K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 19:54   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
hvis I spørger ham selv, ikke alle er så enig med ham:

http://www.bt.dk/article/20081012/pcerhverv/810120350/

Hørte lige i TVavisen at det tyder på han og regering har fyldt fagforeningerne med løgn og ævl.

Kan vi håbe på at DET bliver hans endeligt eller vil Anders bare fremføre at der er ikke noget at komme efter??

Nå, så ikke lige at emnet er taget op i tråden om stressramte

Sidst redigeret af Stezu; 12-10-2008 kl. 21:26. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 22:05   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, han tænker vel på det job som han selv bestrider, og som ikke kræver hverken studenterhue eller medfølelse (ej heller indlevelse!).
Kunne godt forestille mig en deprimeret eller en med ondt i ryggen kunne få det bedre af dette job - fri kørsel, egen bil, dejlige middage, kanon løn, hygge sludder med kollegerne, og så engang imellem lige slå skiden ud til borgerne, for ligesom at understrege, at hér går det sgu godt!!!

Behøver ikke dokumentation for hvad der vil ske hvis en stresset kommer ud i sundhedssektoren (hvor der er mest arbejde!).

Eller hvordan en deprimeret vil klare lang hverdag i røvsygt job, 3 unger og hjem. Så er det ligefør de skal skrabes op af jorden af udmattelse.

Eller hvor godt det vil være for en rygpatient at få forfaldent arbejde på evt fabrik.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 00:04   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Citat fra NFA.(det nationale forskningscenter for arbejdsmiljø).
Sygefravær som følge af muskel- og skeletbesvær har ofte flere årsager .
Ekspertgruppen bag hvidbogen konkluderer, at der er en øget risiko for sygefravær som følge af muskel- og skeletbesvær, hvis arbejdet er fysisk krævende. Sygefraværet hænger ikke kun sammen med fysiske belastninger i arbejdet. Manglende kontrol og indflydelse på arbejdet og dårlig social støtte synes at øge risikoen for sygefravær.Citat slut.

Denne "Hvidbog" er brugt som argument for, at rygsmerter, uanset karakter, stort set er et udtryk for piveri. De skal bare hurtigst mulig tilbage til arbejdet.
DET HAR RYGPATIENTER ALLER BEDST AF, siger reporten? (nej, det gør den ikke).
OG... læser man afhandlingen, ser man, at der dels mangler faktuelle undersøgelser, dels at flere sygdomsgrupper er blandet sammen i konklusionen.
Derudover har man brugt kommunernes indberetninger om sygdomsårsager, eller, som vi alle ved her, særdeles mangelfulde informationer om de rigtige årsager til ledighed(sygemeldning).
Man forklarer, som den kendte viden, vi alle har, at hårdt fysisk, og/ eller monotomt arbejde giver, større ryg-nakke problemer, hvorfor det kan være godt at forebygge på arbejdspladsen, samt sørge for fysisk aktivitet/træning, for bedre holdbarhed.
DVS altså indsats, FØR SKADEN/BELASTNINGEN OPSTÅR!!!!

Undersøgelsen bygger KUN på de problemer, hvor der IKKE er en klar diagnose.
Påpeger(dog vævende)at folk selvfølgelig skal udredes, for sygdomme, som skal behandles af læger.
Der er mange flere ting, at anfægte i denne "højt skattet" afhandling.
Måske andre har nogle bud?

Som jeg ser det, er det nemlig, grønt kort, til at jage syge med alvorlige sygdomme, rundt i systemet, eller helt at fratage dem eksistensgrundlaget.
1 træk, forskellige rygproblemer/sygdomme, og nakke.
2 træk, er så de, stressede, og dem med dep.

Ja, så har vi netop, de 2 grupper, som der tilkendes flest førtidspensioner på.
Ergo har Hjorten endnu engang løst alle problemer, for nu er der næsten ingen tilbage at give pension!!

VH popiae
__________________________________________________ __________________
Nr. 2 indlæg

En tilføjelse/bemærkning:

Når skaden er skedt pga hårdt fysisk eller monotomt arbejde, er der selvsagt mulighed for omskolning.
Men der nævnes selvsagt ikke(for det er ikke undersøgt) i hvor høj grad dette kan lykkes.
Kun at det anbefales. (det ved vi alle, her, allerede).

Dertil er der stort set ingen undersøgelser for offentlig ansatte eller ansatte med de mindre belastende arbejde.
Altså, undersøgelsen bygger, som jeg læser den, på helt useriøse, og gammelkendt viden.
og konklusionen, som er blæst op i medier, er ABSOLUT; UDEN FAKTUEL EVIDENS.
vh popiae

EDIT af Web
Der er en knap nederst i ens indlæg der hedder "REDIGER"
Brug venligst denne for tilføjelser til ens indlæg.
Dette vil spare mig for en del arbejde med at lægge indlæg sammen.

Sidst redigeret af Webmaster; 16-10-2008 kl. 02:26. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 00:26   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja men synes også jeg undrer mig over at fagforeningerne æder Claus Hjorts løgne råt og ikke forlanger dokumentation før de indgår aftaler med den mand
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 07:08   #5
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja men synes også jeg undrer mig over at fagforeningerne æder Claus Hjorts løgne råt og ikke forlanger dokumentation før de indgår aftaler med den mand
Det undrer ikke mig. Det anede mig, at det ville komme til at udvikle sig til en fælles, indforstået "drengeklub" - fagforeningerne, "vigtige mænd" i DA, politikere og embedsmænd...., dengang menige fagforeningstumper (ja!) valgte denne anonyme, passive, intetsigende karrieremager Harald Børsting (med fru Børsting til at sørge for det praktiske derhjemme = nemt nok at stille op) til formand for LO. Var Tine Aurvig-Huggenberger blevet valgt til LO-boss, havde piben fået en heeelt anden lyd.

I stedet må vi nøjes med denne afrettede buk til Harald Børsting på posten, og lur mig, om det ikke bliver værre endnu. For lønmodtagere.

Personligt har jeg ikke det mindste imod, at Tine Aurvig-Huggenberger havde fået en del fratrædelsespenge med, da hun forlod LO-jobbet. Selv om mange har haft ond af det et bestemt sted, har jeg det ganske anderledes. For i netop dette tilfælde er det et menneske, som har forbrugt sine allerbedste år 24/7 inkl. personlige omkostninger, til at kæmpe for den lille mand på gulvet. En utaknemmelig og usmart, lille mand på gulvet, som nu ikke skal pive over fagforeninger. Det har han/hun selv stemt på. (Det sidste skriver jeg ikke til dig Hexi , kun generelt )

Tilføjelse kl. 8:45....

Og det bliver værre endnu! Meget værre!
Citat:
den nyligt indgåede aftale mellem Claus Hjort Frederiksen og arbejdsmarkedets parter om en helt ny politik på sygefravær. En aftale, der netop bygger på påstanden om arbejdets helbredende virkning på sygemeldte danskere.
Det ser ud til at "arbejdsmarkedsparter" INKL. BØRSTING har allerede indgået en aftale netop på baggrund af Hjort Frederiksens udokumenterede påstande om, at de syge har det bedst af at knokle sygdommen væk.

At Hjort Frederiksen kan finde på at formidle usandheder - er o.k. Ham har jeg ingen forventninger til. At Dansk Arbejdsgiverforening kan gribe til løgne og propaganda, når de vil have sin vilje - helt fint - det er deres "job" at snyde og bedrage den lille mand.

Men når fagforeningerne gør det samme!! Så siger jeg - SKANDALE!

Ugebrevet A4 - "Syge presses i arbejde på forkert grundlag" - læs mere....

Sidst redigeret af Tante Ana; 13-10-2008 kl. 09:16.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 08:51   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ekstrabladet har den samme debat om " Jesus "

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1069283.ece
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 11:18   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen så fik vi da afgjort en gang for alle , Claus Hjort er fuld af løgn, læs artiklen fra Ugebrevet A4 ...

Jeg har læst den og har meeeeget at sige , men skal lige have kaffen jeg fik galt i halsen ud igen og skal lige tage mig sammen til at skrive det ned for ellers bliver det kun edder og forbandelser ...

idioten er en komplet løgner og hvorfor hulen opdager fagforeningerne det ikke før nu, en journalist kan finde ud af det men deres IQ rækker øjensynlig ikke til at se det...

De skriver bare under... lad os endelig kalde en spade for en spade Hjorten ...

Men glem ikke at også fagforeningerne skrev under , på noget så dårligt dokumenteret ... hvad hulen laver de dog ?
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 11:45   #8
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Jeg har før foreslået en specialpædagog til CHF, som kunne fortælle ham noget om hvordan man motiverer folk til at yde deres optimale, men jeg tror også han ville have gavn af en speciallærer i læsning, der kunne hjælpe ham med at læse HELE teksten og forstå, hvad der står:
Citat:
Overlæge Bo Netterstrøm fra Arbejdsmedicinsk Ambulatorium på Hillerød Hospital er bekymret for, om hans forskning vil blive brugt til at »jage med syge mennesker«. Han har stået i spidsen for et projekt, der fik stressmeldte hurtigt tilbage i arbejde gennem en kombination af medicinsk behandling, samtaleterapi og dialog med arbejdspladsen. Uden denne særlige behandling er der ingen, der ved, hvordan stress-sygemeldte ville klare en hurtig tilbagevenden, siger overlægen.

»Nogle ville gå helt ned med flaget. Det vil afhænge fuldstændigt af arbejdspladsen og de problemer, folk har. Nogle af de her mennesker får jo en decideret depression, og det kan godt tage måneder – selv hvis de får den optimale behandling – før de er ude af den igen,« siger Bo Netterstrøm.
Jeg kan godt forstå, hvad der står, nemlig at nogle vil have godt af at komme hurtigt tilbage til arbejdspladsen (under en eller anden form - skånevilkår, nedsat tid el lign), mens andre ikke vil kunne klare det. Arbejdspladserne har her et kæmpe ansvar. Hvis alle arbejdspladser levede op til det ansvar, ville vi nok ikke se så mange sygemeldinger p. gr. af stress!
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 00:02   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Regeringen sylter egen stressrapport

Ord er vist overflødige her.


Citat:
Regeringen sylter egen stressrapport

15. oktober 2008 23:44 Af RITZAU

Regeringens stort anlagte rapport med en stribe anbefalinger til nedbringelse af stress samler støv på andet år. Det er for sløvt, mener eksperter.

Forskerne bag regeringens egne to år gamle rapport om stress kritiserer nu myndighederne for at være alt for sløve til at reagere på problemet, som koster samfundet 32 milliarder kroner om året, og er årsag til 35.000 daglige sygemeldinger, skriver Dagbladet Børsen.
http://www.fyens.dk/article/1095806:...-stressrapport

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Claus Hjort Hexi Politik og Samfund 3 07-12-2010 19:16
Claus Hjort løj for folketinget sun-lady Det er da strengt ! 41 03-06-2009 14:17
Claus Hjort Frederiksen mugge Politik og Samfund 15 17-03-2009 20:16
mail fra claus hjort metsen Politik og Samfund 15 13-12-2007 16:34
Claus Hjort = Kylling Hejdien Dit og Dat 6 02-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension