K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2009, 19:44   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Fagforening

Hej alle sammen

Har i nogle forslag til en billig fagforening. Når man er fleksjobber er det jo ikke nødvendigt at være i A-kasse, og er faktisk også lidt i tvivl om det er nødvendigt med fagforeningen... det er aldrig min mands egen fagforening som er inde over ved ansættelse... Altid 3F.

Nogen forslag til en billig og god fagforening eller måske noget for/imod det om det er nødvendigt at være i en sådan?

/mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 20:09   #2
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Smile Hej mimse

jeg har gået sygemeldt siden 06 og der meldte jeg mig ud af a-kassen for det ville jeg aldrig få brug for.Istedet for er jeg medlem af forbundet (foa) d.v.s. at jeg har ret til al hjælp også judriisk og det koster mig 298kr.om mdr.så det er altså et alternativ bare at være medlem af forbundet.Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 21:00   #3
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Mimse

Jeg er medlem af HK for 87,50 kr i mdr og det er kun indtil min ankesag bliver afgjort så melder jeg mig ud.

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 21:28   #4
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Har i snakket med din mands nuværende fagforening? Tit og ofte har fagfoenibgerne en ordning der gør at man ikke skal betale fuld pris når man er syg. Det var da hværd at prøve.

Jeg selv er meldt helt ud men jeg er også ftp'er. Jeg får dog stadivæk fagforenings bladet og andet info fra fagforeningen fordi jeg er pesionist medlem - et medlemsskab som jeg ikke betaler noget for.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 22:22   #5
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Måske 3F er et godt bud.
Jeg ved godt at deres pris er lidt høj i forhold til så mange andre, men hvis man benytter deres tilbud, som billig boligforsikring/forsikringesaftaler, samt deres guldkort med mere. Så kan det blive ret billig i sidste ende.

Men det hele handler jo også om, hvilken hjælp man kan forvente at få, efter det beløb der indbetales. Og om man ønsker at støtte et fagforbund.

Ring til de forskellige fagforeninger og oplys dem om, at du enten er ledig som(fleksjobber) eller på førtidspension.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2009, 00:56   #6
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Kimse

Hvilken fagforenigen taler vi om her ?

Jeg havde et hvilende medlemskab i FOA, i de 2 år hvor jeg var på midlertidig pension, jeg mener det var kr. 923, 00 jeg betalte pr. mdr.

I dag, efter jeg har fået en varig pension, betaler jeg, kr.201 pr. år. Det er dejligt stadig at kan følge med indenfor de områder der har fyldt meget i mit liv.

Det er knap så godt at se, at lønningerne ikke følger med, på trods af intensiv strejke

UPS, jeg kom vist udenfor tråden, igen igen.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 17:30   #7
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tak for jeres svar alle sammen... :-)

Er der andre som har en idé? Synes det er lidt latterligt at betale til noget man aldrig bruger... det er alligevel over 400 kr om måneden bare for at stå i forbundet.

Er det overhovedet nødvendigt med det forbund når vi alligevel aldrig bruger det til noget... som tidligere skrevet er det jo aldrig dem som er inde over ved lønforhandling..

Pjuske: :-)

Det er da rigtig billigt, men HK er vel primært for folk der arbejder/har arbejdet inden for handel eller kontor ikke?

/mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 21:31   #8
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Mimse
Jo HK er handel og kontor,men jeg faktiske ikke om man skal arb inden for det,for at være medlem,prøv da at ringe til dem

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 10:52   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er fri fagforening i dag og ja HK er fortrinsvis for mennesker på kontor og handel men jeg kender flere flekser der er i den og som ikke er inden for de fag og HK er en af de fagforeninger i landet som har størst erfaring med flekser...

Så den kan man roligt melde sig ind i (dog skal man aldrig glemme at der er gode og dårlige afdelinger )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening? kkkk Alt det andet 3 14-02-2011 12:19
fagforening thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 10-02-2011 05:16
Fagforening Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 3 27-01-2011 11:35
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52
Fagforening... Kjersti Dit og Dat 6 23-07-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension