K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 19:47   #11
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Tak for alle jeres kommentarer :-)
Curls: Tak for "eksemplet"
Jeg må prøve at få noget sat sammen.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 00:12   #12
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
har du ikke en fagforening er kan hjælpe dig?
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 07:43   #13
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Heidi: Nej jeg er ikke medlem af en fagforening. Da jeg blev tilkendt flexjob for 12 år siden, fik jeg at vide jeg ikke kunne bruge en fagforening til noget, og det var jeg dum nok til at tro på!
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 10:08   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når din egen læge henviser til at du INGEN arbejdsevne har, er dette helt iorden, udfra at du jo blev tilkendt fleks for 12år siden, og sidste afklaring vidste sølle 3x15min.

Der er stor forskel på en nylig sygemeldt, og en der er afklaret, helbredsmæssigt!

Hvis den vidste arbejdsevne stemmer helt med det helbredsmæssige billed, er det derfor helt OK, at læge/speciallæge udtaler sig!

Dette er fuldstændig i tråd med, at en læge også må forbyde/fraråde yderligere arbejdsprøvninger, eller lign. pga helbredet.

Læge/speciallæger ved en del om sygdomme, og konsekvenser, derfor!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 18:13   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Husk....

Kære Jydepigen

din ankefrist er 4 uger = 28 kalenderdage på minuttet og skal tages særdeles alvorligt.

Information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 20:51   #16
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af til_grin Se meddelelser
Kære Jydepigen.

Så vidt jeg ved, må en lægekonsulent ikke komme med diagnoser eller beslutninger eller på anden måde tage beslutninger om nogen klient i systemet - de må "oversætte" lægers udtalelser til forståeligt sprog til gavn for både dig og sagsbehandler - det er faktisk deres funktion. En lægekonsulent må ikke afgøre noget på noget grundlag eller konkludere andet end det, evt. læger eller speciallæger har udtalt. Du skal have begrundet (tilsendt kopi af udtalelse/dokumentation/attest), som lægekonsulenten refererer til. Hun må godt vejlede sagsbehandleren ang. yderligere behov for indhentning af dokumentation, behandlingsmuligheder osv. men hun må ikke stille diagnoser. Hun må heller ikke vurdere, om du er egnet til fleksjob eller pension - det skal et udvalg gøre. Det er ikke hendes job ligesom din egen læges kommentar mht. pension ikke er gældende.

Kommunen har ret til at sende dig i ny arbejdsprøvning f.eks. indenfor en anden branche, idet man skal prøves af i alle typer jobs ift. funktionsevne men den vil sandsynligvis jo blot vise det samme. Du skal ikke være bange, for du gør jo, hvad du kan - det vil en evt. ny arbejdsprøvning jo vise. Du skal dog sørge for at skrive ned, hvornår du har arbejdet, være fraværende og hvorfor osv., så du selv har styr på dokumentationen. Du skal også være opmærksom på, at du skal prøves af i en anden type job - de kan ikke forlange en "ommer", fordi de ikke er tilfreds med din formåen. Hvis du er prøvet af i et administrativt job, så skal det næste være noget andet med en anden type arbejdsopgaver. Hvis kommunen ikke vil indhente dokumentation fra diverse læger, så prøv selv at få indhentet dem og forlang, at de medtages i din sag som dokumentation. Held og lykke.
Jeg er altså også ret sikker på at det er rigtigt. En lægekonsulent fra kommunen må ikke diagnostisere. Har du en bisidder med? Så få aktindsigt og så kan din bisidder hjælpe dig med at finde de fejl kommunen/lægekonsulenten har begået. Det kan du så tage med i din klage. Synes godt nok det er frækt at du får afslag på noget en lægekonsulent har sagt og som lægenkonsulenten overhovedet ikke har bemyndigelse til at tage stilling til.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 13:44   #17
soc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Lokation: Favrskov kommune
Indlæg: 6
Styrke: 0
soc er ny på vejen
til Jydepigen

En anke har ikke en fast form, men skellette kunne se sådan her ud,

Overskrift; Anke vedr......
Indledningen; Skriv kort at der ankes, korte facts, datoer, paragraffer.
Begrundelse evt. paragraffer – sagsforløb
Afslutning; Spørgsmål om andet der skal oplyses? De kan kontakte dig mm.
prøv evt. at se ankestyrelsens hjemmeside, det kan give dig en fornemmelse for hvordan andre skriver.

Har du fået aktindsigt? det er vigtigt at sikre sig alle oplysningerne.
Desværre jo, kommunen kan forlange ny arbejdsprøvning.
soc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 11:05   #18
KSR
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
KSR er ny på vejen
Hej Jydepigen :-)
Kan man skrive privat beskeder her, da jeg gerne vil i kontakt med dig? Jeg står nemlig i samme situation som dig og også i Mariagerfjord Kommune.

Mvh
KSR
KSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 11:53   #19
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
hej

jeg tilhører samme kommune og konsulenten udtalte for ca 2 år siden at al behandling var udtømt , siden har psykiater ,egen læge diverse speciallæger udtalt at jeg ikke må arbejde mere ej heller komme i ny praktik.

Vi er faktisk nogle stykker der er i samme båd som dig og som er ved at samle sammen til fælles fodslag så hvis du vil sende dit tlf til min mail uden andre ser det vil jeg kontakte dig
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 12:05   #20
KSR
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
KSR er ny på vejen
Talking Fra KSR

Hej :-)
Vil du skrive til min e-mail adr. ? :-)
Glæder mig til, at få kontakt. Måske vi allerede har det via en Facebook gruppe ;-)

Knus
KSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på FTP klage frist ? Lupo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-12-2012 21:01
Klage over afslag på fleksjob Ludvig Spørgsmål ang fleksjob 8 07-04-2012 19:22
[B]Hjælp til klage over afslag på pension[/B] Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2010 00:07
Regler for klage over afslag på førtidspension Edel Kølbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-12-2008 01:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension