K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2008, 08:32   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Nedslående besked - bare spis sovepiller

Hej , at det er benhårdt arbejde at være syg, samtidig med at jeg er i virksomhedspraktik, jeg har ingen sted at bo, venter på behandling på Rigs hospitalet for ptds.
Min sag --udsat for drabsforsøg --forbrændt 25 % af kroppen, mister lejlighed 1½ år efter pga, brand i egendom pyroman påsat. Udvikler ptsd, bliver flyttet rundt genhusning, sygemeldt 2 år--kort fortalt. nu virksomhedspraktik, 6 mdr, slut 12-12-08, jeg får revalidering til 12-12-08 jobplan lyder virksomhedspraktik mhb, ordinært arbejde, skånehensyn tages, er beskrevet øges i tid hvis muligt pga, skrøbelig psysisk tilstand.
Jeg arbejder 15 timer om ugen har været øget en gang til 18 og er nu på 15 igen, det fungerer fint nok hvis jeg ikke havde alt det andet at kæmpe for samtidig.
Det er så stressende og belastet for mig at 1, ikke have et sted at bo, kommunen KBH, lovede mig svar i onsdags , nu hedder det desværre mandag den 20, fik at vide jeg kunne få en plads på et forsorgshjem, tak for kaffe, jeg er ikke misbruger på nogen måder, bor i en kolonihave , uden vand skal spørge om jeg evt, kan blive en uge mere hvis lejl, 1-11-08.
Mit problem er at mit ptds er så meget i udbrud nu , at jeg ikke sover, er så træt og på vagt hele tiden alle de ubehagelige symptomer som ptds giver.
I går fredag var jeg til møde med privat aktør som jeg er tilknyttet, klagede min nød at jeg kan næsten ikke hænge sammen pga, træthed stress osv, sover så lidt, fik at vide jeg skulle tage sovepiller og kontakye min læge.
Fik også at vide at der måske er et urealistisk billede af min arbejdsprøvning, da min boligsit, spejler så meget igennem, ja hvem ville ikke være berørt af at være hjemløs.
Jeg har været faldet så meget til ro her i kolonihaven med fred og ro omkring mig, passet min praktik , men nu er det meget belastet ikke at vide om jeg får et godt svar ang, lejl, på mandag----
Jeg var meget ked af det i går , efter dette møde, prøvet at kontakte min egen sagsbehandler jobcenter KBH, fik vedkommende navn, og vil prøve igen på mandag, .
Jeg vil bede om nogle friage i forbindelse med flytning, hvis jeg altså får en lejl, samtidig mener jeg det er urealistisk at jeg kan arbejde på fuld tid , været der 4 mdr, nu og har 15 timer om ugen, venter psyk, behandling , på rigshospitalet.
Mit spørgsmål til jer søde rare mennesker her på k10, der også har kæmpet en sej kamp lyder---lyder, Hvordan hulen skal jeg forholde mig til alt det her--mit eget mål er så meget at blive visiteret til et flexjob, som jeg mener jeg er istand til at passe, få ro på mit liv, bolig og behandling for traume---
Jeg ser selv flre muliheder som jeg ikke rigtig ved om er rigtige , 1 jeg kunne sygemelde mig, revalideringen kunne måske forlænges, samtidig vil jeg også så gerne have afsluttet eller påbegyndt min sag praktik slutter 12-12-08, har i nogle gode råd på forhånd tak, jeg håber jeg har forklaret det så det kan forståes da det er en ordentlig smøre.
Venlig hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 09:08   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Frygtelig situation du er i.

Har du fagforening? Få dem på banen!
Det vil være rigtig ærgeligt, at de afviser arbejdsprøvningen, med begrundelse af manglende bolisituation!
Den behandling du vendter har også betydning for din sag! måske du skal sygemeldes under ehandling, og samtidig opnå ro på hele din situation.
Men igen, du skal have fagforeningen på banen, såfremt du har denne.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 09:20   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Pia E Larsen.

tak for hurtig respons, jeg har ikke fagforening, ja rigtigt som jeg også selv har tænkt--jeg passer mit praktik forløb, som jeg forøvrigt er glad nok for, til slut, 12-12-08, vil have det afsluttet--kan en reva forlæng--eller skal jeg sygemeldes ?--kan der køres en visitationssag ang, flexjob når jeg er i traumebehandling ?Jeg kan ikke finde ud af at spille mine kort rigtigt, (hvis jeg kan sige det sådan, ) mit eget ønske er så meget at blive visiteret til flexjob, passer min praktik , for at få sagen påbegyndt efter endt praktik,
Hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 09:28   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan ringe til SR-rådgivning.(se link).
Der er også mulighed for DUHK.(se link).
Du har brug for hjælp, og skal ikke gå til møder uden bisidder eller evt båndoptager.
Evt patientforening?
Eller landsforeningen for førtidspensionister. Tror den står under link.de er dygtige og vilige til at gå med til møder.i kbh.(de omfatter også langtidssyge).
Det er vigtigt, at du får nogen med på sidelinjen.

Sidst redigeret af popiae; 18-10-2008 kl. 09:30.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 09:36   #5
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej igen Pia e Larsen.
gle mte for god ordens skyld at beskrive traumebehandlingen er også beskrevet i min job plan som en del af arbejdsprøvningen, jeg kan desvære ikke gøre for at der er så lang ventetid.
Jeg har været hos SR, bistand ca, 1 mdr, siden da jeg , var i tvivl om det hele fik en lang snak med sagsbehandler, der læste min jobplan --hun fortalte at hun kunne læse mellem linjerne om jeg kan sige det sådan at der er mulighed for et flexjob visitation, ja god ide måske jeg tager derind mandag igen efter arbejde----for at få god / rigtig vejledning, det får jeg ikke ved privat aktør som jeg er tilknyttet, kun bare spis sovepiller--det kan jeg ikke bruge til en pind,
hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 10:34   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Thelma, hvis jeg var i din situation, så havde jeg promte taget kontakt til SF København: http://www.sf.dk/default.aspx?site=k...32444&id=34660

Signe Goldmann må være den rette person.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 11:12   #7
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Thelma.

Jeg kan godt forstå at din bolig situation må stress dig helt vildt. Også underligt at kommunen ikke kan være dig mere behjælpelig. Det med et forsorgshjem virker ikke videre smart. Hvis du ikke kan få noget bedre tilbud synes jeg du skal prøve at gå ind under www.ungdomsboliger.dk . Her er oplistet over 3000 ledige ungdomsboliger i København. Nogle ungdomsboliger hedder ældreboliger til studerende. Altså boliger der udlejes til studerende i stedet for ældre. Måske kan du med kommunes mellemkomst komme i betragtning til en af disse boliger. I det mindste indtil de kan tilbyde dig en bedre løsning.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 12:21   #8
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Hej Thelma!! Først skal du lige have en ordentlig krammer og knuzzz, jeg har selv været ude for mordforsøg (kniv for struben og slag mod hovedet) lider også af Post traumatisk stress syndrom og går på 4 år til psykolog. Du skal slet slet ikke have sovepiller, nej du skal høres og de rigtige erfarende personer skal til for at hjælpe dig NU!! Må jeg spørge om du har modtaget psykologhjælp? Hvis ikke så skal din læge hjælpe dig så du kan få din kommune til at dække udgiften. Jeg gør det, når alt bliver for uoverskueligt, så laver jeg en seddel hvor jeg skriver de mest nødvendige og vigtige ting ned,( start med max 3 mål) og dit 1 mål skal være at få dig en bolig, da det er meget vigtigt at have en tryg base, du kan ty til når de svære tanker kommer op og vil prøve at styre dig,har du noget familie eller venner du kan støtte dig til? Du er jo for fanden da uforskyldt i at have mistet din bolig og Kommunen har PLIGT til at hjælpe dig, ikke med et forsorgshjem,det vil bare gøre dit heldbred værre, så må de saft susme betale dig for et hotelophold, (det gør nogle kommuner, men de sørger så også for at opholdet bliver kort, det koster kassen, så er det meget billigerer at finde borgen en lejlighed.
Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du skal sygemelde dig, men hvis din boligsituation ej ændres til dit bedste,kan det blive nødvendigt,jeg håber dog du kan holde ud og gennemføre da det helt sikkert vil gavne dig i at få et flex job,og du er så tæt på at have gennemført dit praktikforløb,jeg fornemmer du er glad for jobbet og det kan hjælpe dig nu idet du er boligløs,så har man et midlt tilholdssted/forhold, håber du kan følge mig. Jeg vil lige gå i tænkeboksen for dig og se om jeg kan finde en god "køreplan" til dig. Prøv om du ikke kan slappe lidt af,få en du har tilid til at være sammen med dig nu,idag, så du kan få hyggeligere ting at fortage dig? vender tilbage så hurtigt jeg kan.
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 13:16   #9
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej alle mange tak for jeres svar til mig og de søde velmenede ord.

Jeg har besluttet at tage personligt i SR bistand mandag, har åbningstid og alt, jeg er glad for praktikken som er et godt sted at være, i praktik, vil gennenføre, jeg er så tæt på at være slut 12-12 så dumt at forlænge med en sygemelding, har forklaret at jeg er træt for tiden, det er der forståelse for, så derfor er jeg glad for stedet og de mennesker der.
Jeg syntes god ide at skrive til Sf, men magter det ikke lige nu meget lang brev med hele min sag, kræver lidt tid for mig at formulere det brev,
Brogård jeg var indlagt på Rigshospitalets brandsår afd, i ½ år, fik samtaler med en psyk, der som kom til mig da jeg lå i isolation, (infektionsfare) i store brandsår, som er operet med hudtransplantioner. deraf har jeg fået nervebaner brændt over i håndled, fryser altid manglende blodtilførsel til hænder, smerter i muskler, kan ikke optrænes mere.--
Brogård.
jeg gik til psy, efter indlæggelse, havde det også nogenlunde, bliver stærkt retraumatiseret da egendommen brænder hvor jeg bor mister alt indbo osv,
vil så ikke flytte tilbage da jeg er så skræksslagen for alt omkring ild, dorfor er jeg kastet rundt i genhusninger, jeg er uden skyld i at være uden bolig , de har vidst at jeg er uden bolig 25-10- prøver så med den nødløsning om forsorgshjem, som jo meget hurtigt kunne blive en permant løsning fra KBH, kommune side, hvis jeg altså sagde ja.
Som jeg ser det handler de lige før lukketid, igen, jeg har selv gemmen venner fået lov at bo her til 25-10-08 vandet lukkes og ulovligt at bo her, også svært at måske skulle bede om at være her lidt længere, jeg har et kæledyr, en kat, ved ikke om den må komme med på hotel hvis jeg foreslår det mandag i telefon.
Jeg håber så meget at jeg hører noget konkret mandag, så jeg kan fortælle mine venner noget helt konkret vi trives her mig og katten.
Nej sovepiller er ikke løsningen , er jeg udemærket klar over, jeg passer meget på mig selv, når man har ptds, er det godt at være i naturen med fred og ro har jeg fundet ud af, jeg har været genhuset i den værste del af Vesterbro Khh, i 3 år faktisk lige over for mændenes hjem i istedgade, det er meget trist at være vidne til , derfor ønsker jeg ikke at bo på et forsorgshjem, kommunen må komme med et bedre løsnings forslag mandag.
Kommunen har hele tiden sagt jeg får lejlighed, og syntes det var en god ide jeg har lånt dette her sted som er midlertidligt,
Ja lang smøre igen , det hjælper mig at sidde og skrive og samtidig få gode råd fra jer.
Ja Brogård jeg er med på en køreplan, endnu engang tak for at i tager jer tid til at svare mig, ved vi alle kæmper, håber jeg kan være behjælpelig med noget jeg ved noget om. Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 13:30   #10
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Thelma
Som jeg læser din sag, lyder det som om du risikerer at blive udstødt fra arbejdsmarkedet.
Fleksjob handler netop om fastholdelse på arbejdsmarkedet for personer med varig nedsat arbejdsevne.
Citat:
“Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats” § 70, stk. 1 og 2,
:
“Stk. 1. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud
for visitationen.”
Dvs. alle muligheder for at blive i ordinær beskæftigelse skal være afprøvet og udtømte.
"Problemet" i dit tilfælde er vist, at du venter på behandling på RH - derfor kan kommunen jo skønne at din arbejdsevne nok ikke er varig, fordi du jo kan blive rask af behandlingen.
Men der er en åbenlys urimelighed her, fordi en sådan behandling kan tage år, og hvordan skal du kunne forsørge dig i den tid. Du er jo tydeligvis voldsomt plaget og stresset, så det mest rimelige ville være at visitere dig til fleksjob på nuværende grundlag, OG, hvis behandlingen ad åre gør dig rask, SÅ henvise til ordinært job.
Har du fortalt din sagsbehandler TYDELIGT, at du ikke er i stand til at arbejde på ordinære vilkår OG "at du risikerer udstødelse fra arbejdsmarkedet", SÅ du derfor ser det som din eneste mulighed for at "forblive på arbejdsmarkedet" at du søger fleksjob?
Hvad siger din læge til din situation? Kan du få ham/hende til at skrive til kommunen, at dine boligproblemer i høj grad forværrer din ptsd ?
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sovepiller og min bare r.. henningv Alt det andet 3 16-01-2012 14:30
12*5mg sovepiller pr.nat+seroquel+melatonin lkp1 Alt det andet 1 13-01-2012 19:48
Spis lykkepiller eller mist sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 20-03-2011 18:10
Nedslående diagnose....! p.m.o. Alt det andet 8 23-07-2010 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension