K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2015, 18:50   #1
Mørch63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2015
Lokation: Vordingborg
Alder: 61
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mørch63 er ny på vejen
Question Advokat eller privatrådgiver

Hej alle sammen, jeg er ligeledes ny bruger her på K10, jeg søger noget råd & vejledning til noget førtidspension, evt. en advokat/bisidder uden at det koster en bondegård, så vil høre jer om hvad det vil koste hvis man skal have en der kan hjælp mig med at tage eller starte en sag op i mod Kommunen/Jobcenter.

Jeg er p.t på sygedagpenge, så derfor vil jeg samme anledning høre hvornår man kan søge om førtidspension, jeg læser også der er forskellige paragraffer §16 og §17 hvilket af dem skal man søge.
Mørch63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 19:43   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej mørch63

mange herinde vil helt sikkert hjælpe dig med dine spørgsmål men du bliver nødt til at oprette din egen tråd, se under hjælp til forum brug

og velkommen til jer begge

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 19:52   #3
Mørch63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2015
Lokation: Vordingborg
Alder: 61
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mørch63 er ny på vejen
Ej.....Det starte godt, OK jeg prøve og se om jeg kan start en ny trå.
Mørch63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 19:58   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Mørch63, jeg ser frem til at læse din tråd/spørgsmål, og forhåbentlig til at kunne hjælpe dig lidt på vej med at besvare.

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 20:12   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har flyttet dit spørgsmål over her i en ny tråd...du kan så bare forsætte i denne tråd..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 20:33   #6
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mørch63 Se meddelelser
...så vil høre jer om hvad det vil koste hvis man skal have en der kan hjælp mig med at tage eller starte en sag op i mod Kommunen/Jobcenter.
Jeg ved ikke med det økonomiske, men jeg ved at mange har brændt sig på private rådgivere, og at det på den måde har kostet en del " blod, sved og tårer"

Det man i hvert tilfælde aldrig må gøre er at lade "købt" hjælp, ja også andre være direkte partsrepræsentant.
Bruger man en partsrepræsentant og eks. tidsfrister overskrides (selvom man ikke selv har indflydelse på det) er løbet som regel kørt og man sidder tilbage med hele problemet selv og ens hjælper kan sidde og være ligeglad !
(det er faktisk set også mere end en gang)
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 21:58   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Korrekt....der er INGEN garanti for at ens sag vil falde positivt ud når man hyre advokat eller privatrådgiver...og det er uanset hvem man hyre...

Alle kan søge en førtidspension...

Man skal søge efter paragraf 17 stk 2 på det foreliggende grundlag i lov om social pension...

Kommunens rehabteam skal så lave en indstilling...enten til pension eller afslag på en sådan...

Bagefter skal kommunens pensionsteam <---- "kan hedde noget andet i din kommune"....så tage stilling til om du opfylder kravene...

Ved du hvad der ligger af papirer i din sag...det er nemlig ret vigtigt....hvis ikke....så søg aktindsigt...der ligger en formular til dette under de nyttige links her på siden...

Der finder du desuden også links til de forskellige love...og andet nyttigt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 23:30   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Mørch

før du overvejer at søge pension, skal din situation vedr. behandling af din sygdom være helt afklaret, altså alle behandlingsmuligheder skal være udtømte( bizart nok), der skal ligge dokumentation på at din arbejdsevne er varigt nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv.

dvs. du skal have været i en eller flere arbejdsprøvninger der viser din arbejdsevne, eller en funktionsevne vurdering i eget hjem( som andre dog ved en helt del mere om end jeg)

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2015, 11:31   #9
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mørch63 Se meddelelser
Hej alle sammen, jeg er ligeledes ny bruger her på K10, jeg søger noget råd & vejledning til noget førtidspension, evt. en advokat/bisidder uden at det koster en bondegård, så vil høre jer om hvad det vil koste hvis man skal have en der kan hjælp mig med at tage eller starte en sag op i mod Kommunen/Jobcenter....
Du kan få gratis juridisk vejledning hos Advokatvagten. I Vordingborg foregår det i Kulturarkaden.
Prøv at spørge dem om muligheden for en fri proces mod kommunen/jobcentret.

Du kan læse mere om den gratis rådgivning her på hjemmesiden.
https://www.vordingborgbibliotekerne.../kulturarkaden
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2015, 12:07   #10
Mørch63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2015
Lokation: Vordingborg
Alder: 61
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mørch63 er ny på vejen
Post Førtidspension

Tusind tak for at, man har svaret på mit indlæg, årsagen er til at jeg vil prøve at søge førtidspension er at jeg føler at jeg er efter hånden er nedslidt, bl.a. med dårligt ryg, Knæ slidgigt i knæ albuer, har store problemer med "Iskias"
efter tunge løft, ja Jeg kunne blive med at skrive hvilket andre symptomer jeg har, jeg har prøvet at vil give jobcenter min ansøgning om førtidspension, men de har afvist at tage imod den, nu er jeg endnu kommet på sygedagpenge, og nu vil jeg forsøge igen, når tiden er den rette.
Mørch63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension