K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 12:17   #61
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
ufedt at få et brev om at man skal komme samme dag - det kan man sgu da ikke og da slet ikke når tog er fuldkommen forsinket

Hvorfor skulle dine sygepenge ophøre - er du i en eller anden afprøvning til fleks eller ngoet?? så kan de ikke bare stoppe dem, - afhængig af hvorfor de ikke har arbejedsevne vurderet dig endnu
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 16:56   #62
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 14
joan2 er ny på vejen
Sygedagpengene stopper på onsdag.Visitationsteamet påpeger at det ikke kan "udelukkes, at bogeren inden for et ikke nærmere angivet tidsperspektiv vil kunne behandles mere optimalt.
visitationsteamet er ikke i tvivl om at borgeren har et funktionstab som følge af migræne, og der skal tages hensyn hertil ved jobvalg. der bør endvidere iværksættes en hensyntagende længerevarende virksomspraktik med rette støtte evt. en mentorordning.
Så fra på torsdag skal jeg søge om kontanthjælp.
Jeg ved ikke hvorfra kommunen mener den mere optimale behandling skal komme fra. Dansk Hovedpine Center har ikke mere jeg kan afprøve og nu har kommunen afskrevet mig, de gider ikke gøre noget for mig, og jeg tror næppe at der er den store hjælp at hente når jeg ryger på kontanthjælp.
Nu skal sagen så vuderes i socialcenter københavn men der kan gå op til 3 måneder siger sagsbehandleren, og de siger sikkert nej så kan sagen så ankes men det tager også flere måneder.
Jeg er spændt på hvad de siger på bistandskontoret til min gamle bil og min dejlige billige ejerlejlighed. Det skal vel sælges, selv om man ikke kan finde noget andet til den pris. Hvorfor skyder kommunen ikke bare alle som er sygemeldte så er det problem løst.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 19:54   #63
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hej Joan2

Man kan ikke bare stoppe sygepenge mens du er under sagsbehandling - fordi at de ikke kan blive færdig med at afgøre sagen....

Du skal bede om at få det konkrete på brev, så du kan klage over det....

hvad vurderer de ud fra, når de siger at du godt kan arbejde efter en længere periode med virksomhedspraktik?? og har de sagt noget om, hvad for en SLAGS virksomhed, der kan give dig de skånehensyn som du har behov for??
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:29   #64
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 14
joan2 er ny på vejen
Kommunen siger nej til at give mig førtidspension fordi min kronisk migræne ikke er varig. Kommunen mener åbenbart at der på længere sigt kommer noget som kan helbrede mig.
Jeg syntes at kommunen modsiger sig selv og jeg forstår ikke helt deres vudering.
DE siger at de ikke er itvivl om at jeg har et funktionstab som følge af migrænen og at der skal tages hensyn hertil ved jobvalg. Som jeg forstår det mener de så ikke et specielt skånejob??? Jeg kan jo ikke klare et normalt job. Men hvorfor giver de mig så ikke sådan et istedent for at smide mig ud af systemmet???
De bliver ved med at skrive at de finder det betænkeligt at jeg er begyndt med selvskadelig adfærd og at jeg burde søge behandling.
Jeg har haft problemer som førte til at jeg skar i mig selv men som jeg også har skrevet til kommunen er det stoppet og jeg har ikke skåret i mig selv siden april. Så det syntes jeg ikke de videre skal grave i.
De skriver: der bør endvidere iværksætte en hensyntagende længerevarende virksomhedspratik med rette støtte. Hvorfor gør de så ikke dette?

Partshøring vedrørende forsat udbetaling af sygedagpenge. Hvad skal jeg bruge som begrundelse for at de forsat skal give mig sygedagpenge?
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:40   #65
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Kunne du alternativt bruge den der formulering de kommer med - at den er kronisk men at der kommer noget en dag der kan helbrede dig,- til, at du kan søge en pension i en periode, indtil der kommer den mirakelkur som kan helbrede dig??
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:42   #66
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hvor gammel er du
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:50   #67
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Kommunen siger nej til at give mig førtidspension fordi min kronisk migræne ikke er varig. Kommunen mener åbenbart at der på længere sigt kommer noget som kan helbrede mig.
Jeg syntes at kommunen modsiger sig selv og jeg forstår ikke helt deres vudering.
DE siger at de ikke er itvivl om at jeg har et funktionstab som følge af migrænen og at der skal tages hensyn hertil ved jobvalg. Som jeg forstår det mener de så ikke et specielt skånejob??? Jeg kan jo ikke klare et normalt job. Men hvorfor giver de mig så ikke sådan et istedent for at smide mig ud af systemmet???
De bliver ved med at skrive at de finder det betænkeligt at jeg er begyndt med selvskadelig adfærd og at jeg burde søge behandling.
Jeg har haft problemer som førte til at jeg skar i mig selv men som jeg også har skrevet til kommunen er det stoppet og jeg har ikke skåret i mig selv siden april. Så det syntes jeg ikke de videre skal grave i.
De skriver: der bør endvidere iværksætte en hensyntagende længerevarende virksomhedspratik med rette støtte. Hvorfor gør de så ikke dette?

Partshøring vedrørende forsat udbetaling af sygedagpenge. Hvad skal jeg bruge som begrundelse for at de forsat skal give mig sygedagpenge?
Hej Joan,

For det første skal du vide at kommunen jo ikke holder øje med dig helbredsmæssigt og ser på hvordan du klarer dig selv og hvilke lidelser du går igennem. Til trods for at man føler man er der, så kan man ikke bare lige komme ind "fra højre" og tro at man kan få førtidspension elller få forlænget sine sygedagpenge, hvis det er der man står !!??

Kommunen handler ud fra lægelig dokumentation..

Hvad har du fået lavet af lægelig dokumentation til din sdp. sag ? Formodentlig forlangt af din sagsbehandler og hvad er begrundelsen for at de ikke vil forlænge dine sygedagpenge. Beklager hvis der er noget jeg har overset.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 11:12   #68
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal efter min mening forlænges så arbejdsprøvning kan foretages, for derefter at få vurdering.

Alternativt efter stk 4; fleks eller pension.

Men du skal da arbejdsprøves inden fratagelse af sygedagpenge.
Få fagforening på banen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 11:50   #69
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 14
joan2 er ny på vejen
jeg har været i arbejdsprøvning og havde et fraværd på 77% og at det ikke er højere skyldes at kommunen tvang mig til at møde op selv om jeg var syg.
Kommunen vil stoppe sygedagpengene fordi de mener at det ikke kan udelukkes at der en dag kommer en kur imod min arvelig migræne. Kommunen siger nej til førtidspension men sagen skal nu vuderes i socialcenter københavn. Men min sagsbehandler siger at socialcenter næsten altid følger det kommunen siger. Men det kan tage flere måneder før socialcenter kommer med en afgørelse.
Min fagforening er med i sagen og de har skrevet at jeg er for syg til at arbejde, men det er kommunen ligeglad med.
Jeg fik at vide i fredags at sygedagpengene stopper på onsdag, og at jeg kan klage over det inden onsdag. Desværre er min socialrådgiver meget optaget for tiden men hun prøver at se på sagen på mandag.
Jeg syntes at det er for dårligt at kommunen ikke giver en bedre mulighed for at få hjælp til at rådgive en. Jeg fik indkaldelse til møde i jobcenter i fredags kl 10.13 og skulle til møde samme dag kl. 12.30 min fagforening kunne ikke møde op med så kort en varsel.
Jeg prøvede at få kommunen til at udskyde mødet så fagforeningen kunne være med, men det kunne ikke lade sig gøre fordi mine sygedagpenge udløber på onsdag.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 12:59   #70
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Man må ikke fjerne sygepenge med få dages varsel

http://forsiden.3f.dk/article/201011...4/2140/NYHEDER
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
Principafgørelser vedr. midlertidig pension Andersine85 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-08-2010 10:42
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Reva - arbejdsprøvning -vedr pension lunamaria Alt det andet 12 21-12-2008 08:37
Jeg forstår alt vedr. pension Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 25-11-2008 00:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension