K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2008, 00:10   #11
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg mener at det er billigere at låne penge i banken end at hoppe på hurtige lån som man finder tilbudt i aviser og på nettet, da sidstnævnte forlanger en langt højere rente og har en meget kort lunte, hvis ikke afdragene falder punktlig til tiden.

Jeg har ikke oplevet at skulle betale mere i banken end andre, men kender heller ikke til de riges muligheder. Er man rig nok, har man vel ikke brug for at låne til indskud i hus.

Jeg ville bare advare Knudsen mod spekulanternne som låner ud til kæmperenter, for der igennem kommer man ikke ud af gælden. Tvært i mod, mange er havnet i endnu dybere gæld end de havde før.

Jeg mener fortsat at det er bedre at finde en bank der er åben over for en samlet løsning, men det skal hver enkelt da gøre op med sig selv.

Håber det bedste for knudsen

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 02:42   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender flere der har taget et af de såkaldte Sharia lån (også førtidspensionister!).
Der er rigtig mange danskere efterhånden der har fået øjnene op for Sharialån fordi man ikke skal betale renter. Det er jo oprindeligt lavet for muslimer som IKKE må betale renter pga religion (det er forbudt!) og derfor ikke har kunne låne i de danske banker - og derfor heller ikke kunne købe hverken lejlighed eller hus.

Men nu strømmer danskerne altså også til

Hvis jeg selv engang skulle købe hus, jamen så ville jeg da så afgjort vælge sådan et lån..

For god ordens skyld skal det måske nævnes, at der altså er danske konsulenter!

Det foregår på dén måde, at man Feks låner 2 millioner som man så afdrager med et fast beløb om måneden. Der er ingen farer for rentestigninger og alt det der ubehagelige, afdraget er fast fra start til slut!
Banken ejer huset, og efterhånden som man får betalt af, så bliver huset mere og mere dit indtil man har afdraget færdig og du endelig ejer huset. Det er meget simpelt. Afdragene fastsættes efter indkomst/situation.

Sidst redigeret af Ninja; 29-11-2008 kl. 02:58.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 15:02   #13
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af majs Se meddelelser
Jeg mener at det er billigere at låne penge i banken end at hoppe på hurtige lån som man finder tilbudt i aviser og på nettet, da sidstnævnte forlanger en langt højere rente og har en meget kort lunte, hvis ikke afdragene falder punktlig til tiden.
Ja, banken er helt klart det billigste sted, men hvor andre folk måske får en rente, der hedder 8-9%, skal vi andre gerne betale imellem 11 og 15% i rente. Det var så lige forbrugslån renter, men selvfølgelig er de stadig billigere end de 20-30%, som hurtiglånene ofte tager..

Realkreditlån ligger vel stadig på omkring de 5%- ved ikke om det er steget lidt og pantebreve er i vores tilfælde på 9%.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kender flere der har taget et af de såkaldte Sharia lån (også førtidspensionister!).
Det lyder også som en smart løsning.

Sidst redigeret af Webmaster; 29-11-2008 kl. 18:08. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et pga trådenes længde..
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 15:18   #14
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Man betaler ikke mindre ved at låne som Sharia lån.

I stedet for at banken tjener pengene via renter tager de sig betalt via gebyrer. Udgiften for kunden er den samme.

Den billigste måde at låne penge på er altid gennem et kreditforeningslån.

Man bliver ikke vurderet i forhold til om man er pensionist eller ej men i forhold til hvor mange penge man ønsker at låne i forhold til hvor meget en given ejendom er værd.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 19:40   #15
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ja, læste lige op på Sharia-lånet. Så vidt jeg kan se får man ikke skødet, før lånet er betalt ud- det bryder jeg mig ikke om og hvad sker, der hvis man skal sælge igen ?
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 20:10   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaa, så langt er jeg ikke inde i Sharia-lånesystemet
Det er jo relativt nyt i Danmark.
Men jeg ved at min bekendte, en førtidspensionst havde fået afslag fra Danske bank og Nordea til at låne til huskøb, men hun strøg lige igennem på Sharialånet....
Jeg ved godt det ikke er billigere, men man er fri for at skulle tænke på om renten falder eller stiger, der er jo hvert år en masse der kommer i klemme på dén bekostning. Det skulle være meget mere overskueligt, og rige som fattige kan få en reel chance for at købe et hus, hvor mange banker ofte er lidt strikse......

Men nu er det ikke lige aktuelt for mig, men hvis det engang skulle blive det, så ville jeg da søge muligheden hvis banken siger nej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 00:03   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sad lige og læste for at finde ud af hvad det var for noget og faldt så over flere forskellige artikler , bla at også nogen danske banker tilbød sharia lån ..

og en meget logisk forklaring fandt jeg da også der står

Citat:
Det endelige beløb fastsættes ud fra en beregning om, hvad en almindelig bank ville tjene, hvis den muslimske familie tog et almindeligt lån der. Hvis et hus koster en million kroner betyder det for eksempel, at familien betaler 1,2 millioner for det.
ergo det bliver ikke billigere eller noget, men på den anden måde så vil jeg da sige at det lyder meget nemmere end den danske måde at låne penge på, for der er det sgi da aldrig til at holde rede i hvor meget man skylder og hvor længe endnu ...

et par link http://avisen.dk/banker-klar-med-sharia-laan_592.aspx
http://www.amanah.dk/media/sharia_laan.html

Men knudsen skal du have hus eller , du skal jo huske at du som førtidspensionist er bedre stillet mht til boligsikring end hvis du feks er på ledighedydelse eller kontanthjælp..
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 00:13   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hejdien, hvis man er førtidspensionist og får boligsikring (eller hedder det boligydelse), er der så også loft over, ligesom når man er på kontanthjælp???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 00:25   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr nej det er der ikke
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 00:57   #20
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
man kan stadig vælge fastforrentet lån, så er renten den samme hele vejen, og man har en oversigt over gælden alle årene.. men man skal ikke begynde at se hvor meget mere man betaler for sit hus, eller bil... dog kan man jo trække lidt fra i skat.
man kan vel ikke trække renter fra på et sharialån, hvis der ingen er...
ihvertfald skal man ikke begynde at låne penge til hus og anden gæld hos de store lånfirmaer som kræver skyhøje renter.. det er den visse ned ad bakke...

ellers må man tage den sure vej, betale sin gæld om muligt.. og spare lidt op til udbetaling.. så er meget nået..
held og lykke med projektet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension