K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 13:56   #21
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Måske bliver det muligt at tage sygedagpenge ydelsen med sig i et evt. udviklings forløb eller?
Du tager satsen du kommer fra , med over i ressourceforløbet.




Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

man kan stadig få penison under de 40, så os som har været i systemet i nogle år
skal ikke begynde fra nul.
der skal være et formål med et resource forløb og det kan tage flere år før de er på skinner i et jobcenter. De arbejder jo ikke ligefrem særlig hurtigt

Dem som reformen primær kommer til at ramme er dem under 40 og som kommer ind i systemet første gang efter den nye reform er kommet på plads

Syge der allerede er i systemet , har ikke bedre muligheder for tilkendelse af FP end nytilkomne.
Er man under 40 , får man som udgangspunkt afslag på pension.

Der vil være nogle få "åbenlyse" undtagelser , som kun flygtigt er beskrevet (bl.a. udviklingshæmmede med betydeligt nedsat funktionsevne).

Er man lam fra halsen og nedefter , kunne jeg forestille mig man også kommer i betragtning.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 15:26   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
halse

nu har jeg snart været i systemet i 4 år og har brugt 11 år på at finde behandlingsmuligheder. alt er undersøgt og har 9 diagnoser psykiske og fysiske
bor på bosted og har fået en lejlighed på et andet bosted uden tidsbegræsning

Der er jo andre end mig som næsten er færdig med deres udredning eller er færdig

der kan gå år før reformen er kommet på plads i et jobcenter
samt de skal være højst 5 år varighed.

så nej jeg frygter ikke en ny reform og hvis venstre ikke vil have den del ud som siger man kan få kontanhjælp på et forløb selvom man har formue. så kan jeg få en indtægt igen som kan betale min husleje på det nye sted. Da huslejen er noget højere end jeg giver nu.


Du tager satsen du kommer fra , med over i ressourceforløbet.

kommunen skal nok pille sygedagpenge fra en, før man kommer i noget ressourceforløb

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-02-2012 kl. 15:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 16:40   #23
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nu var det ikke din sag jeg havde i tankerne ( kender den ikke ) men helt generelt.

Det er rigtigt ressourceforløbet højst varer 5 år.... AD GANGEN.
Et 5 årigt ressourceforløb må gerne efterfølges af nye 5 årige forløb.
Folk under 40 skal som udgangspunkt ikke tildeles FP.

Jeg har godt læst og hørt Mette Fedesen slå stort brød op om , at FP ikke helt bortfalder for denne aldersgruppe.
Udsagnet er naturligvis et eller andet sted korrekt. Svært udviklingshæmmede , multihandicappede og deslige vil formentlig fortsat få tildelt FP.

Der ville opstå et ramaskrig hvis sådanne grupper blev nægtet pension.
Derfor har regeringen været nødsaget til at lade denne lille kattelem stå på klem.

Men mest af alt vurderer jeg det som rent salgsgas. Folk under 40 skal ikke forvente at få tildelt pension fremover.

Langt de fleste sager vil ikke blive vurderet som "åbenlyse" tilfælde. Heller ikke selv om man har utallige speciallægeerklæringer der understøtter ens sag.
Selv i dag vælger pensionsudvalget ofte at se bort fra disse.
Jeg tror ikke dette ændrer sig til det bedre i fremtiden. Tværtimod , nu har kommunen yderligere den nye 40 års regel som begrundelse.

Det hele er naturligvis en tillidssag. Min tillid er dog begrænset.

Sidst redigeret af halse; 29-02-2012 kl. 17:53.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Snup en pille solskin i vintermørket ;-) Stella Dit og Dat 15 09-10-2008 14:13
A - ikke pille ved førtidspension FlemmingLeer Midlertidig Førtidspension 2 25-08-2008 12:26
Snup en pille solskin i vintermørket ;-) Stella Dit og Dat 0 05-01-2008 19:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension