K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2011, 11:34   #1
Pixie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pixie er ny på vejen
Piskesmæld og handicaphjælper ???????

Hej alle
Jeg er frustreret og vred og kan som så mange andre ikke finde ud af hvad der foregår i komunen og med deres sagsbehandling
Jeg kørte galt for 4 år siden og fik et piskesmæld jeg har mange gener af det stadigvæk derfor har jeg arbejdet deltid siden men har nu mistet mit job har fået lavet resurseprofil og været til rigtig mange undersøgelser der alle siger det samme tilstanden er varig og stationær og der er ingen behandlingsmuligheder - har været på hjerneskade center og få lavet test der også viser at indlæringen er blevet dårligere og alle læger incl. jobcenterets egen læge komsulent mener at jeg kun kan arbejde deltid - alligevel har jeg fået afslag på flexjob pga for smal arbejdsprøvning samt at der må være resurser tilbage i mig fordi jeg har to børn - min sagsbehandler vil ikke sende mig i jobprøvning og mener at jeg kan vende tilbage til det ordinærer arbejdsmarked med en handicap hjælper - underligt når den største grund til jeg ikke kan arbejde fuld tid er ekstrem udtrætning nu har han lige skrevet at jeg ikke kan få sygedagpenge mere. vi har anket til beskæftigelses ankeklage nævnet men der kan jo godt gå lang tid inden de svarer - er der nogle der har hørt om det her før ?? og hvad havde de tænkt ? at jeg skulle have en handicap hjælper til at passe mit arbejde mens jeg sover ?? jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op ... nogle gode forslag ???
Pixie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:06   #2
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
hej Pixie

Ja jeg har hørt om det, det er en af de muligheder der findes, hvis man ikke kan klaresine arbejdsopgaver, men at man skal i ordinært job.

Hvis du har et handicap eller en psykisk betinget funktionsnedsættelse kan jobcentret bevilge dig en personlig assistent,som kan hjælpe dig i udførelse af dit arbejde. Du kan få en personlig assistent i alle former for ansættelse også under en uddannelse forud for et konkret ansættelsesforhold.
Den personlige assistent udfører de arbejdsopgaver, som du ikke selv kan udføre pga. dit handicap. En personlig assistent kan ansættes i op til 20 timer ugentligt.

jeg ved ikke hvor meget det bliver brugt men det findes altså
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:10   #3
Pixie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pixie er ny på vejen
men men

forstår ikke helt alligevel - jeg kan godt udfører et job bare ikke mere end 20 timer om ugen da det er fordi jeg bliver træt - ikke fordi jeg ikke kan arbejde .....
Pixie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:49   #4
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
har du ikke spurgt dem hvad de havde tænkt sig? jeg mener de må jo have haft en tanke med det, siden de foreslår denne løsning, og hvilket job skulle du have?
det er ikke altid nemt at gennemskue deres måde at "løse" tingene på.
jeg er selv ret ny i det her system, så jeg slås også med dem
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:58   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Er et af problemerne måske at du har arbejdet deltid inden du blev sygemeldt... og nu er vurderet til at kunne arbejde deltid af lægerne.. ?

Når du har arbejdet deltid inden sygemelding, vil du jo kun kunne blive visiteret til deltids fleksjob, som jeg har forstået det...

Hvor mange timer arbejdede du inden sygemelding/fyring.. og hvor mange timer er du bedømt til i arbejdsprøvningen.. ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 13:14   #6
Pixie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pixie er ny på vejen
hej igen

Jeg har arbejdet 17,5 time om ugen og fået fuld løn med refusion fra kommunen - jeg har fået afslag på flexjob pga for smal arbejdsprøvning - vi har anket den og den blev afvist igen med begrundelse at jeg var mor til 2 mindre børn så derfor mente de at der stadig var resurser i mig måske med en handicap hjælper - vi har anket den til beskæftigelses ankeklagenævnet og venter svar. men der er ingen plan fra sagsbehandlerens side han har kun talt med mig i 2 gange 5 min og har på den baggrund afgjort sagen - jeg har bedt om at komme i jobprøvning men fik det svar at han ikke ville sende mig i jobprøvning for at jeg kunne bevise hvor meget jeg kunne arbejde.....
Pixie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 15:33   #7
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Ja det er grotesk hvad de finder på af tiltag. Skulle de spare penge ved at ansætte en der kan hjælpe dig? Det er jo absurd.

Jeg er også selv blevet forelagt at jeg kan risikere at få en slags hjemmehjælper der kan gøre rent mens jeg tager i arbejdsprøvning. Ellers tak! Det er totalt undergravende for ens personlige frihed.

Min faster er til gengæld blevet ansat af Kommunen til at gøre rent tyve timer i sit eget hjem. Det er jo en ande snak
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 22:15   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Jeg er også selv blevet forelagt at jeg kan risikere at få en slags hjemmehjælper der kan gøre rent mens jeg tager i arbejdsprøvning.
Jeg ved ikke om det stadig gælder, men så vidt jeg ved (fra min mor) må en hjemmehjælper (eller hva' det nu hedder i dag) ikke være alene i hjemmet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 22:18   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvordan kan man blive " ansat af kommunen " til, at gøre rent i eget hjem ???

og så lige 20 timer, må godt nok være et meget stort hus din faster har :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
piskesmæld Rosenkilde Alt det andet 11 13-01-2011 14:52
Piskesmæld Mcavforfanden Alt det andet 28 01-02-2010 16:52
piskesmæld anja Dit og Dat 15 25-01-2010 22:01
Handicaphjælper fanget i eget hjem Maybe Politik og Samfund 0 22-02-2009 11:23
apropos handicaphjælper/ledsager buster Alt det andet 12 19-08-2008 16:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension