K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 14:00   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Arbejdsprøvning uundgåeligt ?

Jeg sidder her og tænker på om kommunen slet ikke tager hensyn til hvor mange diagnoser en borger har når de skal vælge om denne skal sendes i arbejdsprøvning.

Og mit andet sprørgsmål er om alle psykiatere er klar over at de har mulighed for at skrive til kommunen at de mener at pågældn. borger er for syg til at blive arbejdsprøvet ?

Umiddelbart virker det som læger, psykiatere, sagsbehandlere og div. nærmest ikke mener at borgere kan være for syge til at blive arbejdsprøvet.
Ved nogen herfra om der er kommet nogle nye retningslinjer oppefra som siger at alle skal tvinges i arbejdsprøvning uanset hvor dårlige de er ?
Hi hi man skulle da næsten tro at det var tilfældet
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:39   #2
LANGE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 5
Styrke: 0
LANGE er ny på vejen
Hej musen, det kan lade sig gøre uden arbejdsprøvning, den psykriater jeg blev sendt til af kommunen, skrev at han mente det var uforsvarligt og uden grund at sende mig i arbejdsprøvning, så nu har jeg har været FP i 13 dage
Det tog ca et år og var uden arbejdsprøvning
LANGE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:31   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg tror det kommer an på ens historie. Jeg blev ikke direkte arbejdsprøvet men har været gennem mange jobs og uddannelser inden jeg kom i systemet og en del "praktikker" efter. Uden held. Min psykriater skrev at det var skadeligt at sende mig ud i mere og jeg havde brug for ro! Min pension gik igennem i første omgang.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 18:40   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Individuel vurdering, men reglerne findes.....

her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18658

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 20:02   #5
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Tak for svarerne

Så venter jeg lige og ser hvad ham pykiateren der skulle lave en speciel-erklæring siger til mig når jeg har møde med ham næste gang.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 20:37   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet med arbejdsprøvning er at det 100 procent kommunen som skal vudere det
derfor er en læge eller psykiater meget tilbageholdende med at skrive man ikke kan komme i arbejdsprøvning.
de må jo heller ikke skrive man skal have pension eller fleks
samt i den nye refom af førtidspension kommer der udviklingsforløb
som er en grund sten for at komme i betragtning til førtidspension eller fleksjob

så det bliver nok stort set umuligt at undgå i fremtiden, især psykisk sygdom
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 21:12   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning i forbindelse med førtidspensionssagen, min psykiater skrev det var kontraindiceret, og det samme skrev lægekonsulenten.

Så det kan sagtens lade sig gøre, faktisk er det forbudt at arbejdsprøve folk såfremt det vil forværre deres helbredstilstand permanent.

Forbigående helbredsproblemer er de så ligeglade med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 21:48   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LANGE Se meddelelser
Hej musen, det kan lade sig gøre uden arbejdsprøvning, den psykriater jeg blev sendt til af kommunen, skrev at han mente det var uforsvarligt og uden grund at sende mig i arbejdsprøvning, så nu har jeg har været FP i 13 dage
Det tog ca et år og var uden arbejdsprøvning
Tillykke Lange
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 22:22   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning i forbindelse med førtidspensionssagen, min psykiater skrev det var kontraindiceret, og det samme skrev lægekonsulenten.

Så det kan sagtens lade sig gøre, faktisk er det forbudt at arbejdsprøve folk såfremt det vil forværre deres helbredstilstand permanent.

Forbigående helbredsproblemer er de så ligeglade med.
Hej Ninja,

Står det nogle steder i loven §§, at det er forbudt at arbejdsprøve folk når det ser ud til at forværre helbreddet? Hvis ja vil jeg meget gerne vide hvor.

Birke-musen du skal i den grad holde på at du ikke KAN gå i arbejdsprøvning, da det højst sandsynligt vil forværre din tilstand. Der er meget individuelle vurderinger lægerne i mellen og sagsbehandleren inkl. pensionsnævnet er tilbøjelige til at se bort fra hvad lægerne egentlig skriver !!

Hvad med din egen psykiater hvad siger han?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 00:32   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Står det nogle steder i loven §§, at det er forbudt at arbejdsprøve folk når det ser ud til at forværre helbreddet? Hvis ja vil jeg meget gerne vide hvor.
Så vidt jeg husker står der et eller andet sted, i en eller anden lov, at kommunen ikke må sende en borger ud i noget, som vil forværre borgerens lidelse varigt.

Midlertidig forværring må vi bare tage som en oplevelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension