K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2010, 19:14   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
fleksjob og hvordan??

Jeg søgte oprindeligt en pension på det foreliggende grundlag for, at få kommunen i omdrejninger. Men det er sku ligesom at ro uden åre.

1) socialrådgiveren har ikke ført notat på sidste møde
2) min ressourceprofil er ikke opdateret
3) Seneste arbejdsprøvning er der ikke indhentet oplysninger omkring (ved jeg fra chefen jeg havde dengang). Efter signende venter socialrådgiveren på den daværende jobkonsulent (nu på 3 uge).
4) Hun mente at pension ikke er en mulighed, da alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte (ok kan kun behandle med creme, hvilket er gjort igennem 18 år). Jeg vil dog helst havde et fleksjob. Så jeg har sagt ja til, hun må tage det med til fleksteamet.

Socialrådgiveren siger, så at det først kan blive engang i februar for før, har hun ikke lægekonsulentens udtalelse på skrift.....

Men skal ressourceprofilen ikke opdateres inden og jeg godkende den? Hvis jeg skal godkende den, hvor i lovgivningen står det???

Mener at havde læst, at man godt kan visiteres til fleksjob og efterfølgende finde ud af hvor mange timer. Igen savner jeg lovgivningen bagved.

Hilsen

den der engang var tålmodig.
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 20:28   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej!

Vil det sige, at der er ved at blive sat gang i både en førtidspensionssag og en flexsag??? Eller har du fået afslag på førtidspension og derefter sagt ja til en flexsag???

Hvis du har gang i begge sager samtidig, er din eneste chance for pension at lægekonsulenten og dine behandlere fraråder arbejdsprøvning og siger du ikke vil komme til at kunne klare det.
For når du siger ja til en flexsag betyder det jo, at du mener, at du har arbejdsevne nok til et flexjob. Men det er måske det du mener med at du søgte pension for at få gang i dem så du kunne komme igang med flex...

Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Mener at havde læst, at man godt kan visiteres til fleksjob og efterfølgende finde ud af hvor mange timer. Igen savner jeg lovgivningen bagved.
Det er helt korrekt. Men jeg ved ikke hvor det står.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 22:10   #3
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Jeg har fået mundligt afslag på pension. Derfor har jeg sagt ja til flekssag.

Dog er jeg nu kommet til, at tænke på, de skal da give mig et skriftligt afslag ikke?

Tænkte på om jeg kan skrive noget i denne retning til min sagsbehandler.

Iht telefonsamtale af d xxxxxx vil jeg gøre opmærksom på, at jeg har krav på at få det mundtlige afslaget på pension skriftligt. Såfremt det er afsendt med posten kan du se bort fra ovenstående.

Idet jeg har fået afslag på pension, er det for mig i orden, at min sag tages med til fleksudvalget.

Med venlig hilsen

XXXX
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 23:06   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan du sagtens skrive og jo du skal altid have et afslag på skrift og jeg ville også lige flette ind hvis det var mig at du også forventer en ankevejledning ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob- hvordan griber jeg det an? Den nye Spørgsmål ang fleksjob 2 13-02-2012 23:08
Hypermobil - fleksjob, hvordan? *Nirak* Din historie 8 29-01-2012 17:21
Fleksjob, hvordan... Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 7 21-12-2009 15:30
fleksjob hvordan?? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 1 15-06-2009 21:02
Nyt fleksjob. Hvordan gør man bjp Spørgsmål ang fleksjob 2 06-05-2009 10:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension