K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2010, 10:47   #21
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
ADHD Jeg siger ikke som du skriver * du skal være glad for jeg sidder her'

Jeg siger, det er for dit eget bedste, at det er mig der sidder her, for han har det rigtig skidt.

Den med 112 kan jo så diskuteres, men da han før er hentet af en ambulance på kommunen kan det jo sagtens betyde det.

Desuden, så skal hun accepterer at jeg er hans partsrepræssentant og ikke presse ham til noget han udtrykkeligt påpeger. Når man har med psykisk syge borgere at gøre og man ligesom har læst alle udtalelser på denne person, burde man måske være lidt varsom med hvordan man tackler denne person.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 16:24   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Når jeg sender en klage til min borgmester, der ikke er den skarpeste kniv i skuffen, så sender jeg samtidig til alle byrødder, hvilket han ved.

Det virker til at han langt bedre forstår klagerne på den måde
Du har fuldstændig ret, og jeg har ofte fortrudt, at jeg ikke valgte den fremgangsmåde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 22:24   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du har fuldstændig ret, og jeg har ofte fortrudt, at jeg ikke valgte den fremgangsmåde.
Desværre er det altid i bagklogskabens lys, man bliver klogere, det er super svært at lære af andre, oven i har man vel en tro på det at systemet fungere, og på at folk behandler hinanden ordentligt, om ikke andet til det modsatte er blevet bevist.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 23:02   #24
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Vovse Det skal du ikke fortryde, for det har jeg prøvet og det kom der intet ud af, end ikke et eneste svar fra en af dem
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 08:53   #25
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Sandie jeg giver dig helt ret i, at det skal accepteres at du er partsrepræsentant, men forvaltningen kan faktisk nægte det... hvis de finder dig uegnet til at repærsentere ham

UNDTAGELSER FRA ADGANGEN TIL AT LADE SIG REPRÆSENTERE ELLER BISTÅ AF ANDRE

44. Partens adgang til at lade sig repræsentere eller bistå under sagens behandling gælder efter § 8, stk. 2, ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser. Det er i forarbejderne til bestemmelsen forudsat, at der kun i ganske særlige tilfælde bør nægtes en part adgang til at lade sig repræsentere eller bistå af andre under sagens behandling.

Undtagelsesbestemmelsen indebærer, at myndigheden må foretage en konkret afvejning af på den ene side partens interesse i at få den pågældende bistand og på den anden side de hensyn, der taler for at afskære partens adgang til at lade sig repræsentere eller bistå.

Undtagelsesbestemmelsen vil f.eks. kunne tænkes anvendt i tilfælde, hvor parten under et møde med myndigheden ønsker sig bistået af flere personer og myndigheden af hensyn til sagsbehandlingen, ro og orden eller af hensyn til andre parter, finder at burde begrænse antallet af bisiddere eller helt at udelukke andre end parterne selv fra at deltage i mødet.

Hvis den pågældende repræsentant eller ønskede bisidder er ganske uegnet til at varetage partens interesser eller måske direkte vil kunne skade parten, kan undtagelsesbestemmelsen i særlige tilfælde også tænkes anvendt af hensyn til parten selv.
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 14:03   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Vovse Det skal du ikke fortryde, for det har jeg prøvet og det kom der intet ud af, end ikke et eneste svar fra en af dem
Hmm, så behøver jeg ikke ærgre mig over det længere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 15:52   #27
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Nå lidt nyt er der sket...hehe

Jeg ringede op på kommunen i dag og fik af vide, at hans sagsbehandler havde nægtet at høre båndoptagelsen, men at jobcenterchefen havde sagt ja til at høre den, så nu bliver det spændende.

Mon ikke jobcenterchefen også er nødt til det, når der nu står at man vil gå til pressen med beviserne, hvis ikke de gør noget?

Men nu venter jeg også lige besked fra politiet, så vi kan se hvad der skal ske videre i forløbet, om vi skal gå hele vejen.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 21:19   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser

Men nu venter jeg også lige besked fra politiet, så vi kan se hvad der skal ske videre i forløbet, om vi skal gå hele vejen.
Lad os endelig høre hvordan det går.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 01:37   #29
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Exclamation Lokal aviser ?

Mange lokal aviser giver mulighed for at skrive indlæg til deres WebAvis.
Det er vist lettere at få læsebreve frem på den måde. ift at de skal give spaltplads i deres alm papir avis.
Skriv det evt. som et "åbent brev til Borgmesteren".....så bliver han da vel nødt til at svare.
Med mindre han kommer med det sædvanlige pladder om at man ikke som komunalt ansat må kommentere/udtale sig i borgeres sager.

Måske du kunne lave en "kladde" her på K10 og så høre andres mening og evt få foreslag til hvad du skal/kan/må skrive. (ikke fordi jeg tror du behøver det)
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 23-11-2010 kl. 01:39.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 12:17   #30
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Ja det var selvfølgelig en ide, det vil jeg overveje :-)

Mange tak for den.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beviser på at Joachim er torskedum Lunasdatter Politik og Samfund 7 20-12-2011 23:20
Kommuner bruger ulovligt indsamlede beviser Andepigen Politik og Samfund 2 30-03-2011 17:38
Borgere kan dømmes uden beviser... Ragdoll Politik og Samfund 12 11-10-2010 15:09
Karen beviser manglende realitetssans zuza Politik og Samfund 1 23-03-2009 16:31
Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist? Ely Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 04-09-2008 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension