K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2010, 15:05   #1
Vægten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Vægten er ny på vejen
Flexjob/løn

Jeg er i erhvervsafklaring i øjeblikket med henblik på et evt. flexjob. Er i A-kasse og fuldtidsjob betalende.
Jeg er i øjeblikket i afklaring med 20 timer pr. uge, men dette syntes allerede uoverskueligt og kan blive skrækslagen over at tænke på, hvis jeg blot kan arbejde 10-15 timer pr. uge.
Jeg er eneforsørger og er lige nu bange for, at jeg ikke økonomisk kan klare mig.
Flexydelses reglerne er "vulapyk" for mig, forstår det ganske enkelt ikke.
Mit spørgsmål er:
Hvis jeg bliver visiteret til 15 timer pr. uge, vil kommunen så gå ind og betale de resterende timer op til 37 timer pr. uge? Og med hvor meget?
Jeg har set i Loven, at nogle personer får suplerende med ½, og nogle med 2/3. Hvad betyder dette?
Håber på hjælp fra K10.
Hilsen
Vægten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:17   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Hej

det betyde.
1/2 arbejdsgiver får refusion fra kommunen 50 %
2/3 arbejdsgiver får refusion fra kommunen 66 %


løn det vil være mindste løn i dit område...


håber svar n ok..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:18   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vægten Se meddelelser
Hvis jeg bliver visiteret til 15 timer pr. uge, vil kommunen så gå ind og betale de resterende timer op til 37 timer pr. uge? Og med hvor meget?
Ja, med det der svarer til mindstelønnen på området.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 16:08   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
1/2 arbejdsgiver får refusion fra kommunen 50 %
2/3 arbejdsgiver får refusion fra kommunen 66 %
dumt spørgsmål hedder det ikke 1/3 og 2/3 nu til dages
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 17:10   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
dumt spørgsmål hedder det ikke 1/3 og 2/3 nu til dages
Nej, det hedder det ikke! 1/3 blev fjernet for en del år siden, så der nu kun findes tilskud på 1/2 og 2/3.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 13:50   #6
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Du forhandler alm løn med arbejdsskiver...altså som om du skulle arbejde i 37 timer pr. uge.

Så refunderer kommunen til arbejdsskiver...det bliver enten 1/2 el 2/3,alt efter hvad du får "bevilget".

Jeg startede på 1/2 refusion,men gik op på 2/3 da jeg blev mere syg,og der ved havde sværere ved at finde job.

2/3 er bla. ved flere skånehensyn,alt efter hvad man fejler.


Håber det giver mening :-)

Mvh
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 20:44   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fillemusen Se meddelelser
Hej

Du forhandler alm løn med arbejdsskiver...altså som om du skulle arbejde i 37 timer pr. uge.

Så refunderer kommunen til arbejdsskiver...det bliver enten 1/2 el 2/3,alt efter hvad du får "bevilget".

Jeg startede på 1/2 refusion,men gik op på 2/3 da jeg blev mere syg,og der ved havde sværere ved at finde job.

2/3 er bla. ved flere skånehensyn,alt efter hvad man fejler.


Håber det giver mening :-)

Mvh

Selv om man kan forhandle sig til en højre løn end overenkomsten, refundere kommunen, kun ½ el. 2/3 af den overenskomstmæsig løn, resten betaler arb.giver selv.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 18:54   #8
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Refusionsregler

Det er ikke altid den overenskomstmæssige mindsteløn der er refusionsudløsende, hvis der foreligger en lokalaftale på området der giver dig en højere løn, er den også refusionsudløsende og endelig er der muligheden for at få kommunen til at vurdere hvad lønnen for arbejdet normalt ville være det kan så også være refusionsudløsende udover overenskomstmæssig mindsteløn, de to sidste muligheder går kommunerne dog meget stille med dørene med, men de er der !
Ellers ville en tømrer i fleksjob eksempelvis aldrig kunne opnå den samme løn som sine kollegaer da de jo som regel ligger en del højere end mindstelønnen på området.
Med venlig hilsen Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:13   #9
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Demo Se meddelelser
Det er ikke altid den overenskomstmæssige mindsteløn der er refusionsudløsende, hvis der foreligger en lokalaftale på området der giver dig en højere løn, er den også refusionsudløsende og endelig er der muligheden for at få kommunen til at vurdere hvad lønnen for arbejdet normalt ville være det kan så også være refusionsudløsende udover overenskomstmæssig mindsteløn, de to sidste muligheder går kommunerne dog meget stille med dørene med, men de er der !
Ellers ville en tømrer i fleksjob eksempelvis aldrig kunne opnå den samme løn som sine kollegaer da de jo som regel ligger en del højere end mindstelønnen på området.
Med venlig hilsen Demo
Hej,

Enig med Demo. Men alligevel er det mest typisk at man får overenskomstmæssige mindsteløn - da kommune refundere (1/2 eller 2/3) kun af mindstelønnen. Hvis man arbejder i "privat" sektor er fleksjob lønnen er typisk under normal løn - da annicitet er ikke tages hensyn i refusion.



Barbara
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension