K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 13:02   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
www.singleplus.dk tilbyder gratis økonomitjek. Det kræver dog at man er medlem af sitet (et netværkssite for enlige forældre). Til gengæld kan man få endevendt alle sine tal af nogle professionelle
nå ja jeg plejer at skulle bestige bjerge når problemerne er der..

og har lige været inde for at se på siden.. men problemet er at jeg ikke ligger inde for det område hvor de yder økonomisk bistand..

så står stadig på bar bund.. med mine problemer..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:21   #12
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har søgt om eftergivelse af min su gæld, og fik for et par uger siden svar! Den blev ikke godkendt, men beløbet sat ned til lidt under det halve, hvis jeg ville betale 1500 kr. pr. måned i de næste 5 år!
Det har jeg så slet ikke mulighed for at finde, selvom deres udregning siger det!, så jeg har indsendt en klage, som jeg ikke har fået svar på endnu, andet end at de har modtaget den.

Vi har "desværre" en ret billig husleje, derfor ser det ud til, at der er masser af luft i budgettet. Det hjælper bare ikke, når meget af det går til betaling af bankgæld, som de mener skal tages fra rådighedsbeløbet.

Men der har de sat 4.650 kr. til rådighedsbeløb pr. voksen. Og det er til mad, husholdning, forsikringer, transport osv.

Og min samlevers indtægter/udgifter blev slet ikke regnet med, da jeg ikke var sammen med ham, da gælden blev stiftet.

Og su gæld inddrives af skat.

Sidst redigeret af Gizmo; 23-02-2011 kl. 14:27.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:49   #13
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Gizmo.. men hvis jeg så søger nu.. vil de så også gå ind og tage mine børns indtægt med. da de er skrevet som medforsørger. og stadig bor hjemme.?

for kan se at det beløb de har givet dig ikke er noget vi kommer i nærheden af her i huset..

og må nok sige at jeg ville falde om men en blodprop hvis jeg blev sat til at afdrags beløb som du er blevet. for har intet.



kan du ikke lige fortælle hvordan du søgte og hvor du fandt papir til det?

Sidst redigeret af maja-bell; 23-02-2011 kl. 15:54.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 16:14   #14
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har søgt efter det her skema. Jeg havde bare sendt en mail til skat ang. eftergivelse, og de sendte mig så disse papirer:
http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=40770

Børnefamilieydelse og udgifter til bla. institution blev regnet ud under min søns budget, der var sat et rådighedsbeløb på 1920 kr. Og et underskud blev så trukket fra i mit regnskab.

Så ja, dine børn bliver nok regnet med på en eller anden måde. Men hvordan det lige foregår, når de er over 18, det er jeg ikke helt klar over.

Skat har lavet udregningen på den her måde:

Nettoindtægt
minus
boligudgifter (incl vand, varme, el)
medicin
rådighedsbeløb (de 4.650 kr.)

plus
børnefamilieydelse
minus
pasning
rådighedsbeløb (1.920 kr.)

Og hvis det så giver et positivt resultat, så ser de det, som din betalingsevne. Uanset hvad du så må have af andre udgifter, som ikke kan dækkes af rådighedsbeløbet.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:59   #15
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
nu ved jeg fra mig selv tilbage i 2003 og en del af randers kommune...

jeg var på kontanthjælp med en gæld på 40,000... billig husleje men de 4500 kunne slet ikke slå til.. jeg søgte hjælp og fik afvide at jeg skulle opsige mit internet, min mobil skulle gå fra de 3-400 pr måned til max 200, ingen tv..

ting som jeg ikke havde - jeg heller ikke måtte have var:
f.eks parabol eller lign f.eks yousee
ingen medlemskaber i sportsklubber, heller ikke fittness
ingen medlemskaber af magasiner/blade

Ja jeg måtte praktisk talt ikke en skid... jeg havde 500 pr måned til mad, tøj og sjov - som der så var intet af... det stod på i et halvt år til jeg omsider fik et job.

da jeg havde lejet mig ind på et værelse, var jeg samboende -trods det at vi ikke var sammen jeg havde endda lejekontrakt... ikke godt nok.. vi havde fælles køkken og bad.. samboende basta..
jeg overlevede da - bevares - men hold op en tid..

Men jeg ved idag at f.eks randers kommune har noget gratis -økonomisk rådgivning - det ville måske være perfekt at finde noget af hvor du bor.. men du siger 5000 for 3 voksne på en måned - det er selvf ikke alverden men jeg synes ikke det lyder helt vildt slemt.. vi har 2500-3000 til 2 voksne og en stor hund og vi kan da godt få det til at løbe rundt.. vi er ikke millionære men vi sulter aldrig.. og vi handler lokalt - ikke billigt.. men der kan jo selvf være stor forskel på priserne..
min moster bor i fredericia det er i hvert fald dyrer end her...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 20:01   #16
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Gismo.. tak for linket.. vil lige se på hvad regnestykket så vil blive..


Guldfax.. ja jeg er også lidt nervøs for at skulle komme i samme situation. så vakler en del men renten bare stiger og stiger.. og gør jeg inte så køre det jo bare .. men vi ringe til kommunen for at høre om vi har en økonomisk rådgiver som kan se på det hele.. da det er stressene at have kørende..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 03:46   #17
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
spareråd er skær alt det ned man kan.handle billigt BLA mange af de billige mærker er arla men i andet karkon og andre ting .internet 20 mbi ned til 10 mbis bla det er alerede hurtigt flere 100 måndligt spare hvis det så sådan ud.det var bare et exspempel for at vise hvor og hvordan derk an spares.forsikringer mail rund tildbud hjem.telefoni der er altid et bedre og billiger selskab osv osv

Citat:
men du siger 5000 for 3 voksne på en måned -
undskyld men 5000 kroner til 3 voksen er da meget at leve for
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 12:39   #18
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
det er da overhovedet ikke meget til en voksen Q og to voksne M.. som er i håndværksmæssige udd. da der også i beløbet er indlagt tøj mangler til udd. transport osv..
vi har så ikke fornyet vores tøj de sidste 3 år.

er du selv mand så må du lige tænke tilbage til, da du selv var i samme alder. hvor meget fik du da lige taget inden bordes inden du var mæt???.

jeg kunne også havde skrevet 4 da vi også har en svigerdatter nærmest alt tid..

men bliver lidt harm når man kommer med sådan en kommentar der ikke er gennemtænkt.. typisk som når systemet skal tage en vurdering.. tal og et stykke papir.

og vil så sige at spare råd er en nødvendighed for os at leve under.. vi har ingen anden mulighed og jeg er en tilbudsrytter så intet kan lærres yderligt der..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 23:50   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
det er da overhovedet ikke meget til en voksen Q og to voksne M.. som er i håndværksmæssige udd. da der også i beløbet er indlagt tøj mangler til udd. transport osv..
vi har så ikke fornyet vores tøj de sidste 3 år.
Helt enig.

Jeg er alene mede 2 børn (10 og 14), da jeg var på kh havde vi 4000 kr. om måneden, til kost, buskort til datteren, og så alle de der ting man går og køber når behovet er der. Og det var dælme surt, ku' godt forstå, at banken ikke ville låne mig flere penge.

Nu hvor jeg er på fp har vi 6000 kr. pr. md., og det er altså bare liiidt sjovere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 13:19   #20
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
vovse.. ja jeg blev også gal da den kommentar kom ind.. men beviser bare hvor lidt man sætter sig ind i andres sted.. og kun kan se det dårlige hos sig selv..

jeg forstår så udmærket din glæde i dag. dejligt med sådan en forskel. for den er stor hvis bare man få lidt mere at gøre med..

og så kommer det ikke til at gå ud over børnene på nær samme måde..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er stadig i tvivl Frk. Olsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 12 25-04-2019 09:07
I tvivl Ghia Alt det andet 4 25-11-2010 16:42
I tvivl! Indiansummer Alt det andet 1 10-08-2010 14:07
Boligsikring i tvivl Diva Alt det andet 3 17-12-2009 00:55
Lidt i tvivl. johanschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 19-05-2009 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension