K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2013, 11:48   #1
Lejeko
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Lejeko er ny på vejen
Overgangsregler - følges, ikke følges?

Der må simpelthen være noget jeg ikke kan begribe så hjælp mig lige her.

Vi kan alle læse at der er nogle overgangsregler der gælder for visse sager af ftp-ansøgninger fra sidste år. Så langt så godt.
Når en sagsbehandler så begynder en sag med baggrund i de overgangsregler så er det jeg ikke forstår at ikke hele sagsbehandlingen skal ske efter gamle regler.
Hvorfor optræder der så et ressourceskema i en sag efter de gamle regler? Hvorfor skal en borgers sag for det rehabiliterende team når sagen behandles efter de gamle regler?

Jeg har spurgt sagsbehandleren om ressourceskemaet og fik svaret at sådan er det bare......

Hmmmm hvad er det jeg har misset her?

KH Lejeko
Lejeko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 15:14   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er jo også et svar....sådan er det bare...hmm hvor har jeg dog hørt dette før....nååå ingen politik her...

Svaret på dit spørgsmål må være at din sagsbehandler ikke aner hvad denne laver...

Der er vel også en del logik i dette....

Da sagen skal behandles ud fra de ting som lå i sagen sidste år...

Sidste år ville der ikke kunne ligge et ressourceskema....men der lå højst tænkeligt en ressourceprofil....og det er den de skal behandle din sag ud fra...

Det andet med rehabilitering....det kan være lidt sværere at svare på...

For det kan komme an på hvordan de har indrettet sig på kommunen....

Men du kan egentlig være ret ligeglad med rehabiliteringsteamet.....da de jo bare skal komme med en indstilling...og ikke en afgørelse...

Sådan gjorde man også sidste år....der hed det team bare noget andet....alt efter hvordan man havde ansøgt om pension...

Men sidste år...hvis man havde søgt på det foreliggende grundlag....ja så skulle sagen ikke have en indstilling....men den skulle direkte til pensionsteamet så der kunne træffes en afgørelse...

Jeg har dog set at de i flere kommuner...også sidste år...alligevel fik lavet denne indstilling...

Hvem ved...måske selve pensionsteamet er for dumme til selv at kunne træffe en korrekt afgørelse....og de dermed blev nødt til at have andre til at træffe den for dem...

Nu kender jeg ikke din sag og hvordan du har søgt pension eller hvorfor....men en mulighed hvorfor de gør som de gør....det er at der måske ikke har ligget noget på dig....altså sidste år....som de kan bruge nu....og derfor må lave noget nyt på dig....og det vil de formentlig gøre ud fra de måder de gør nu...

Eller også er det slet og ret fordi de ikke aner hvad de laver...

Men jeg ved det ikke da jeg ikke kender til din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 18:16   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Din sag skulle være overgået til behandling i socialforvaltningen inden 01.01.2013 for at høre under de gamle regler.

Alt det de fedter rundt med i jobcenteret er indledende øvelser og ikke en pensionsbehandling.

Det er først efter behandlingen i rehabiliteringsteamet at sagen overhovedet kan overgå til behandling i socialforvaltningen.

Hvis sagen var overgået til behandling inden ovennævte dato, skulle sagen iøvrigt også være afsluttet senest tre måneder efter, altså 01.04.2013, med en tildeling eller et afslag.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 24-10-2013 kl. 18:20. Årsag: tilføjelse
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension