K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2009, 23:12   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke så længe siden at Feks Holbæk kommune snakkede om at fjerne plujen for fleksjobbere, hvilket i praksis vil betyde, at alle disse mennesker på flere områder vil gå ned med flaget i det de indirekte får afvide, at de aldrig får det fleksjob de drømmer om - flere af ovennævne kommuner har talt om samme afskaffelse af flekspuljerne. Og tjaaa, så er det jo godt de får sat ind med psykiatrisk hjæp til netop disse kommuner.....

Så kan Karen og Co. jo altid sige, at de godt ved mange vil få en psykisk forværring, men at de da søreme har smidt penge ind i projekter der kan hjælpe disse strandede borgere....akut og anonymt.

Deres hjælpende hånd er tvetydig!!

ALLE som har alvorlige psykiske diagnoser véd, at man ALTID kan ringe til lægevagten/lægen der så kan sende én til akut behandling uanset kommune, bopæl eller hudfarve - og på alle tider af døgnet.

Men Mella, det er kun godt du postede indlægget - det er slet ikke dét vi betvivler - det er en udmærket nyhed som jeg håber kommer mange trængende til gode!!

Vi herinde (nogen af os) ser nok bare lidt breddere/dybere og stiller spørgsmålstegn ved et sådan tilbud, og tænker vores. Klog af erfaring.

Efter Karen Jespersen begyndte at fortælle vidt og bredt om, at familiens børn skulle overtage forældrerollen og tage vare på deres evt syge forældre, tjaaaa....så har jeg hende mistænkt for at kunne finde på hvad som helst. Det er jo en unormal tankegang, at trække helt unge børn ud på sådan et skråplan, fordi hun har besluttet at der skal spares penge på hjælp......særligt set i lyset af, at rigtig mange børn både mister deres sociale aspekter, venner, barndom osv når forældrene ikke kan tage vare på børnene. Det er jo forlængst bevist, at det ødelægger disse børn!!

Men måske er det hendes sindssyge politik hun inderst inde må vide, vil skabe patienter i disse nye tilbud!!

Sidst redigeret af Ninja; 30-03-2009 kl. 23:14.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 23:20   #22
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
shuuut or whatever...
Havde aldrig regnet med at den 'nyttige viden', gik hen og blev til nada...

Tror ikke, jeg blander mig mere her - men glæder mig stadig til vores træf :-)

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:44   #23
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
HalloHallo

Når man er sindslidende, tror jeg ikke man bare dropper ind fra gaden

Der må værer nogle, før man kommer så langt.

Netværk, som familie, venner hvis man har det, når man hænger der i tovene, har da forhåbentlig overskud, til at hjælpe en på vej eller......

Hvor er det godt vi har K10, som er åben for alle problemstillinger.

Så kan Karen da putte så mange millioner i en kasse som hun vil, men bliver de nu brugt til vores Benny G, som kæmper en lang og sej kamp.
Jeg har et ønske om at han må bliver en af dem som får en andel i den pulje

Jeg må heller slutte for i aften da jeg ellers bliver godt gal i knolden eller hel rørstrømsk.

bmdc
Har tænkt længe over, om jeg ville gi' en respons på dit indlæg og ja, det vil jeg nu.
For min del må du både blive godt gal og rørstrømsk - for jeg synes du slynger nogle postulater ud så som:
'når man er sindslidende, tror jeg ikke bare, at man dropper ind fra gaden'.
Jo og også derfor at der heldigvis nogen steder findes psykiatriske skadestuer.

'Der må være nogle før man kommer så langt'.
Enten har du ikke læst mine indlæg eller tippet om, at der kommer disse projekter i byer, hvor der ikke er nogle tilbud - eller igen, så udtaler du dig om noget, som jeg ikke synes, du har indsigt i.

Jeg tror, at alle som opretter en profil herinde, har en grund til det og en historie at fortælle.
Om det handler om fysiske eller psykiske handicaps, synes jeg kan komme ud på et - at alle her har nogle problemer.
Hvem der skal have og hvem der ikke skal?! Synes jeg er en underlig måde at stille mennesker frem på.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:01   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også det kommer meget an på diagnoserne!

Selv ville jeg aldrig kunne dumpe lige fra gaden og ind i et tilbud, det er mine diagnoser for hæftige til. Så der er der nogen der må gribe mig i familien, og derefter få mig ud i div tilbud....sådan noget ville jeg ikke selv kunne overskue i situationen (aner jo ikke om jeg er død eller levende, forfulgt eller hvad!).

Men joo, hvis man går og tumler rundt med en depression eller har andre lettere diagnoser hvor man stadig selv kan tænke og handle, jamen så er tilbudet jo genialt nok.
Men alvorligt psykisk syge kan ikke bruge det, da de sjældent kan omsætte tanker til handling....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:18   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tiltaget er sådan set fint nok... det er godt nok med et sted hvor psykisk syge kan gå hen hvis det virkelig brænder på, men det skal suppleres med meget mere end dette... som nogen i tråden skrev, så er de inhumane sociale forhold VKO har skabt en massiv benzin på bålet for de sindslidende, når de skal overleve hverdagen, og mange bliver mere syge af at systemet er så bunduretfærdigt.

Det ville være praktisk, om Karen fik stoppet Hjort, og sat gang i at adskille syge fra ledige som bla.a. SF arbejder hårdt for i øjeblikket, så at den tilgang der kommer til disse "akut-steder" kunne minimeres... det ville jo også spare skattekroner.

I øvrigt er der MANGE psykisk syge tror jeg, der slet ikke KAN eller VIL bruge disse steder... jeg er f.eks. en af dem, for jeg har intet behov for at komme sådan et sted, og jeg har heller ikke lyst til det... men det betyder ikke at mig og andre der lige som mig ikke kan bruge tilbudet til noget, ikke har behov for andre former for hjælp. Jeg har haft behov for at blive taget seriøs på kommunen under hele VKO perioden og at der blev taget hensyn til mine psykiske problemer... og helst uden alle de klager jeg har måtte side og rode med.

Så alt i alt... fint tiltag fra Karen's side, men hun må sgu' ikke bare læne sig tilbage nu, og tro hun har gjort sin pligt, for hun har kun filet hjørnerne på bagsiden af toppen af isbjerget ind til nu...
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:21   #26
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
tror de fleste herinde ved, hvor svært det kan være at få førtidspension.
Jeg fik min pga. min psykiatriske diagnose og hvad jeg gennem de sidste år havde 'bedrevet' - fx. var jeg ved at dø på grund af et alvorligt selvmordsforsøg (har stadig skader fra det sidste forsøg).
- Så desværre er min lidelse alvorlig, jeg svinger meget, men er heldigvis nået så langt med mig selv, at jeg er i stand til at søge og be' om hjælp, når jeg ved, at det kan gå hen og blive meget alvorligt.
Derfor jeg lagde tippet om de kommende projekter, for hvis bare en person fra en af disse byer måske læser det og kan få gavn af det, har indlægget gavnet og ikke været forgæves.
Og igen, jeg lagde det ikke ud for på nogen måde at genere nogen, men jeg har da erfaret at nogen bliver oprørte og endda gale.
Hvorfor er mig stadig en gåde.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:33   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
tror de fleste herinde ved, hvor svært det kan være at få førtidspension.
Jeg fik min pga. min psykiatriske diagnose og hvad jeg gennem de sidste år havde 'bedrevet' - fx. var jeg ved at dø på grund af et alvorligt selvmordsforsøg (har stadig skader fra det sidste forsøg).
- Så desværre er min lidelse alvorlig, jeg svinger meget, men er heldigvis nået så langt med mig selv, at jeg er i stand til at søge og be' om hjælp, når jeg ved, at det kan gå hen og blive meget alvorligt.
Derfor jeg lagde tippet om de kommende projekter, for hvis bare en person fra en af disse byer måske læser det og kan få gavn af det, har indlægget gavnet og ikke været forgæves.
Og igen, jeg lagde det ikke ud for på nogen måde at genere nogen, men jeg har da erfaret at nogen bliver oprørte og endda gale.
Hvorfor er mig stadig en gåde.
Det vi er gale over, eller i hvert fald JEG giver udtryk for i mit første indlæg er slet ikke forslaget Mella... det er Karen Jespersen generelt... som jeg skrev tidligere, så ser jeg rødt når jeg læser om nyt fra disse mennesker.

Problemet med netop dette tiltag var for mig, at jeg fik den her typpiske tanke; "Nå ok! så tror hun, at hun kan læne sig tilbage og tro hun har gjort nok!?"... indrømmer blankt, at jeg glemte selve budskabet... eller rettere jeg nåede slet ikke at opfange budskabet før du kom med det bag efter...

Du må også huske på, at nogle af os er ekstremt sensitive overfor disse politikere... Jeg er efter dem konstant, og det er flere andre også... og en enkelt kan enda slet ik tåle synet af bla.a. Hjort her inde...

Så jeg beklager, at jeg ikke fangede budskabet første gang, men jeg synes også jeg har kompenseret for det ved at godkende Karens tiltag bag efter...
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:56   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er heller ikke hverken vred eller oprevet, jeg stiller bare spørgsmålstegn - i ro og fordragelighed, uden hverken fråde og blottede tandhalse.....

Kunne JEG bruge tilbudet, NEJ! Kan andre, JA! Og så er den ikke længere....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:59   #29
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Mella

Jeg har skam også tænkt på dig og din korte kommentar til mit indlæg.

Jeg er selv sindslidende og ved fra mig selv at jeg ikke gik til lægen på dag 1, nej der gik 2 år. Derfor skrev jeg, at jeg ikke tror at man som sindslidende går til læge, før lokummet er vældtet.
Når så endelig man når hen til lægen, kan man sidde og svede tran, mærke hjertet er ved at hoppe ud af kroppen og ryste som et espeløv, fordi der sidder 3 mere i venteværelset.

Jeg har nok ikke forklaret mig godt nok i hvad jeg skrev

Jeg syntes netop ikke at vores regering, stiller nok op for de svageste i samfundet, så der kommer Gerhard ind i billedet.
Det kan være en s... om man er fysisk el. psykisk handicappet. Vi har alle ret til hjælp, og en værdig hjælp.

Håber at det er forklaring nok ellers må du vende tilbage til mig

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 09:41   #30
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
tak for Jeres svar og vi er vist da ikke så langt fra hinanden alligevel.
Er selv sensitiv og jo forskelligt, hvornår alarmlygterne begynder at blinke.
Dog, er overhovedet heller ikke henrykt over de bemeldte politikkere, men har svært ved at tænke: 'alt eller intet' - hvis ikke hele samfundet inkl. behandlingssystemet bliver fuldstændig ændret og opdateret ppå en og samme gang, så er det ligemeget...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået fp pga psykiske lidelser ? Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-12-2012 10:02
Hjælp til psykiske lidelser Sandie75 Alt det andet 8 19-04-2010 19:02
Kan mobning føre til psykiske lidelser????? bla-bla Politik og Samfund 5 26-10-2009 10:32
Psykiske lidelser, alder og førtidspension zuza Nyt om loven 10 28-08-2008 23:15
Halvdelen af nye førtidspensionister har psykiske lidelser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension