K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 16:15   #21
Tudozani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2012
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 23
Styrke: 13
Tudozani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
I og med at kommunernes refusion af deres udgifter til ftp pr. 01.01.2013 FALDER til 20% af den relle udgift - mod de nuværende hhv 50%35% -
er det sandsynligt at antage, at de har en kraftig interesse i, at få afsluttet IGANGVÆRENDE pensionsager hurtigst muligt
OK, min sagsbehandler nævnte også at hun gerne ville have min sag kørt igennem inden den nye reform.
Tudozani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 16:21   #22
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, de har være så smarte, at de blot skriver ''få timer''.....dermed er der jo frit slag på alle hylder til at fortolke hvor lidt/meget det reelt er!
jeps Helene, men dermed også 'frit slag' til at argumentere for sin egen begrænsning.

Lad os nøjes med at gå i selvsving over fakta - der jo så riiiigeligt at tage af!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 16:41   #23
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg kan ikke lade være at tænke, at det skal godt nok være en med et friskt initiativ, fuldstændig udhvilet og med "gå på mod" ud over det sædvanlige, der skal åbne min sag (bunken med sagsakter er 1 m høj).

Og hvis det skulle være hver femte år - god fornøjelse. Og det vil blive hundedyrt. Og jeg ville være stationen før at sidde over i hjørnet og savle slå mig selv i hovedet, lige som sidst.

Der er gået et år siden, jeg fik pension og jeg er først ved at kunne fornemme lidt sindsro nu. Tanken er skrækkeligt - stakkels de nye, siger jeg bare. Det burde ikke være nødvendigt.

Sidst redigeret af smækkerlækker; 01-07-2012 kl. 16:43. Årsag: stavefejl
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 17:26   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
jeps Helene, men dermed også 'frit slag' til at argumentere for sin egen begrænsning.

Lad os nøjes med at gå i selvsving over fakta - der jo så riiiigeligt at tage af!
Du har ret L.S, men der findes jo desværre så syge mennesker hvor argumenter ikke er deres stærke side, og som vil blive damptromlet af en evt ''skuffeordning'' som ingen rigtig kender......

Folk som os, der kan skrive, undersøge og som har et vist drive, skal sgu nok klare den, men min bekymring går på alle de andre.....

Men ét eller andet sted, så kan jeg heller ikke helt se hvad vished om timetallet skal kunne gøre i praksis, da det i sig selv bliver umuligt at få førtidspension, med mindre man altså er døende eller så mentalt tilbage, at det er helt åbenlyst for enhver, at denne her borger er udenfor rækkevidde......det bliver noget nær umuligt at komme i betragtning alligevel.
Så ét eller andet sted, om det er 2 timer, 4 timer eller 11, så anser jeg døren til pension som værende godt og grundig lukket (eller over-dramatiserer jeg)?

For den muligheder er der selvfølgelig også......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 17:31   #25
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så ét eller andet sted, om det er 2 timer, 4 timer eller 11, så anser jeg døren til pension som værende godt og grundig lukket (eller over-dramatiserer jeg)?

.....
Absolut ingen overdrivelse - set med mine briller
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 17:40   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ressourceforløbene bliver nok ikke anderledes end i dag de første mange år
hvad vil de bestå af, nemlig virksomhedspraktik med løntilskud
hvor vil de finde de job henne
hvis man ikke kan klare en arbejdsprøvning, hvordan har de så tænkt man skulle kunne klare en virksomhedspraktik med løntilskud.

så skriver de behandlingstilbud og
der må ikke være nogen behandlingsmuligheder for at få fleks eller pension

der er ikke noget timetal på fleks og det er både godt og ondt
fordi det er effektive timer man skal bruge og ja en del kan sikkert arbejde et par timer
men der skal alså også være en fremtid i i det
med 2 timer om ugen er man jo helt udelukket for uddannelse og kan ikke deltage i nogen
kursus eller andre aktiviteter i en virksomhed
og så bliver man slet og ret ikke ansat

så tror ikke på mange bliver tildelt fleks på 2 timer
en kommunen skal stadig arbejde efter arbejdsevnemetoden

http://jyllands-posten.dk/politik/article4739579.ece

os som stå uden for systemet, da vi ikke har nogen indtægt
der bliver reformen faktisk lidt bedre
da en kommune nu bliver nødt til at afklare en og man kan få 60 procent af dagpenge
hvis man kommer på et Ressourceforløb
her er dog et problem, ikke alle kan komme på Ressourceforløb
alle andre muligheder skal først være udtømte
så hvis man stå uden indtægt, kan en kommune bare sige du kan ikke komme på Ressourceforlø
og så lige spare lidt ekstra på den konto

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-07-2012 kl. 17:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 17:54   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber du har ret, men jeg kan også forstille mig, at dem der netop kun kan klare de der 2 timer om ugen, bliver de perfekte kandidater til længere varende kontanthjælp, som jo STADIG er langt billigere end førtidspensionen - de må jo - så vidt jeg kan læse - tilbyde FLERE ressourceforløb. Tjaaa, og så går tiden jo med det, inden de sluses over på folkepensionen.................det går jo fint i tråd med spareplanen.

Men lad os nu se, nu må læger heller ikke længere fokuserer på det deres patienter IKKE kan, men KUN på det de kan. Det giver jo igen, nogle helt nye muligheder, og ikke at forglemme, nogle helt nye typer sager.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 18:03   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nu spørger jeg måske dumt...men hvis man nu er enlig mor med 1 barn..hvor stor er forskellen så på ftp og kontanthjælp...nogen der ka sige det...

jeg spørger fordi i hele tiden siger det er billgere at holde folk på kontanthjælp..

ka i der ved det ikke bare skrive et beløb,så vil jeg blive glad - da det vil værrere nemmere for mig at forstå....

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 18:07   #29
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Man må max være 5 år i resurceforløb, heldigvis.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 18:09   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hold nu op, debutanten - det er ikke korrekt information!!!

Vi må forholde os til fakta - det handler om mennesker det her.

Inden udgangen af et ressourceforløb skal der ske en revurdering af personens
behov for indsats. Revurderingen kan, afhængigt af den udvikling, der er sket
med personens arbejdsevne, fx føre til, at personen overgår til et revalideringsforløb, visiteres til fleksjob eller til kontanthjælp med henblik på jobsøgning og
arbejde. Revurderingen kan endvidere føre til, at der iværksættes et nyt ressourceforløb på op til 5 år......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og opsigelse af dette ? Winnie1968 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2012 20:16
fleksjob-førtidspension kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2011 23:37
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
fra fleksjob til førtidspension garage50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2010 08:55
Fleksjob/førtidspension Muhammed Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-10-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension