K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2020, 01:44   #1
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Arv og bobestyrer

Hej med jer

Er der af jer der har haft udsigt til arv og der blev sat en bobestyrer på til fordelingen af det mellem arvingerne? - Hvordan op levede I det forløb?

Jeg har læst hvordan det foregår og hvordan, er bare interesseret i andres oplevelser af det.




VH
Mads
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2020, 14:51   #2
Bipolar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2013
Alder: 46
Indlæg: 32
Styrke: 11
Bipolar er ny på vejen
Jeg var selv bobestyrer ved min fars død, men jeg var også eneste arving. Der har desværre også været for mange skræmmehistorier mht advokaterne. De har det med at tage en stor del af arven hvis de skal lege bobestyrer.

Hvor mange arvinger er I og er der ikke en af jer der selv kan ordne det?
Bipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2020, 21:06   #3
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bipolar Se meddelelser
Jeg var selv bobestyrer ved min fars død, men jeg var også eneste arving. Der har desværre også været for mange skræmmehistorier mht advokaterne. De har det med at tage en stor del af arven hvis de skal lege bobestyrer.

Hvor mange arvinger er I og er der ikke en af jer der selv kan ordne det?
I min situation kommer vi ikke udenom det, min søster og jeg er som ærkefjender.
Så i hvilken rækkefølge en rigtig udpeget bostyrer fra skifteretten går frem i sådan en skiftesag vil jeg rigtigt gerne vide mere om.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2020, 22:44   #4
Bipolar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2013
Alder: 46
Indlæg: 32
Styrke: 11
Bipolar er ny på vejen
Det er selvfølgelig rigtigt ærgerligt hvis situation er sådan. Skifteretten er til for at hjælpe jer og vil derfor udpege en bobestyrer til jer, hvis I heller ikke er enige på det punkt.
Bipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2020, 11:16   #5
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bipolar Se meddelelser
Det er selvfølgelig rigtigt ærgerligt hvis situation er sådan. Skifteretten er til for at hjælpe jer og vil derfor udpege en bobestyrer til jer, hvis I heller ikke er enige på det punkt.
Denne er det udpeget og vi venter på indkaldelse til bomøde...
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2020, 12:30   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
I min situation kommer vi ikke udenom det, min søster og jeg er som ærkefjender.
Så i hvilken rækkefølge en rigtig udpeget bostyrer fra skifteretten går frem i sådan en skiftesag vil jeg rigtigt gerne vide mere om.
Jeg har ikke været i en situation som din/jeres, men for et par år siden var jeg bobestyrer i boet efter min bror, hvor jeg skulle arve mest, og hans børn skulle have deres tvangsarv.
Jeg oplevede skifteretten (Roskilde) som en rigtig god sparringspartner. De var altid klar med gode råd og vejledninger, om både stort og småt.
Så hvis der er noget du er i tvivl om, så ring til skifteretten og spørg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2020, 15:15   #7
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har ikke været i en situation som din/jeres, men for et par år siden var jeg bobestyrer i boet efter min bror, hvor jeg skulle arve mest, og hans børn skulle have deres tvangsarv.
Jeg oplevede skifteretten (Roskilde) som en rigtig god sparringspartner. De var altid klar med gode råd og vejledninger, om både stort og småt.
Så hvis der er noget du er i tvivl om, så ring til skifteretten og spørg.
Tak for dit indlæg, jeg har snakket med skifteretten i Aalborg et par gange og ja de er flinke, og nu er der booket et møde bebostyren, så der kan jeg stille alle mine spørgsmål.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2020, 19:11   #8
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Jeg har nu fået udbetalt noget fra en Gruppelivsforsikring og meddelt det til udbetaling danmark.
Vil det få betydning for min pension?
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension