K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2015, 14:17   #1
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
sagsbehandler nægter at tale telefonisk efter optagelser må han det ?

Hejsa alle I kloge og dejlige mennesker herinde....

Jeg har lige været til et meget ubehageligt møde med min sagsbehandler som fra start virkede vredladne og sur over at jeg overhovedet havde tilladt mig at bede om et møde, idet han startede mødet med at nedstirrer mig i nogle sekunder hvorpå han spurgte " hvad vil du ?"

mødet gik dårligt hele vejen igennem, han kendte ej heller tydeligvis min sag og sad med det ene øje og skimmede over skærmen.... han bad om oplysninger som er blevet oplyst for 6-12 mdr siden.....

han viste mistillid til mig da han ikke kunne finde adressen på min ørelæge når han Google det, spurgte flere gange om jeg var sikker på om jeg havde været der.......

Til slut gav jeg udtryk for at jeg fandt det for dårligt at der var gået 6 måneder siden jeg er overgået til et jobafklaringsforløb og at det var mig selv som skulle kontakte kommunen, min sagsbehandler beskyldte mig så for at have hævet stemmen i telefonen, hvilket IKKE havde gjort og det diskuterede vi så lidt frem og tilbage og jeg følte mig presset hvorpå jeg sagde at " det skulle vi ikke diskuterer og at jeg ville aflytte min telefon når jeg kom hjem "

Han blev vred og sagde at det måtte jeg ikke og at han ville gå til kommunens jurist om dette.

Jeg har nu fået referat fra vores møde hvori der står at han fremover ikke vil have telefonisk kontakt med mig da jeg optager samtalerne men intet om hans opførsel.

Må kommunen gøre det ? og hvad så hvis jeg ringer og skal have en tid ? smider han så røret på ?

I øvrigt optog jeg slet ikke samtalen men sådan som han behandlede mig vil jeg da klart gøre det fremover

ønsker jeg alle en dejlig dag
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 14:28   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tja, man Skal nok være en anelse taktisk, selvom det virker meget omvendt.

Du har til enhver tid lov til at optage en samtale vedr. dig selv - og du behøver ikke engang oplyse det!
Som følge af det, har sagsbehandleren ikke lov til, med loven i ryggen, at nægte at gennemføre et regelpåbudt møde, der bliver optaget.

Der ud over er det bedst at kommunikere skriftligt. Hvis det ikke er optaget og ikke skrevet, eksisterer det ikke.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 14:59   #3
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Tja, man Skal nok være en anelse taktisk, selvom det virker meget omvendt.

Du har til enhver tid lov til at optage en samtale vedr. dig selv - og du behøver ikke engang oplyse det!
Som følge af det, har sagsbehandleren ikke lov til, med loven i ryggen, at nægte at gennemføre et regelpåbudt møde, der bliver optaget.

Der ud over er det bedst at kommunikere skriftligt. Hvis det ikke er optaget og ikke skrevet, eksisterer det ikke.

Hej Mukke

Tak for dit svar

Ja man skal vist være mere end taktisk for at klare sig igennem et forløb med kommunen

Men du har ret jeg vil fremover gøre så meget på skrift som muligt og så optage samtalerne så jeg da bare i det mindste ikke bliver beskyldt for ting jeg ikke har gjort

ønsker dig en god dag
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 18:15   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
Hej Mukke

Tak for dit svar

Ja man skal vist være mere end taktisk for at klare sig igennem et forløb med kommunen

Men du har ret jeg vil fremover gøre så meget på skrift som muligt og så optage samtalerne så jeg da bare i det mindste ikke bliver beskyldt for ting jeg ikke har gjort

ønsker dig en god dag
Hvordan optager man telefon samtaler? Jeg vil så gerne kunne gøre det, for tit har jeg glemt halvdelen af hvad der er talt om når jeg lægger på.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 19:36   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvordan optager man telefon samtaler? Jeg vil så gerne kunne gøre det, for tit har jeg glemt halvdelen af hvad der er talt om når jeg lægger på.
Android telefoner, der findes masser forskellige apps
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 21:35   #6
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvordan optager man telefon samtaler? Jeg vil så gerne kunne gøre det, for tit har jeg glemt halvdelen af hvad der er talt om når jeg lægger på.



Ja det kan du gøre via din phone du skal downloade en app til din telefon prøv at læse dette

http://meremobil.dk/2014/04/optag-dine-samtaler/
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 23:05   #7
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
Ja det kan du gøre via din phone du skal downloade en app til din telefon prøv at læse dette

http://meremobil.dk/2014/04/optag-dine-samtaler/
Hej,
Jeg har en iPhone og kan bare ikke installere det program til at optage samtalen. Et der nogle der kan hjælpe mig med det?
På forhånd tak for hjælpen
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2015, 00:26   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du har en iPhone så brug det program der allerede ligger på telefonen der hedder Memo

Det optager helt fint....du kan dog ikke optage telefon samtaler med dette program....men møder....der er det helt fint...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2015, 11:56   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan IKKE nægte dig at optage telefonsamtaler /møder og lignende, hvis du har problemer med at huske!

Brug dette som argument, hvis du feks er stresset, pga sygdom eller lign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 08:58   #10
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
De kan IKKE nægte dig at optage telefonsamtaler /møder og lignende, hvis du har problemer med at huske!

Brug dette som argument, hvis du feks er stresset, pga sygdom eller lign.

VH Popiae


Hej Popiae

Tak for dit svar Jeg er selv af samme opfattelse som dig mener dog ikke at jeg behøver komme med en forklaring om hvorfor jeg optager når det er lovligt .... men jeg må fremsende en klage og bede om en begrundelse om hvorfor min sb ikke vil tale med mig i tlf

Jeg vil dog fremover aldrig mere ringe men sørge for at det foregår på skrift idet man jo overhovedet ikke kan stole på kommunen
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension