K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 12:06   #21
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg har hørt om nogle som får voldsomme bivirkninger af Lyrica men kender også en, hvor det fungerer rigtigt godt. Hun tager det for smerter og fortæller, at hun så i løbet af dagen kan have en god dag.

Jeg er selv efter samarbejde med egen læge begyndt at tage mirtazapin, lav dosis, 4 mg
for at dæmpe de værste smerter, så jeg kan få lidt søvn. Har kun taget dem i en lille måned men er begyndt at kunne mærke virkningen med at få 4-5 timers søvn og jeg tror bestemt, at det bliver bedre. Det ændrer ikke på følelseslivet men jeg har været døsig i det første par uger og taget lidt på også.

Al medicin jeg har fået mod smerter har jeg haft temmelig mange bivirkninger af
.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 12:59   #22
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannepanne Se meddelelser
Har formuleret mig dumt. Er overhovedet ikke på vej, hverken i misbrug eller illegalt køb.
Det er jeg glad for at høre

annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 14:43   #23
Caly666
Føler sig hjemme på K10
 
Caly666s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2011
Lokation: Gribskov
Alder: 43
Indlæg: 26
Styrke: 13
Caly666 er ny på vejen
Puha...holder mig langt væk fra Lyrica!! Jeg fik slemme bivirkninger og voldsomme abstinenser, da jeg skulle ud af dem. Jeg fik mianserin at sove på og de hjalp faktisk i et par måneder.
Caly666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 18:13   #24
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej Hannepanne

Der findes et præparat der hedder Circadin. Det virksomme stof er Melatonin, som er et naturligt forekommende søvnhormon vi producerer.

Circadin er ikke vanedannende. Det gives normalt til ældre med søvnproblemer, da melatoninproduktionen falder med alderen. Men det gives også til børn og voksne.

Der forekommer normalt ikke nogen bivirkninger, da det er et naturligt søvnhormon. Det fås kun på recept, men skulle ikke være et problem at få fra din læge.

Jeg har fået lidt circadin som jeg kan tage lejlighedsvis
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 22:39   #25
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
jeg har gennem årene fået en lang række forskellige sovepiller på grund af min kroniske søvnløshed, også circadin da de kom på markedet. De er gode, dog dyrere en "almindelige" sovepiller - men absolut de bedste i forhold til bivirkninger og afhængighed.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 19:54   #26
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Hannepanne, jeg har seroquel 25mg som pn. Det fungerer rigtig fint for mig. Måske det var en idé?

Kram fra mig
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 13:28   #27
Tanek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 3
Styrke: 0
Tanek er ny på vejen
Hannepanne,

Jeg er på vej ud af et forbrug af stilnoct i 5 år , og min psykiater har givet mig melatonin i stedet for, og det virker rigtig godt. Hun havde ikke prøvet at udskrive det før, men jeg sover bedre og mindre "tungt" og er mere udhvilet om morgenen.

Så det kan varmt anbefales, også da der ikke er tilvænning og afvænning af melatonin, da det er hjernens eget sovemiddel.

Alternativt kan Seroquel også til nød også bruges, men den søvndyssende virkning aftager med tiden.
Tanek er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin Lyrica? Annemette Alt det andet 53 10-05-2018 19:39
lyrica mod piskesmæld louisesparadis Alt det andet 11 13-10-2013 20:40
Lyrica jassie Alt det andet 26 22-06-2012 21:40
lyrica???? Wasaki Alt det andet 15 18-04-2012 07:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension