K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2011, 11:06   #11
henriettej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
henriettej er ny på vejen
Jeg kan godt se, det er en fordel for mig, at beslutningen ikke endeligt er taget endnu.
Jeg forventer en afklaring (endelig diagnose) indenfor nogle måneder. Vil det i virkeligheden være klogere af mig, at vente med at klage til kommunen har taget endelig stilling?
henriettej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 08:30   #12
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hej Henriettej

Min mand var udsat for det samme i februar.

Han var dog startet i arbejdsprøvning og var forlænget i 39 uger efter § 27 1.2 troede han.
Forlængelsen skulle starte 1. februar, men 22 februar blev han ringet op af sb at hans chef ikke ville godkende forlængelsen da der ikke var lægepapirer eller ressourceprofilen ikke var opdateret.

Så det var ansøgning om kontanthjælp med tilbagevirkende kraft.

Det var også en udsættelse af afgørelsen. Vi klagede over denne udsættelse da det var deres fejl at de ikke havde indhentet de nødvendige lægepapirer.

Det var de totalt ligeglade med, dog havde min mand heller ikke modtaget en partshøring.

Men da lægepapirerne var modtaget blev hans sygedagpenge forlænget med tilbagevirkende kraft.

Så for ham var det en fordel af de lavede en udsættelse af afgørelsen da han kunne forlænges.

Hvis de ikke havde lavet denne udsættelse var kassen blot lukket, så selv om det ikke er sjovt se det som en fordel for dig, men jeg syntes stadig du skal lave en klage.

Håber på det bedste for dig

mams
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 08:45   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Udsættelse af afgørelse er vel også en afgørelse der kan klages over?

Skal du til anden speciallæge, hvornår?

Og hvorfor kan det tage flere år, at fastsætte endelig diagnose?

Bør overvejende sandsynligt, ikke gælde? Altså at du har MS?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 09:23   #14
henriettej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
henriettej er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Udsættelse af afgørelse er vel også en afgørelse der kan klages over?

Skal du til anden speciallæge, hvornår?

Og hvorfor kan det tage flere år, at fastsætte endelig diagnose?

Bør overvejende sandsynligt, ikke gælde? Altså at du har MS?

VH Popiae
Ja, jeg kan godt klage.

Jeg skal indenfor de næste 2 måneder til 4 forskellige undersøgelser - det er en neurolog der udreder.

Jeg opfylder klinisk kriterierne for ms, ligesom jeg har alt for mange pletter på hjernen. Det er lidt af en smagssag lægerne imellem om de vil give diagnosen på det grundlag, og i mit tilfælde har jeg jo faktisk fået den flere gange.
Status nu er at det er blevet stillet i tvivl af en neurolog, der ikke vil stille diagnosen på det grundlag. Og det er det, der tæller i kommunes regnskab...

Når lægen ikke er sikker, som i mit tilfælde, afventer man, for at se om der over tid kommer flere karakteristiske pletter på mrscanningen. Derfor kan det godt tage tid - og mange går i år før den endelige diagnose.

Hvis ikke det var for dagpengeproblematikken og det faktum, at jeg faktisk gerne vil i arbejde i den grad jeg kan, så hurtigt som muligt, er jeg jo kun glad for, at jeg nu undersøges ordentligt.
Der ER undersøgelser, der ikke er foretaget, og jeg har faktisk fået et par fejldiagnoser i løbet af udredningen.
Hvis nu jeg ikke har ms men istedet får blodpropper - vil jeg naturligvis hellere behandles for det
henriettej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 22:49   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er selv diagnostatiseret på baggrund af indicer.
Dette drejer sig om MB. Betherew. betændelsgigt, også under gruppen af bindevævslidelser.

Jeg spurgte sådan, fordi disse diagnoser først rejses som mistanke, overvejende sandsynligt, når man stort set kun mangler endelig versifisering.
Det kan tage mange år, og for nogen aldrig.

men når man behandles for sygdomme af denne art er man ret sikker i sin sag, og dette bør man selvsagt få speciallægen til at skrive noget om, alternativt, og evt finde faglig dokumentation, også.

Det er for at give dig krudt i bøssen til klagen.

Ps Håber dog for dig at det lykkes hurtig med diagnose.

Held og lykke
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 14:08   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Udsættelse af afgørelse er vel også en afgørelse der kan klages over?
Ja, selvfølgelig, det er jo også en afgørelse...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:46   #17
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
De undersøgelser du venter på, er det SEP/VEP og spinal punktur (rygmarvsvæskeprøve)? Hvis det er dem, og en eller flere af dem viser unormale forhold, så burde diagnosen være sikker!

Jeg håber at du kan få din forlængelse, og en ordentlig afklaring.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsættelse af afgørelse om sygedagpenge Betina1977 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 12-09-2012 17:09
Udsættelse af afgørelse BerlingoFar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 30-03-2011 21:05
Ask & Afgørelse om stop af sygedagpenge §7 stk 8 King8900 Din historie 10 12-12-2010 09:41
Efterlysning: afgørelse uretmæssigt stop af sygedagpenge gunvor Alt det andet 0 26-11-2010 01:36
Udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpenge bsk Spørgsmål ang fleksjob 10 11-11-2010 23:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension