K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2013, 10:59   #1
Havbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Havbæk er ny på vejen
Cool Må arbejds giver flytte en fleksjobber

Meget kort spurgt må en arbejdsgiver godt selv bestemme om en ansat skal gå ned i timer eller ej og flytte rundt på sin ansat. (mig).
Jeg blev ansat til at passe skole kantine men da jeg sagde fra overfor flere pålagte opgaver som jeg ikke kan pga dårlig ryg bla så besluttede arbejds giver at flytte mig fysisk uden at indkalde mig eller job center til møde.

Kan/må arbejds giver det.

Pft Havbæk
Havbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 12:47   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvad står der i dit ansættelsesbrev ?
Hos offentlig arbejdsgiver vil der typisk stå hvilken forvaltning man er ansat i og hvilken virksomhed man pt arbejder i.
Gør der det, ja så kan man flyttes.

Hvis arbejdsgiver vil sætte en ned i tid, svarer det varsel man skal have ved opsigelse.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 12:51   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Som udgangspunkt har arbejdsgiver ledelsesretten - altså retten til at lede og fordele arbejdet.

Så i vid udstrækning kan de - men i visse tilfælde skal der gives en frist.
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 15:39   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Følger

ligemed på sidelinien.

Da jeg åbenbart også kommer op i tid....hen over hovedet på mig....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 15:44   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
En besynderlig opførsel din arbejdsgiver udviser, det mindste du kan forvente er vel, at bliver orienteret om planerne, og har mulighed for at sige ja eller nej til omrokeringen.

Var jeg dig ville jeg tage kontakt til min fleksjobkonsulent, så I kan få et møde i stand med din chef hvor i gennemgår din situation og fremtiden for dig på arbejdspladsen.

Du har jo den mulighed at du kan opsige fleksjobbet uden karantæne, når tingene sker hen over hovedet på dig, helt uden din medvirken.

Dette vil fleksjobkonsulenten formodenligt støtte dig i., hvis du ikke kan acceptere ændringen.
Jeg syntes ikke du bare skal finde dig i det, uden at komme til orde.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 17:05   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har arbejdsgiver ansat dig på visse vilkår....så han kan ikke bare ændre på dine skånehensyn....eller det vil sige...det kan han godt...da det jo reelt er ham der bestemmer....men der er et brud på den kontrakt du forhåbentlig har...

Du bør kontakte din jobkonsulent med det samme og fortælle hvad der foregår...så må jobkonsulenten løse problemet....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 18:26   #7
Havbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Havbæk er ny på vejen
Vi har haft

Vi har haft møde - job konsulenten/mig og så arbejds giver, efter han havde gjort det, og min konsulent blev faktisk ret vred over det, men der er ikke sket mere end at jeg faktisk er blevet ret ked af mit job nu og jeg faktisk føler mig en smule røvrent, jeg har slet ikke lyst til at være der mere, desuden møder jeg så nu sådan at jeg ikke er med i fredags mødet kl 10, har spurgt om de forsatte efter sommer ferien og her fik jeg afvide det gjorde de ikke pga der var meget at lave, jeg har så erfaret at de forsætter de fredags morgen møder men jeg er udelukket..
Havbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 21:08   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Din jobkonsulent blev vred .... kom der intet ud af mødet og har din jobkonsulent bare givet op ?

Mit bedste råd er at du tager fat i din jobkonsulent igen , hvis du gerne vil have din situation ændret så du igen bliver glad for din arbejdsplads/arbejdet.

Er du medlem af en fagforening ? .. ellers vil jeg anbefale dig at du melder dig ind , du kan nøjes med at betale for medlemskabet da du ikke kan være i a-kasse. De kan være dig til stor nytte , og de står gerne til rådighed selvom du er ny medlem.

Er du ansat efter de gamle fleksjobregler eller er du blevet ansat efter de nye regler er trådt i kraft ?

En sidste ting , har du mulighed for at forklare din chef , at du syntes du går glip af vigtig information og samvær med dine kollegaer på fredagsmødet, og at du fortsat gerne vil deltage.

Sidst redigeret af maruus; 21-08-2013 kl. 21:27.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 07:30   #9
Havbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Havbæk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Din jobkonsulent blev vred .... kom der intet ud af mødet og har din jobkonsulent bare givet op ?
Svar: Nej faktisk ikke, ud over at hun sagde det nok skulle gå..

Mit bedste råd er at du tager fat i din jobkonsulent igen , hvis du gerne vil have din situation ændret så du igen bliver glad for din arbejdsplads/arbejdet.

Er du medlem af en fagforening ? .. ellers vil jeg anbefale dig at du melder dig ind , du kan nøjes med at betale for medlemskabet da du ikke kan være i a-kasse. De kan være dig til stor nytte , og de står gerne til rådighed selvom du er ny medlem.
Er ikke medlem af en fagforening pt.

Er du ansat efter de gamle fleksjobregler eller er du blevet ansat efter de nye regler er trådt i kraft ?

Er ansat efter de gamle gældende regler

En sidste ting , har du mulighed for at forklare din chef , at du syntes du går glip af vigtig information og samvær med dine kollegaer på fredagsmødet, og at du fortsat gerne vil deltage.
Har sagt jeg syntes det er en mærkelig måde at behandle mig på, svaret er hver gang det jo fordi du møder ind kl 12,

Jeg bad jobkonsulenten tage affære allerede før min ferie, hvor jeg havde en mindre konflik med arbejds giver. Jeg vil ikke behandles som skrald blot fordi han har en deal med jobcenter om at få fleks jobber i nul stillinger og når den så er brugt blir vi jo ligesom fyret, og så får han jo "bare" en ny i 12 mdr, syntes det er en rigtig flabet måde at omgås de regler på fra hans side og det har jeg sagt direkte her den anden dag.
Havbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 10:38   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ja det er jo arbejdsgiveren der har føretrøjen her

Du er ikke i fagforening og har således ikke nogen som kan hjælpe dig i en faglig sag.

Ved ansættelse er der måske ikke udtrykkeligt skrevet i din kontrakt om du kan flyttes, og er der ikke det følger du arbejdsgivers normale vilkår, dvs. Står i din kontrakt at ansættelse er overordnet sådan og sådan, men for tiden arbejdssted der og der.
Ja i det tilfælde har du en skidt sag, også uanset hvad jobkonsulenten eventuelt vil kunne hjælpe dig med.
Hvis der ikke er specificeret noget i din kontrakt så mener jeg faktisk at jobkonsulenten burde have været opmærksom på at få skrevet sådan noget ind ved din ansættelse.

En offentlig arbejdsgiver har meget sværere ved at slippe af med en fleksjobber end en privat.
Offentlige arbejdsgivere SKAL forsøge at omplacere en medarbejder hvis der ikke er mere arbejde i den stilling vedkommende har.
Siger man nej til det, ja så mister man en del rettigheder i forhold vi fortsat ansættelse, og her er fagforeningen uundværlig.

Jeg blev fyrret fra offentlig arbejdsgiver pga. omstruktureringer... man havde simpelthen ansat en person i løntilskud til at lave mit arbejde.

Man havde ikke tilbudt mig andet arbejde, selvom kommunen jeg var ansat i har omkring 50.000 ansatte, så at der ikke skulle have været en stilling som passede til mine kvalifikationer, det skulle være mærkeligt.

Nå, men arbejdsgiver måtte ryste op med 100.000 til mig, samt fritstillede mig i de 4 måneder som jeg havde i opsigelse.
Ærgerligt for arbejdsgiverne, at de ikke havde tænkt sig om, godt for mig at jeg havde en fagforening !

Jeg kan simpelthen ikke sige det ofte nok, dem der netop har brug for en fagforening er dem der er mest udsatte på arbejdsmarkedet... og det er flekjobbere bla.

Jeg vil anbefaletat du så hurtigttpmm overhovedet får meldt dig ind i en fagforening !!!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejds tid på flexjob johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 12 01-05-2013 12:29
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
Arbejds-prøvning ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-01-2012 20:52
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59
Arbejds prøvning med dyr ?? Tzari Dit og Dat 26 01-01-2010 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension