K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 11:01   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Nogen som får tilskud til mad som diabetiker på § 100?

Min søster er diabetiker, og får § 100. Nu vil jeg gerne høre om nogle af jer får tilskud til mad fra § 100? Det er jo dyrt, og er en diæt hun skal holde.

Og i så fald hvor meget? Og om der findes princip afgørelser over dette, som i evt kan linke til? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 11:14   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Min søster er diabetiker, og får § 100. Nu vil jeg gerne høre om nogle af jer får tilskud til mad fra § 100? Det er jo dyrt, og er en diæt hun skal holde.

Og i så fald hvor meget? Og om der findes princip afgørelser over dette, som i evt kan linke til? Kh Indiansummer
Den kost som en diabetiker skal spise er jo den samme som det vi andre også burde spise.... proteiner - langsomme kulhydrater - kun 1.. måske 2 stk frugt pga frugtsukker... men det kan være forskelligt fra person til person..

Min lillesøster er også diabetiker... pensionist fra før 2003 - hun fik på et tidspunkt et kosttilskud, men det er droppet netop pga den kostsammensætning som er optimal for hende er den samme som det vi andre også burde spise...

Da hun fik sukkersyge for 27 år siden.. da hed det netop diæt .. den var ret så streng - særligt for hende hende, da hun kun var 10 år .. men den blev mere lempelig da hun fik sin pen - og nu måler hun blodsukker flere gange om dagen, så hun ved hvor mange IE. hun skal have..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 11:20   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Min søster lider også af leddegigt og er førtidspensionist efter nye regler. Der er ikke mange penge at rutte med..

Det kan godt være de skal spise den samme mad, men da det er flere små måltider om dagen, og med de priser der efterhånden er på mad og frugt osv, så er det en stor udgift, hun lider også af allergi. Kan man så få tilskud til dette omkring mad på § 100? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 12:10   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Min søster lider også af leddegigt og er førtidspensionist efter nye regler. Der er ikke mange penge at rutte med..

Det kan godt være de skal spise den samme mad, men da det er flere små måltider om dagen, og med de priser der efterhånden er på mad og frugt osv, så er det en stor udgift, hun lider også af allergi. Kan man så få tilskud til dette omkring mad på § 100? Kh Indiansummer
Jeg har ikke diabetes, men faldt over den her, måske den kan hjælpe jer på vejen (synes den er rigtig god):

http://www.diabetes.dk/rundt_om_diab...gift_2010.ashx

Husk, man kan kun få tilskud som merudgifter, hvis merudgifterne er svarende til 6.000 kr. årligt.

Jeg tænker, at når hun har diabetes og samtidig har leddegigt, så er det meget vigtigt at hun/I er opmærksom på fodsår. Det skal behandles med det samme, så snart det opstår.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:32   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej Curls. Tak for link, det var godt. Og ja specielt dette med sår når man er diabetiker, det er vi opmærksomme på. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 16:47   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej Curls. Tak for link, det var godt. Og ja specielt dette med sår når man er diabetiker, det er vi opmærksomme på. Kh Indiansummer
Hun får rabat når hun besøger en aut. fodterapeut - ved min lillesøster tager regningen med til kommunen og så får hun et tilskud.... + hun er så heldig at være i "Danmark"

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 17:53   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Det er vist stadigvæk kommunen(så spørg også der) der giver støtte til ekstraudgifter til diabetesmad... -i Århus fik "man" - for nogle år siden - et fast beløb, vistnok 1.200,- pr. måned selv om man kun opgav udgifter for 800,- pr. måned

Men, hvordan det er i disse sparetider... -ved de kun i kommunen...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 21:58   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Fandt lige flg link:

http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/...abetikere.aspx

Diabeteskost
Merudgiften til diabeteskost kan du søge om at få betalt af kommunen. For børn og unge er dækningen uafhængig af familiens økonomiske forhold, mens dækningen for voksne og pensionister afhænger af de økonomiske forhold. Der er ikke nogen faste takster for tilskud til kost, så der gives forskelligt tilskud fra kommune til kommune. Diabetesforeningen har udgivet en folder om emnet, der hedder "Merudgifter til diabetesmad".

(er ikke klar over om der kan søges på en § 100 men mon ikke kommunen vil hjælpe med at oplyse dette, ellers prøv evt at finde en lokalafd af Diabetes foreningen, det kan være at de ved mere)

Måske noget du kan bruge?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 23:04   #9
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
I frederiksberg kommune er diabetiker IKKE omfattet i personkredsen til § 100, jeg ahr det og har søgt flere gang, afslag hver gang, diabetikerkost er ikke dyre end alm. kost, at man skal spise flere måltider bliver modregnet at de 3 hovedmåltider er / skal være mindre end i alm kost .... så i følge min kommune går det lige op.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 08:02   #10
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Til Helle Smidt.
Så har du fået forkert svar. Hvis du er type-1 diabetikere, er du omfattet af personkredsen, det er der princip-afgørelser på. MEN måske vurdere kommunen at du ikke har udgifter over 6000 kr om året, og det er så en anden sag.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud til køb af bil Miss-crone Hjælpemidler til handicappede 7 22-05-2013 20:32
nogen erfaringer med bevilging af tilskud til specialindrettet bil? arentoft Alt det andet 3 24-11-2012 10:55
Tilskud til en bil? Molly67 Hjælpemidler til handicappede 13 09-09-2011 06:15
Tilskud Dinky67 Dit og Dat 7 18-03-2011 10:06
Ang. Tilskud docholiday Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension