K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 19:12   #1
PeaJay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
PeaJay er ny på vejen
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform

Førtidspension efter den nye reform

Sidst redigeret af PeaJay; 10-04-2013 kl. 22:49.
PeaJay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 19:34   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du skal have på skrift at de ikke vil behandle din pensionssag under de gamle regler - og så skal du klage over det, for det må de ikke.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 19:47   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
nej kommunen tar fejl, de vil vende dig i døren så du ikke kommer på varig forsørgelse.

jeg håber at du har en datostemplet kopi af anmodning om førtidspension se http://www.k10.dk/showthread.php?t=26112 fra Ricki.

pas på med ikke at sammenblande de 2 sager, kommunen og ASK vil meget gerne blande dem sammen og derved trække sager ud i det uendelige.

hvis du er på / kommer på kontanthjælp, så pas på med den erstatning for den er pludselig en formue. sæt alt ind på en kreditor beskyttet konto indtil din sag hos kommunen er afsluttet, så tæller den ikke med som formue.

hold fast på din §17 , din sagsbehandler lyver, men de vil helst have at du lokkes under den nye lovgivning, hvor de kan se selv den mindste arbejdsevne og specielt kan holde dig på den laveste sats. men klag over sagsbehandlingen.

din bedste chance er hvis der i erstatningen også er en fast månedlig udbetaling for så vil dette være billigst for kommunen.
hold fast og bliv på din tråd så kommer der flere svar
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 20:17   #4
PeaJay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
PeaJay er ny på vejen
Hej Østerbro,

Tak for dine gode råd. Det er så rart, der er folk, der er så hjæpsomme.
Du skriver, at jeg skal passe på, jeg ikke blander de to sager sammen. Hvad mener du med det? Og hvordan kan jeg undgå det?
En kopi om anmodning af førtidspension: ER den det samme som den der indstilling til førtidspension, det var den, som jeg skrev under og afleverede til Kommunen den 20. dec 2012.
OG forresten, er det ikke billigere for Kommune at indstille mig til FP, da jeg udover engangsbeløb også får løbende månedlige ydelser til jeg fylder 65 år. For som sagt, hvis jeg er på kontanthjælp, må de jo ikke justere min ydelse efter den månedlige erstatning?

Tak Tumus,

Ved du hvor lang tid det tager at klage over sådan en sag? Og hvem skal man klage til?

Sidst redigeret af PeaJay; 10-04-2013 kl. 22:50.
PeaJay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 20:38   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PeaJay Se meddelelser
Hej Østerbro,

Tak for dine gode råd. Det er så rart, der er folk, der er så hjæpsomme.
Du skriver, at jeg skal passe på, jeg ikke blander de to sager sammen. Hvad mener du med det? Og hvordan kan jeg undgå det?
En kopi om anmodning af førtidspension: ER den det samme som den der indstilling til førtidspension, det var den, som jeg skrev under og afleverede til Kommunen den 20. dec 2012.
Med hensyn til min erstatning: Når der er tale om en erstatning efter lov om arbejdsskadesikring, så må Kommunen ikke modregne min kontanthjælp § 14, stk. 3, nr. 3 og § 33, stk 2. Dette gælder både engangsbeløb og løbende ydelser.
Tak for påmindelse om at sætte pengene på en kreditorbeskyttet konto, det var smart, skal gøre det.
når din arbejdsskade sag er afgjort, er det lige meget med sammenblanding, og du kan godt bruge lægepapirer og afgørelsen i din sag.

kommunen vil måske bruge din arbejdsskade afgørelse, hvis du henviser til den, jeg har brugt mine og slap for flere undersøgelser.

ja indstilling og anmodningen er det samme.

bare skriv, at du fastholder din indstilling er afleveret og dateret dec 2012 og derfor skal behandles efter den da gældende lov.
når du skal klage er det først til jobcentret/afdelingen som du er underlagt, bare send det til jobcenterlederen , ikke til sagsbehandleren.

der er flere herinde som har fået påduttet en førtidspension selvom de selv ønskede et fleks, men pga forsikring var der billigere at give dem en pension som blev mindre pga forsikring.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten ude af førtidspensionsreform Webmaster K10 Nyheder 0 14-03-2012 11:40
Førtidspensionsreform boowam Politik og Samfund 6 28-02-2012 00:20
Så kom regeringens forslag til en førtidspensionsreform -Henrik- Politik og Samfund 45 04-12-2010 09:59
Sagsbehandler ændre ikke sin afgørelse hopper Alt det andet 86 30-11-2010 10:12
Ellen Ryg Olsen bl.a. om evaluering af førtidspensionsreform zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 28-07-2007 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension