K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2014, 19:22   #1
j.jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
j.jensen er ny på vejen
Fleksjob og privatliv... Hjælp

Har efterhånden været i fleksjob i 1 1/2 år. Blev for 1/2 år siden fastansat. Hvilket gav ro på,det hele. Økonomi, at man kan godt selvom man har haft 5 blodpropper. Dette er efterhånden 4 år siden. Fik mod på at komme ud og være socialt. Meldte mig derfor ind i en kajakklub. Selvfølgelig for at træne min krop og få et fællesskab med andre mennesker. Jeg fortalte mine kollegaer det og hvis de følte jeg var for fraværende eller andre ting var det derfor. Gennemførte, blev efterhånden meget mere glad fik overskud til min familie mm. Mine problemstillinger er enkelte fysiske begrænsninger, men en del kognitive. Lige før ferien meldte arbejdspladsen ud at jeg skulle nå noget ekstra en dag om ugen pga ændrede fridage. Vi snakkede kort og jeg meldte at jeg ikke kunne se hvordan det kunne lade sig gøre, men indvilligede i at prøve det af. Det har vi gjort i 1 1/2 md. Nu og meldte jeg at jeg kunne ikke få,det til at holde sammen og kan mærke at jeg enten er stresset eller måske på vej mod en depression ( lægen er ikke sikker). Da jeg gik igang med kurset planlagde vi det således at det skulle gå mindst ud over arbejde. Jeg lavede intet i den periode der hjemme. Det var noget min kæreste og jeg blev enige om det var det vær i den periode.....
Efter en samtale med chefen mente hun at jeg brugte for meget energi i min fritid. Plus en masse andre undskyldninger..... Sumusumarum er den sidste 1 1/2 medhør jeg siddet hjemme som jeg har gjort i store træk de sidste 4 år. Kan det være rigtig? Ville egentlig kontakte min jobkonsulent. Men frygter lidt jeg kommer på en kollisionskurs... Hvad ville i gøre??
j.jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 19:40   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Der er nok andre der kan melde ind. Men mener der er en afgørelse om at du skal have plads til fritid og interesser ved siden af flexjobbet. Dog indenfor realistiske grænser. Bruger du 90% af din energi på fritid og 10% af din energi på arbejde, vil man nok mene at du bør omprioritere din tid.

Men helt klart hiv fat i din jobkonsulent og få det snakket igennem. Du skal ikke lade digselv gå ned med stress over det her.

Held og lykke.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 08:46   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De betingelse, vilkår, dvs timer og skånebehov, du blev ansat på, er det der gælder.

Du har desværre bragt dig i en uheldig situation ved at fortsætte ekstra arbejdsopgaver i så lang tid, men dog ikke uoprettelig.

Kontakt din fagforening, og jobkonsulent, for hjælp til at komme tilbege på de oprindelige arbejdsopgaver.

PS. Arbejdspladsen skal IKKE blande sig i dit privatliv, når begrundelsen er at de vil fravige aftaler, du er godkendt på.

VH POpiae.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 09:43   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan jo prøve at geare dine fritidsaktiviteter ned til fx det halve eller finde noget mindre fysisk krævende og se, hvilket resultat, det giver.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 13:05   #5
j.jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
j.jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du kan jo prøve at geare dine fritidsaktiviteter ned til fx det halve eller finde noget mindre fysisk krævende og se, hvilket resultat, det giver.
Stampe tror ikke du har læst hvad der står skrevet. Men mit aktikvitets niveau var lig 0 på nær hjemmelig gøre mål så fordi man vil bruge 3-4 timer om ugen på en idræt som gør en glad samt måske på sigt kan gøre jeg kan udholde mere. Det er kun et måske men som jeg vil teste af. Men det kommer ikke over 1 md. 5 blodpropper i hovedet det tager tid. Sporten er nøje udvalgt efter jeg kan dyrke den så den passer til mig. Så fra at have 0 timer om ugen til 4 timer om ugen hvordan vil du halvere dette? Og det fungerede jo fint inden de nye arbejdsopgaver blev bragt ind i billedet...
j.jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 14:47   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lyder meget at gå fra 0 timer til 4 timer. Husk at tænke på dig selv og starte langsomt op.
Håber du kan få hints fra prof træner.
PS du har jo selv informeret dine kolleger om, at din arbejdsindsats måske er mindre pga fritidsaktiviteter.

Sidst redigeret af stampe; 19-09-2014 kl. 15:40.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 16:45   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Lyder meget at gå fra 0 timer til 4 timer. Husk at tænke på dig selv og starte langsomt op.
Håber du kan få hints fra prof træner.
PS du har jo selv informeret dine kolleger om, at din arbejdsindsats måske er mindre pga fritidsaktiviteter.
Men arbejdsindsatsen var jo netop ikke mindre, før der kom ekstra opgaver på. Uden disse ekstra opgaver beskrives det jo at det fungerer godt.

Og nu vil chefen have at fritidsaktiviteterne droppes, så de midlertidige ekstraopgaver kan blive permanente arbejds opgaver oven i de opgaver der allerede varetages.

Og det kan da ikke være rimeligt at man skal stoppe med en aktiv fritidsinteresse som netop er sund for både krop og psyke og som tidligere kunne forenes med både arbejde og familie liv, fordi chefen presser en til at påtage sig ekstraopgaver.

Det er simpelthen ikke rimeligt at du skal dette
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 19-09-2014 kl. 16:47.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 17:50   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er ikke klart beskrevet for mig....

Kære J.Jensen

.... om dine bevilget flekstimer i dit fleksjob, forlanges overskredet med den ene dag, som man godt kan forstå.

Men grundlæggende gør du fejl, som mange andre fleksjobbere gør og hvor disse bliver overraskede over omgivelsernes reaktion.

Hvis du er en velklædt kvinde og opfylder dine fleksbetingelser og samtidig begynder at berette om dit privatliv, findes der mange, som ikke forstår, at du bare kan gå hjem, medens andre må blive og arbejde 37 timer om ugen.

Kvinder er kvinder værst.

Hvor tror du din kvindelig chef har sine oplysninger fra?

Tror du at dine kollegaer har den fulde viden om konsekvensen af dine usynlige handicap?

Hvis tilfælde er, at din kvindelige chef forlanger een ekstra dag udover det du er bevilget i fleksjob og samtidig kræver at dit privatliv skal justeres, så er du på vej ind i store problemer.

Tilsyneladende er din chef fuldstændig inkompetent i udførelse af sit job.

Men nu har du lært på den hårde måde, at "knive altid sidder i ryggen, aldrig i brystet."

Man har ikke venner på sin arbejdsplads.

Dit privatliv, som fleksjobber rager ingen andre end dig selv.

Mit råd:

Kajak lige så meget som du kan, da det er en lægefaglig behandling, som andre bliver ordineret og tvinges til imod sin vilje.

( men lad aldrig dine kollegaer få viden om dit privatliv, som fleksjobber. Misundelsen kan være svær at sluge)

Held og lykke med det hele.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-09-2014 kl. 17:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 21:41   #9
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Fagforening? Tillidsmand? Kollega?

Måske kunne du få hjælp til at tale med chefen? Måske af fagforeningen, tillidsmanden eller en anden du har tillid til. Jeg er ikke enig med Peter i at man som fleksjobber ikke skal tale med sine kolleger om sit fritidsliv. Fleksjobbere har også ret til et liv på lige fod med alle andre. Jeg har et fleksjob, jeg synes ikke jeg behøver at krybe langs panelerne - og skjule hvad jeg laver efter arbejde. Det er vigtigt at være en del af det social liv på arbejdspladsen, og det bliver svært, hvis jeg ikke selv deltager. Hvis nogen er misundelige, vil jeg gerne overtage deres 37 timers job, hvis de overtager mit handicap. Held og lykke!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 10:32   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet ligger bare i det med hvis en fleksjobber har meget i sin fritid, mødte en gang en på camping der fortalte hun havde 3*3 timer ugeligt, hun stod op hver morgen og bagte til sine unger, tog til koncerter i weekwnden og var ved at male huset, og så tænkte jeg ogsp hun kunne måske arbejde nogle flere timer.

Sidste gang jeg var på en arbejdes plads ( er lige startet på en ny) fortalte jeg mine arbejdes kammerater hvor lidt jeg kunne i min fritid, det gav nogle rigtige gode snak om ens helbred
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension