K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 23:30   #11
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg har prøvet tempur, men de dur ikke for mig. Jeg tror det er fordi jeg vejer for meget, så ligger man i et "hul" og så giver madrassen ikke hurtigt nok efter, når man prøver på at dreje sig.

Tidligere har jeg haft en svaneseng med latex topmadras og den var jeg glad for. Men der vejede jeg heller ikke det samme og havde ikke så mange smerter som nu.

Nu har jeg en Hästens seng og den er jeg forholdsvis glad for. Jeg valgte den fordi den var blød og fordi der ikke var latex i den. (vil ikke have allergi)
MEN den er meget meget dyr og jeg fortryder købet forstået på den måde, at jeg tror jeg kunne have valgt springmadrasser til ingen penge og så købt gode bløde topmadrasser til at lægge på og så skiftet ud oftere. For den her seng er også såååå uendeligt tung og den skal vendes en gang om måneden og det kan jeg ikke holde til. Men det er en god seng!
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 01:24   #12
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak for svar allesammen. Lyder til at jeg må tage benene på nakken og tage ud og prøve forskellige, indtil jeg finder den rigtige.

JP2610 - Selvfølgelig er det iorden
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 10:18   #13
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hjælp til madrasser!

Hej

Ved ikke om du kan få hjælp til den madras du vælger

Var som andre ude og prøve forskellige, fandt min madras i Ikea
Og prisen var til at overskue
Topmadrassen er købt i Jydsk
Derimod er hovedpude Tempur og købt på apoteket til en mindre formue

Jeg tror at at købe madras er som at købe tøj, det skal prøves og man skal give sig god tid

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 11:30   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gigipi

Ud over øvrige gode råd kan jeg tilføje flg. fra Tænk:

Citat:
Madrasser skal prøves i virkeligheden

Prøv altid madrassen i butikken.

Brug gerne 15-30 minutter på at prøve madrassen i butikken, og læg dig i den stilling, du normalt sover i. Vigtigst er, at du synes, det er behageligt at ligge på madrassen.

Partneren skal med i butikken

Tag jakke og sko af, så du får en mere realistisk fornemmelse, når du prøver madrassen.

Hvis I er to, der skal dele madras, bør I begge være med ude og prøve.

God idé at få madrassen med hjem

Det kan være svært at bedømme madrassens liggeegenskaber på stedet. Måske bliver du nødt til at komme hjem i de vante rammer og ligge, inden du kan foretage et kvalificeret valg.

Tjek altid, om butikken har ombytningsret. Hos nogle forhandlere kan man få lov at få madrassen med hjem og sove på den i 90 eller 60 dage, før man finder ud af, om det er den rigtige madras.
Link: http://taenk.dk/gode-raad/gode-raad-til-kob-af-madras

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 11:49   #15
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
Hej

Jeg har fået en kugledyne bevilget som et hjælpemiddel gennem kommunen, den kostede ca 8000 kr. Havde PTSD, depression og angst, og jeg sover med den hvergang jeg skal sove/hvile, den er angst dæmpende og man føler sig tryg og passet på. (når jeg nu ikke selv kan
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension