K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2012, 16:25   #11
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Så længe man har været ærlig igennem hele ens sag og gjort hvad man kunne for at kunne arbejde så er der da intet at være nervøs for??
og får man det senere bedre så man kan begynde at arbejde/ arbejde flere timer end man tidligere kunne så har man da pligt til at gøre dette, hvis ikke man gør er det vel bedrageri og værre, med til at gøre det sværre for dem som er syge at få folk til at stole på dem så de kan få den rigtige hjælp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Jeg ved ikke om det er mig der er galt på den her meeeeen det er jo ikke så meget om hvor meget man må tjene før der bliver modregnet i førtidspensionen man skal være bange for.
Jeg ville være mere nervøs for at kommunen kunne dokumentere en arbejdsevne nu hvor man kan blive visiteret til fleks ned til 2 timer.
At blive antastet af told&skat på et julemarked og bagefter skal forklare sig overfor kommunen at man kun var der et par timer.....kald mig bare paranoid men min tillid til troværdige kommuner ligger på et meget lille sted.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 18:01   #12
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Så længe man har været ærlig igennem hele ens sag og gjort hvad man kunne for at kunne arbejde så er der da intet at være nervøs for??
og får man det senere bedre så man kan begynde at arbejde/ arbejde flere timer end man tidligere kunne så har man da pligt til at gøre dette, hvis ikke man gør er det vel bedrageri og værre, med til at gøre det sværre for dem som er syge at få folk til at stole på dem så de kan få den rigtige hjælp.
Man har absolut ikke "pligt" til at arbejde ligeså snart man får det bedre(og det har ved Gud intet med bedrageri at gøre). Nogle har været 10-15-20 år om at få tilkendt pensionen...tror du bare at de kaster sig ind i kommunens "vridemaskine" igen fordi de får en opblomstring på et tidspunkt ?
Jeg selv ville helt sikkert kunne arbejde i et vist omfang idag men tør "psykisk" ikke at overlade mig til kommunens varetægt af frygt for hvor det ender. Tag så lige med i ligningen at der er 230.000 reelt arbejdsløse idag ...hvor langt fremme tror du at jeg står til et job nu hvor jeg har været "fraværende" på arbejdsmarkedet i foreløbig 6 år og har en håbløst forældet uddannelse ?
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 18:34   #13
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Selvfølgelig har du pligt til at yde det du kan og gør man ikke så begår man socialt bedrageri.
Verden er altså ikke skruet sådan sammen at hvis man pga sygdom får pension eller flex så kan man køre på den resten af livet også selv om man er blevet rask igen.
Hvor du står på arbejdsmarket er svært at sige men det kommer jo an på hvor villig du er til at arbejde, der er masser af de 230.000 som også har været væk i 6 år og uddanelser kan opdateres

Jeg syntes det er trist at der sidder nogen som kan arbejde men ikke vil med den indstilling vil de jo i sidste ende være årsag til vi får måske årligtjek af arbejdsevne hos alle pension og flexer.

Husk på en af grundene til det er så svært og hård at komme igennem systemet før man får pension og flex jo er at de skal være sikre på man ikke senere kan mere

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Man har absolut ikke "pligt" til at arbejde ligeså snart man får det bedre(og det har ved Gud intet med bedrageri at gøre). Nogle har været 10-15-20 år om at få tilkendt pensionen...tror du bare at de kaster sig ind i kommunens "vridemaskine" igen fordi de får en opblomstring på et tidspunkt ?
Jeg selv ville helt sikkert kunne arbejde i et vist omfang idag men tør "psykisk" ikke at overlade mig til kommunens varetægt af frygt for hvor det ender. Tag så lige med i ligningen at der er 230.000 reelt arbejdsløse idag ...hvor langt fremme tror du at jeg står til et job nu hvor jeg har været "fraværende" på arbejdsmarkedet i foreløbig 6 år og har en håbløst forældet uddannelse ?
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 20:01   #14
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Selvfølgelig har du pligt til at yde det du kan og gør man ikke så begår man socialt bedrageri.
Verden er altså ikke skruet sådan sammen at hvis man pga sygdom får pension eller flex så kan man køre på den resten af livet også selv om man er blevet rask igen.
Hvor du står på arbejdsmarket er svært at sige men det kommer jo an på hvor villig du er til at arbejde, der er masser af de 230.000 som også har været væk i 6 år og uddanelser kan opdateres

Jeg syntes det er trist at der sidder nogen som kan arbejde men ikke vil med den indstilling vil de jo i sidste ende være årsag til vi får måske årligtjek af arbejdsevne hos alle pension og flexer.

Husk på en af grundene til det er så svært og hård at komme igennem systemet før man får pension og flex jo er at de skal være sikre på man ikke senere kan mere

"i rest my case" ....kan se at vi ikke helt er på "bølgelængde" og vist heller ikke kommer det
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 22:15   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Så længe man har været ærlig igennem hele ens sag og gjort hvad man kunne for at kunne arbejde så er der da intet at være nervøs for??
og får man det senere bedre så man kan begynde at arbejde/ arbejde flere timer end man tidligere kunne så har man da pligt til at gøre dette, hvis ikke man gør er det vel bedrageri og værre, med til at gøre det sværre for dem som er syge at få folk til at stole på dem så de kan få den rigtige hjælp.
husk at få det bedre, absolut ikke betyder at ens arbejdsevne er blevet bedre
det to helt forskellige ting

i min verden, hvis man får det langt bedre og kan arbejde 15 timer
efter man har fået pension.
så er den tildelt på et forkert grundlag

hele grunden til man ikke vil i gennem systemet er netop man ingen hjælp har fået på vejen til pension.
så hvor er hjælpen, når det er den anden vej og man får et stort tilbage fald
så er du langt fra sikker på du kan få din pension igen

et stort problem, at man ikke kan prøve først og se om det går
men hvis man efter de nye regler kan arbejde 2 timer om ugen og stadig kunne klare sig selv. så hedder det fleks uden at kunne få et job
for hvis man kun kan arbejde i 2 timer om ugen
hvordan har du så tænkt dig at de skulle tage uddannelse eller bare et kursus
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 01:41   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen har faktisk pligt til at påse om der sker forandringer hos førtidspensionister som kan betyde at der skal ske en frakendelse af pensionen...

Citat:
Selvom der ikke er fastsat en dato for kontrol, skal kommunen holde sig underrettet om pensionistens forhold. Kommunen skal bl.a. påse, om der fortsat er ret til førtidspension, eller om der er sket forandringer, der begrunder, at der rejses sag om frakendelse af pension, se lovens §*44.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19705#K2
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 20:22   #17
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Jeg har svaret dig med tykt

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
husk at få det bedre, absolut ikke betyder at ens arbejdsevne er blevet bedre
det to helt forskellige ting
Netop derfor også sætningen hvis man får det bedre og kan arbejde mere

i min verden, hvis man får det langt bedre og kan arbejde 15 timer
efter man har fået pension.
så er den tildelt på et forkert grundlag
Det vil jeg ikke give dig ret i man kan da sagtens være så syg at det ikke ser ud til man kan mere men man så imod normalen alligevel får det bedre

hele grunden til man ikke vil i gennem systemet er netop man ingen hjælp har fået på vejen til pension.
så hvor er hjælpen, når det er den anden vej og man får et stort tilbage fald
så er du langt fra sikker på du kan få din pension igen
Enig i at det burde kunne gøre bedre fra staten hvis en bliver rask og får tilbagefald, men alene det at det er besværligt forsvare da ikke at man uberettiget modtager mere hjælp end man har krav på
et stort problem, at man ikke kan prøve først og se om det går
Er du sikker på staten ikke godkender at man prøver i en periode??
hvis ikke de gør er det da ulogisk

men hvis man efter de nye regler kan arbejde 2 timer om ugen og stadig kunne klare sig selv. så hedder det fleks uden at kunne få et job
det ved vi jo ikke endnu men enig det bliver formodentligt svært at finde job på 2 timer om ugen men så får man jo bare ledighedsydelse, det er jo ikke sådan at man ingen hjælp får
for hvis man kun kan arbejde i 2 timer om ugen
hvordan har du så tænkt dig at de skulle tage uddannelse eller bare et kursus
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 22:33   #18
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Flexjober du lyder som en Troll (http://da.wikipedia.org/wiki/Troll)

Eller bare uvidende om hvordan virkeligheden er ude i kommunerne. Dine påstande om bedrageri og uberettiget modtage socialhjælp må vist være noget du selv finder på ...eller kunne du henvise til nogle paragraffer der fortæller at borgeren straks skal henvende sig til kommunen hvis vedkommende får det bedre ?
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 10:54   #19
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Hey

Flexjober har ret. Når man modtager nogen form for social ydelse har man oplysningspligt.

Citat:
Oplysningspligt
Du har oplysningspligt, når du modtager offentlige ydelser. Det betyder, at du har ansvaret for, at kommunen får besked om ændringer i dine forhold, som kan have betydning for den ydelse, du modtager
Konkret er det retssikkerhedsloven § 11 stk. 2 som her er i spil.

Citat:
§ 11. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om

1) at medvirke til at få de oplysninger frem, som er nødvendige for at afgøre, hvilken hjælp de er berettiget til, og

2) at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.

Stk. 2. Personer, der får hjælp, har pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for hjælpen.
Som en lille sideskud kan man her: http://www.dukh.dk/nyheder/retssikkerhedsquizzen
tage en lille test i retssikkerhedsloven på DUKH's hjemmeside og se om man har styr på sagerne..

Og Mr. Bean

Jeg syntes ikke at Flexjober lyder som en troll, kun at vedkommende ikke er enig med dig. Og umiddelbart ser det ud til, at du måske kunne have god udbytte af, at tage testen ovenfor...

enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 12:17   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er INTET ''TROLL'' i det flexjobber skriver, tværtimod, det er korrekte oplysninger ifølge loven og virkeligheden for folk på overførsel.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job og førtidspension efter 2003 Giser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-02-2013 22:04
Til alle førtidspensionister efter 2003 logikeren Politik og Samfund 43 01-08-2012 22:16
OM AT FLYTTE TIL USA MED SIN FTP -'efter 2003'-ordning. J3sp3r Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 02-07-2012 12:17
leve af en mindre ydelse (27A eller Bolig sikring)førtidspension efter 2003 1970girl Det er da strengt ! 4 25-05-2010 09:36
Tilskud når man får FP efter 2003? Ungpige23 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 15-01-2010 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension