K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 16:22   #1
Spørgeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Spørgeren er ny på vejen
Erstatning for tab af erhvervsevne - kreditorbeskyttelse.

Hej

Er tab af erhvervsevne en erstatning der er kreditorbeskyttet, på samme måde som med méngrad?

og er der evt. nogen der kender en web-side hvor jeg kan læse nærmere om det og den tilhørende lov?
Spørgeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:29   #2
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spørgeren Se meddelelser
Hej

Er tab af erhvervsevne en erstatning der er kreditorbeskyttet, på samme måde som med méngrad?

og er der evt. nogen der kender en web-side hvor jeg kan læse nærmere om det og den tilhørende lov?
Du kan google : retsplejeloven § 513

så er der masser af information.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:30   #3
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spørgeren Se meddelelser
Hej

Er tab af erhvervsevne en erstatning der er kreditorbeskyttet, på samme måde som med méngrad?

og er der evt. nogen der kender en web-side hvor jeg kan læse nærmere om det og den tilhørende lov?
Uhhh nu bliver jeg i tvivl, men da jeg modtog det her i det nye år, mener jeg at hvis nu man skyldte kommunen nogle penge, så ville de skulle have hvad der tilkom dem, og resten fik man så selv.

Om der er en lov ved jeg ikke helt - men på ASK's hjemmeside står der følgende:

Kommunens refusionskrav
Hvis månedlige beløb skal udbetales fra en dato, der ligger før afgørelsens dato, oplyser vi din bopælskommune om udbetalingen. Det skyldes, at kommunen kan have et krav på tilbagebetaling af sociale ydelser, hvis du har modtaget sociale ydelser i den periode, hvor du har månedlige beløb til gode.
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:41   #4
Spørgeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Spørgeren er ny på vejen
Tak for svar, det var mere i forhold til banken, kommunen skylder jeg intet til, men rart at vide tak.

Jeg synes ikke helt at kunne tyde den henviste §, da der sådan som jeg læser det på deres hjemmeside står tabt arbejdsfortjeneste, er det I deres verden det samme? bliver lidt forvirret!
Spørgeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 19:19   #5
Trine75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Trine75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spørgeren Se meddelelser
Tak for svar, det var mere i forhold til banken, kommunen skylder jeg intet til, men rart at vide tak.

Jeg synes ikke helt at kunne tyde den enviste §, da der sådan som jeg læser det på deres hjemmeside står tabt arbejdsfortjeneste, er det I deres verden det samme? bliver lidt forvirret!
Der er INGEN kreditorer der må tage de penge. Det er en erstatning og det er noget helt andet end hvis du feks. havde avet nogle penge. Du skal have en speciel konto de går ind på og INGEN må tage dem. Det får du også et brev med om fra der hvor du får din erstatning fra. Det eneste der kan ophæve denne lov er hvis du begynder og sætte penge ind på selv samme konto. Ellers kan du hæve som du har lyst til og INGEN kan gøre noget.
Trine75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 20:37   #6
Spørgeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Spørgeren er ny på vejen
Mange tak for svar
Spørgeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:01   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Har læst et sted,at hæver man så penge og køber støre ting,kan man få TING LYST købet så evt kredtore,ikke kan gøre udlæg i det købte for erstatningen.

Tabt arbejds fortjænste er der vist nogle andre regler med.
Der er noget med at har man fået løn eller sygedagpenge,skal disse betales tilbage.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:40   #8
Spørgeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Spørgeren er ny på vejen
Har lige hørt fra min advokat at de ikke er kreditorbeskyttet! dvs de ligestilles med tabt arbejdsfortjeneste!!!!! forstår det ikke det jo "midlertidig tab af erhvervsevne"

Nogen der har nogen erfaring eller viden om hvor jeg kan læse et præcist og konkret om det, her virkelig brug for at blive afklaret. - og er ikke sikker på min advokat har ret?
Spørgeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning og kontanthjælp ?? Kreditorbeskyttelse ?? TBQ Alt det andet 9 07-07-2013 20:58
Tab ef erhvervsevne (erstatning) keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 12-12-2010 19:45
erstatning for tab af erhvervsevne tumnus Alt det andet 4 30-10-2010 18:20
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 06-10-2009 18:21
erhvervsevne erstatning.... bellochrisalou Alt det andet 2 18-06-2009 22:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension