men er jo oz kun flekser

Men forsøger

De 37 timer (fuldtid) bruges udelukkende til at beregne hvad en tilsvarende "rask" ville tjene i samme job.. Den samlede løn fra jobbet for de EFFEKTIVE timer, lagt sammen med det flekslønstilskud man får for resten, må aldrig overstige hvad en fuldtidsstilling giver.. Alt hvad de to tilsammen giver mere, modregnes 100 % (kaldet lønloftet)

Men hvis reglerne om MINDST at være 50% uarbejdsdygtig skal følges, så kan du aldrig blive lønnet (fra jobbet) for mere end 18,5 time effektivt.. Resten er dit flekslønstilskud på ny ordning.

Under gammel ordning blev en fuldtidsstilling altid aflønnet 37 timer fra jobbet.. Der blev så givet enten 1/2 eller 2/3 dels tilskud til arbejdsgiveren. Hvad er/ var der gav det ene eller det andet, svæver lidt hen.. Men hovedreglen var vel at op til halv kraft (18,5 timer) udløste 50 %, og timer under 18,5 time 2/3 dels tilskud til arbejdsgiveren.. Men det jeg har kendskab til, så er der INGEN klar sammenhæng i den virkelige verden.

Jeg har heller ikke hørt om nogen, som før var sat til fx. 25 timer, har mistet retten til fleksjob under ny ordning. Blot fordi de tidligere var vurderet til mere end halv kraft..

Sidst redigeret af mik16; 14-01-2014 kl. 12:45.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 12:45   #14
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Mik16

Ahhh ok, jeg aner heller ikke en dyt om noget-- men jeg er heller ikke flekser ;-) Troede bare det måske hang sådan sammen
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 12:55   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Mik16

Ahhh ok, jeg aner heller ikke en dyt om noget-- men jeg er heller ikke flekser ;-) Troede bare det måske hang sådan sammen
Næ men derfor kan man jo godt spørge

Men hele den historie om halv kraft, ellers er man selvforsørgende er NOGET misfortolket..

Der står kun i loven, at for at opnå fleksberettigelse, så skal man være mere end 50 % uarbejdsdygtig i forhold til at arbejde på fuld tid.. Altså i den periode hvor man skal vurderes..
Der står intet om, at nu er de som tidligere er godkendt til fleks med mere end 50% arbejdsevne, skal miste retten..

Men hele den fortolkning er meget usikker.. Og jeg tror at det netop er derfor, at trådstarters jobkonsulent gik med livrem og seler.

Sidst redigeret af mik16; 14-01-2014 kl. 12:58.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 13:45   #16
bepe1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2013
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
bepe1 er ny på vejen
Tak MIk16.... det er super godt med en herinde, der som du, er inde i regler mv. Jeg kan desværre ikke magte at sætte mig ind i det... jeg forsøger bare at arbejde så meget jeg kan og må se hvad der kommer ud af det.

Men jeg vil helt sikkert gerne benytte mig af din viden igen, hvis jeg - når jeg får min første vikariat løn 1.2.14... - slet ikke forstår beløbet.... Jeg har arbejdet i flere år under den gamle ordning, hvor det gik som smurt...
bepe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 13:58   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bepe1 Se meddelelser
Tak MIk16.... det er super godt med en herinde, der som du, er inde i regler mv. Jeg kan desværre ikke magte at sætte mig ind i det... jeg forsøger bare at arbejde så meget jeg kan og må se hvad der kommer ud af det.

Men jeg vil helt sikkert gerne benytte mig af din viden igen, hvis jeg - når jeg får min første vikariat løn 1.2.14... - slet ikke forstår beløbet.... Jeg har arbejdet i flere år under den gamle ordning, hvor det gik som smurt...
Du kan altid skrive direkte på denne mail adresse: [email protected]

Det er også til mig, og du skal være velkommen

Du kan også allerede nu sende mig en mail, så regner vi på din forventet løn. Ganske diskret Bare en tom mail, så skal jeg nok spørge tilbage.

Og held og lykke med jobbet

Sidst redigeret af mik16; 14-01-2014 kl. 14:11.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension