K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2012, 14:53   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
flytte fra en kommune til en anden...

Hejsa

Jeg er lige blevet stoppet i mit forløb på REVA, af kommunen, jeg skulle ha' været der sep. ud men kunne ikke komme op på det timetal som kommunen gerne ville have jeg skulle op på... jeg har sidste dag for sygedagpenge d.28.9.12 ved mindre de vælger at forlænge ....hvilket jeg ikke tror...

Jeg vil rigtig gerne flytte til en anden kommune, trænger til luftforandring. men hvad er jeres oplevelser omkring dette ? ved ikke rigtig om jeg tør før den ligger en afgørelse, for jeg syndes tit man høre om at så er ens sygesag forsvundet i flytningen....selvom at det i min verden ikke kan lade sig gøre, da det jo er via edb det hele....

knus her fra
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 14:59   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis din nuværende komunne ikke vil forlænge, vil du ikke kune få sygepenge i en anden kommune.

Hvis du flytter kommune midt i din sag, vil du måske skulle starte forfra i hele din sag.

men hvis de aligevel bare vil smide dig på kh, så er det måske godt med nye øjne.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 16:23   #3
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
ved ikke om dette er sandheden men har hørt at nogle kommuner er imod feks førtidspensionister og kommer der en tilflytter kan de værer sikker på at deres sag tages op igen .har jeg fået fortalt at nogle venner der vile havde sin kærste til at flytte ind og derved kommune kærsten var førtidspensionist og blev fra rådet at flytte kommune.

så måske skal man lige undersøge den kommune indstilling inden man flytter.


held og lykke til dig fremover ;-)
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 19:56   #4
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
tjaa

altså min kæreste flyttede kommune under arbejdsprøvning.. det resulterede i start HELT forfra...

nogen har held med det, andre skal starte forfra.. tror det afhænger meget af hvilke kommuner f.eks..

personligt sørger jeg for at blive indenfor kommunegrænsen for ikke at skulle starte forfra...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 09:02   #5
boowam
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
boowam er ny på vejen
Det er noget skræmmende at få at vide, at nogle kommuner ikke ønsker en og at de igen vil tage ens sag op.... Jeg har lige sagt min bolig op på nordfyn, da der ikke er noget at give sig til om vinteren og ikke er de store muligheder i det hele taget mht. fritidsinteresser, biograf, teater, events og lign.. Jeg søger i fredericia og håber da så sandelig ikke at det bliver et problem !! Har været ftp siden 2010, pga. personlighedsforstyrrelser bla. borderline ..
boowam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 09:13   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Selvfølig tager kommunen ikke sager op igen for folk der er blevet folkepensionister det ville være ulovligt der er kun, hvis folk for det bedere og selv beder om, at få sin sag genoptaget eller, hvis man pludselig kan arbejde.

Så det tror jeg ikke på det ville jo være, at stavnsbunde folk.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 16:10   #7
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af boowam Se meddelelser
Det er noget skræmmende at få at vide, at nogle kommuner ikke ønsker en og at de igen vil tage ens sag op.... Jeg har lige sagt min bolig op på nordfyn, da der ikke er noget at give sig til om vinteren og ikke er de store muligheder i det hele taget mht. fritidsinteresser, biograf, teater, events og lign.. Jeg søger i fredericia og håber da så sandelig ikke at det bliver et problem !! Har været ftp siden 2010, pga. personlighedsforstyrrelser bla. borderline ..
Hej, vil bare sige at min bror er også ftp og han flyttede til fredericia for et stykke tid siden og der har der ikke været noget bøvl med kommunen.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 07:47   #8
boowam
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
boowam er ny på vejen
Tak for oplysningen dansbo.....
boowam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 08:27   #9
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Er der nogen som ved om kommuner genoptager sager når førtidspensionister tilflytter fra en anden kommune? Tanken er da nærliggende i disse tider hvor man gør rigtig meget for at genere de svage i samfundet.
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 09:08   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
så vidt jeg ved...har ikke nogen link..men det plejer at være sådan at er du tilkendt fleksjob el.ftp har du det også hvis du flytter...
jeg flyttede efter jeg var tilkendt fleksjob og jeg hørte aldrig noget - fandt dog også lyn hurtigt et job..
det ka vel kun betyde noget,hvis man er tilkendt noget imidlertidig..
så jeg tror bestemt ikke der sker noget ved at flytte..
'men jeg ville da bare ringe og spørge..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte til anden kommune pnordb Alt det andet 3 28-06-2013 16:26
At flytte hjælpen fra en kommune til en anden... strikkemusen Alt det andet 2 10-08-2012 17:33
Må man flytte til en anden kommune når man er sygemeldt? Kirsten68 Spørgsmål ang fleksjob 4 12-05-2010 11:19
Flytte til anden kommune Sinemusen Spørgsmål ang fleksjob 3 07-05-2006 22:39
at flytte til en anden kommune designer Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2005 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension