K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2009, 15:03   #21
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Jamen hvis sille laver en klage, så kan vi kun håbe på at sille skriver hvad hun fik ud af den til os herinde.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 23:55   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Permand prøv at stille det samme spørgsmål på sr-bistand (jurister og socialrådgivere der sidder der ) eller på ladk (meget kompetente mennesker udi kontanthjælps systemet der sidder der ) så vil du se at du får det samme svar som her, og jeg er ikke sikker jeg er bombe sikker på at man ikke har forsørger pligt over for unge over 18 år jeg har selv en på 19 og en på 22 og de har mange venner der desværre er på kontanthjælp , nogen af meget velhavende forældre og ikke en af dem kan ikke få kontanthjælp eller har fået den nedsat ....

Og grunden til det er lige nøjagtigt det som Zuza skriver ...

Så¨længe de står til rådighed for arbejdsmarked og ellers lever op til de krav der stilles til dem , så kan de få deres kontanthjælp ... mange af dem er så i aktivering og venter på at komme igang med uddannelse nu ...
  Besvar med citat
Gammel 30-05-2009, 07:19   #23
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Der holder jeg med Hejdien....efter 18 år...så har forældre ikke ret og pligt til at forsørge ...de myndige...

Og ved at forældre med handikappet unge mennesker....render ind i en del problemer....er i berøring med unge udviklingshæmmet hver dag..og ved derfor hvilken kamp en del forældre har med kommunerne.

Det bliver ligesom vendt på hovedet....når det unge menneske blir 18 år...så er det forældrene der blir umyndiggjort og kommunerne der bestemmer...og tror enda at det selv om det unge menneske har fået pensionen...

så er der stadig kamp om uddannelse...( tænker her på skiften af skole )...

bostedet...

aflastning ( hvis der er behov for det...og det er nu engang sundest for mange unge udviklingshæmmet og med andre handikap's at komme ud blandt andre unge ) for dem som er så heldige at kunne bo hjemme ...det er kommunerne der bestemmer på godt og ondt...desværre.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2009, 10:19   #24
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Jeg tror i har misforstået noget. Jeg taler ikke om forsørgerpligt, men om hvordan systemet er.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2009, 12:10   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Permand tror nu godt at jeg ved hvad det er du mener , men grunden til at de unge får kontanthjælp som hjemmeboende er jo fordi de bor ved deres forældre boede de til leje hos naboen ville de ikke få kontanthjælp som hjemmeboende dem der bor hjemme får mener det er omkring 2500 kr og dem som bor ude omkring 4700 så ydelsen er allerede sat ned fordi man mener at forældrene hjælper til deres liv og levende ...

Så på den måde har du ret , man får mindre når man bor hjemme men det bliver ikke sat yderligt ned fordi ens forældre har stor indkomst ...

Der er kontanthjælp for udeboende og sats for hjemmeboende og det er det ...

Men hvis du ikke tror mig så må vi jo spørge på SR-bistand eller på www.ladk.dk

Nååå ja jeg kan jo også spørge min søster når hun kommer hun sidder med kontanthjælp af netop den type ...

og jeg har så også lige skrevet på www.ladk.dk så må vi vente og se hvad svaret bliver men jeg er nu ganske sikker på at jeg har ret
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 21:51   #26
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 15
Silly er ny på vejen
Tak for svar, her er lidt opdatering.

Jeg har skrevet og klaget, og fik svar tilbage at jeg skulle sende hans bankoversigter en måned tilbage samt dokumentation for hans faste udgifter.

Nu er det jo lidt svært for mig at dokumentere hans faste udgifter da han betaler til mig for at bo hjemme, men der fik jeg svaret at jeg skulle skrive et stykke papir med hvad han betalte og skive det under, så det er gjort og sendt ind, og så må vi se hvad der sker.

Jeg kan godt se det med at unge hjemmeboende ikke skal ha så meget, hvis de bor sammen med to udearbejdende forældre, for de har mulighed for at hjælpe økonomiske (omend ikke pligt).

Mit problem er at jeg selv er endt på ¨kontanthjælp og iøvrigt er enlig, så det er simpelthen ikke en mulighed jeg har. Jeg er NØDT til at lade ham betale noget for at bo hjemme. for at få det til at løbe rundt, min lejlighed og min husleje ville også være mindre hvis han ikke boede her jo.

Jeg har iøvrigt fået fat i hans sagsbehandler og vi har snakket om at få ham igang med et projekt så han har noget at tage sig til det næste års tid, og så skal vi også ha gang i hans pensionsansøgning, for vi VED jo hvad det ender med, så lad os da få det igang.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 21:59   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt Silly, så er du da kommet et skridt videre......

Og jo, jo hellere få søgt om førtidspension så hurtigt som muligt, så han senere hen ikke stresses unødigt - håber ikke de skal bruge flere år på dén historie!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 01:12   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Permand Se meddelelser
Jeg tror i har misforstået noget. Jeg taler ikke om forsørgerpligt, men om hvordan systemet er.
Har nu spurgt min søster som sidder med kontanthjælp og unge hjemmeboende har RET til kontanthjælp , håber der snart kommer svar på ladk

(silly hjælper ikke noget i din situation kan jeg godt se, men bare for at afklare det helt for andre der evt kigger med og tror at deres børn over 18 ikke har ret til ydelsen ) så sorry for at snuppe din tråd .. holder mund nu
  Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 12:53   #29
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 15
Silly er ny på vejen
Helt i orden Hejdien
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 09:51   #30
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Prøv eventuelt at dyrke nogle af rammerne til

”udsatte unge, dem med svag skolegang, broget opvækst og med et svagt socialt netværk”

http://www.information.dk/194503

Citat:
Københavns Kommune har en undersøgelse fra december 2008, der viser, at 60 procent af kommunens mest udsatte unge i matchgruppe 4 og 5 ubrudt har levet af ungeydelsen i tre år eller mere.

Citat:
… ikke råd til et værelse og slet ikke i de store byer. De sulter ofte, bor på trappeopgange eller sofasurfer for en tid hos bekendte, en kæreste eller familien. De ser miserable ud, og kommer de en dag i pænt tøj, bliver der ikke talt om, hvor pengene kommer fra. Kriminalitet f.eks. som pushere er mere udbredt blandt dem end sort arbejde, da få vil hyre dem
Citat:
På opfordring af Dansk Socialrådgiverforening m.fl. kom oppositionen og Dansk Folkeparti i 2006 igennem med, at de unge med en psykiatrisk diagnose kan friholdes fra ungeydelsen og i stedet få 9.505 kr. om måneden som enlige kontanthjælpsmodtagere over 25 år.
Så har vi den vilde diagnosejagt. Men den skubber selvsagt de unge ind i en sygdomsrolle, som er svær at komme ud af, også fordi så falder deres kontanthjælp igen.
Det går måske under fikse betegnelser som hurtig målrettet indsats, udredning eller vildredning måske?
Min søsters søn er under 25, diagnosticeret med asperger og OCD, men lever for næsten ingenting på nedsat bistand. Jeg orker desværre ikke at tage et jurastudie for at hjælpe dem.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedsættelse af revalidering ? FrkSilverfox Alt det andet 9 03-02-2012 10:23
Nedsættelse af timetale fruJohnny Spørgsmål ang fleksjob 8 24-02-2011 09:59
Nedsættelse af førtidspension stina2630 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-08-2010 18:46
Nedsættelse Bente Knudsen Dit og Dat 2 30-04-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension