K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 16:31   #81
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Jubiiiiiiiiii... lidt godt i min sag.... har talt med en urolig sød sb i enkeltydelsesafd. idag. Hun ringede og fortalte at nu var al vores medicin kommet på listen, så vi får gratis medicin frem til 1/3 - 11.

Desuden spurgte hun hvordan mit møde var gået idag og jeg fortalte hede, at jeg brød helt sammen og hun spurgte hvorfor jeg ikke havde søgt hjælp til huslejen efter § 34 og jeg fortalte hende, at den der sidder med udregning af kontanthjælp havde sagt, at jeg ikke havde ret til nogen hjælp overhovedet.

Så blev hun edder rasende og bandede dem langt væk og sagde, at vi skal komme op til hende i morgen, så hjælper hun os med den §34, så vi ikke risikerer at skulle gå fra hus og hjem...... Jeg kunne kysse hende.....

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 17:31   #82
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Så begynder det alligevel at lykkes!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Jubiiiiiiiiii... lidt godt i min sag.... har talt med en urolig sød sb i enkeltydelsesafd. idag. Hun ringede og fortalte at nu var al vores medicin kommet på listen, så vi får gratis medicin frem til 1/3 - 11.

Endelig omtanke og betænksomhed!

Desuden spurgte hun hvordan mit møde var gået idag og jeg fortalte hede, at jeg brød helt sammen og hun spurgte hvorfor jeg ikke havde søgt hjælp til huslejen efter § 34 og jeg fortalte hende, at den der sidder med udregning af kontanthjælp havde sagt, at jeg ikke havde ret til nogen hjælp overhovedet.

Hun har omhu!

Så blev hun edder rasende og bandede dem langt væk og sagde, at vi skal komme op til hende i morgen, så hjælper hun os med den §34, så vi ikke risikerer at skulle gå fra hus og hjem...... Jeg kunne kysse hende.....

Dejligt! Hun er et ordentligt og betænksomt menneske!
Det kunne være, hvis din mand er på gammel førtidspension, han kunne få tilskud til drift af invalidebil, som han sikkert er afhængig af, for at komme rundt!

Knus!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 17:41   #83
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Ja det er dejligt, at der endeligt er noget der lykkes...

Desværre er min mand på den nye ordning, men han får betalt vægafgiften på bilen. Men vi vil da alligevelse om ikke vi kan få hjælp til forsikringen også.

Knuzzzzz

P.S. 1000 tak for al din hjælp og støtte indtil nu.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 23:13   #84
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Ja det er dejligt, at der endeligt er noget der lykkes...

Det fortjener du! Den hjælp skulle ikke have ladet vente på sig så længe og slide på dig og din familie!

Desværre er min mand på den nye ordning, men han får betalt vægafgiften på bilen. Men vi vil da alligevelse om ikke vi kan få hjælp til forsikringen også.

Hvo intet vover - intet vinder! Det er værd at spørge om!

P.S. 1000 tak for al din hjælp og støtte indtil nu.

Tak for respons!

Du er selv opsøgende og ihærdig og modig! Du har selv været den aktive og spurgt dig for vedholdende!

Du fortjener al mulig støtte! Du skulle have haft støtte med rettidig omhu i sygedagpengesag.
Det håber jeg på kommer ved Krifas og DUKHs og SR-Bistands og ved lægers og nye sagsbehandleres råd og hjælp opfølgende!

Søg fortsat viden og hjælp og støtte i din sag - både lægefagligt og socialfagligt og menneskeligt!
Og se her: Et tankevækkende indlæg på K10 i dag: http://www.k10.dk/showthread.php?p=134443#post134443

Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 18-11-2010 kl. 00:07.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 10:13   #85
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Tak for det fine link, hvor er den god. Desværre har vi ikke rigtig nogle venner, så det er os selv og min søn vi har at tale med.

Jeg glemte helt at skrive, at jeg var hos min læge igår for endnu engang, at få konstanteret lungebetændelse.

Jeg spurgte ham, om ikke jeg kunne få en henvisning til en lungeklinik så den skal jeg op og have i morgen samt endnu en lille snak.

Jeg spurgte ham også om jeg kunne få noget stærkere medicin, da jeg var gået helt ned og det sagde han nej til, for så er jeg ikke klar i hovedet og det skal jeg være p.g.a. min sag.

Knuzzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:17   #86
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Tak for det fine link, hvor er den god. Desværre har vi ikke rigtig nogle venner, så det er os selv og min søn vi har at tale med.

Så må vi have virtuelle venner og drikke kaffe sammen virtuelt:

Jeg glemte helt at skrive, at jeg var hos min læge igår for endnu engang, at få konstanteret lungebetændelse.

Jeg spurgte ham, om ikke jeg kunne få en henvisning til en lungeklinik så den skal jeg op og have i morgen samt endnu en lille snak.

Du er bare god til at samle sammen på hjælp i din sag! Jeg tror beskrivelse af din sygdom på lungeklinik er vigtig for belysning af din sag med henblik på dokumentation af din sag speciallægefagligt på vej mod ftp:

At astma og KOL er stationære diagnoser - med alvorlig risiko for mere og mere kronisk lungebetændelse ved stress - at der ikke findes egentlig helbredende behandlingsmuligheder for astma og KOL, kun lindrende - at der er varige skånebehov - og hertil kommer mere og mere udsathed for stress og depression ved arbejdsmæssige belastninger - og diabetes 2 og Scheurmanns rygsygdom belaster også.

Nok er nok - nu har du brug for ro og opbakning!


Jeg spurgte ham også om jeg kunne få noget stærkere medicin, da jeg var gået helt ned og det sagde han nej til, for så er jeg ikke klar i hovedet og det skal jeg være p.g.a. min sag.

Jeg er glad for, han sagde nej - du skal være klar i hovedet til alt det, du skal klare også i den kommende tid!
Præcise lægefaglige oplysninger og vurderinger af helbred er vigtige for at dokumentere, hvilken slags arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse, vi kan klare med sygdom.

Det skal kommunen afklare i sygedagpengeperiode ved lægeerklæringer - generelt ved lægeerklæring fra praktiserende læge - og specifikt ved speciallægeerklæringer fra speciallæger.

Og kommunen skal videre, hvis arbejdsprøvning ikke er kontraindiceret af speciallæge, foranstalte arbejdsprøvning af arbejdsevne i sygedagpengeperiode.

Og videre skal kommunen på baggrund af lægefaglige vurderinger i lægeerklæringer og på baggrund af socialfaglig vurdering af arbejdsprøvning pege på lægefagligt og socialfagligt velbegrundet arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse efter sygedagpenge.

Og hvis der er varig funktionsnedsættelse på grund af speciallægefaglige diagnoser, som jeg synes, du har, så skal kommunen i "samlet vurdering" sidst i ressourceprofil videre pege på arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse ved: revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Der har været en debat her på K10 i september 2010 om, hvad lægefaglige og socialfaglige vurderinger skal pege på, for at komme i nærheden af førtidspension:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125366#post125366


"For at komme i nærheden af en førtidspension, skal


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet - med mindre den fra lægelig side frarådes (er kontraindiceret)."

Når du læser denne beskrivelse, tænker du så, ligesom jeg tænker, at du er tæt på førtidspension - eller mindst fleksjob?


Hold videre tæt kontakt med både praktiserende læge og med speciallæger/hospital og få hjælp til at komme i nærheden af ovenstående beskrivelser og vurderinger af dine diagnoser!

Og hold kontakt med DUKH og SR-Bistand og evt. VISO!


Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 18-11-2010 kl. 12:21.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 14:07   #87
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

1000 tak for dine pæne ord til mig.

Ja jeg prøver at få så mange papirer som muligt samlet sammen, så de kan se, at det ikke bare er noget jeg siger. Min egen læge sagde igår, at jeg er syg, men han kan jo ikke gøre noget uden at kommunen beder om det.

Je har lige talt med en hos VISO og de kan ikke hjælpe mig, så nu står den på SR, så må jeg se hvad de siger.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 14:28   #88
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Ja jeg prøver at få så mange papirer som muligt samlet sammen, så de kan se, at det ikke bare er noget jeg siger.

Enig!

Min egen læge sagde igår, at jeg er syg, men han kan jo ikke gøre noget uden at kommunen beder om det.

Ja! Men du kan bede om journalnotater hos din læge, at din læge synes, du er syg på grund af dine diagnoser, og aflevere dette notat til din ny sagsbehandler, så skal hun tage notat herom i sine papirer om dig, og opfølgende indskrive notat i din ressourceprofil, som til sidst skal munde ud i at anbefale førtidspension eller fleksjob/ledighedsydelse.

Je har lige talt med en hos VISO og de kan ikke hjælpe mig,

Så er det afprøvet!


så nu står den på SR, så må jeg se hvad de siger.

Jeg håber, de har noget gejst og kraft at give til belysning af muligheder i din sag!
Knus!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 16:03   #89
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Øv øv øv... det er da komplet umuligt at komme igennem hos SR.... nu har jeg prøvet i 2 dage og ender i receptionen hver gang, med den besked, prøv i morgen, så er der sikkert ikke så travlt

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 16:30   #90
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

SR har nok travlt lige i øjeblikket! Vi hører, der er mange, der pt. oplever forkert sygedagpengestop. Eks. 125 forkerte sygedagpengestop - bare i Randers - for nylig!?

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Øv øv øv... det er da komplet umuligt at komme igennem hos SR.... nu har jeg prøvet i 2 dage og ender i receptionen hver gang, med den besked, prøv i morgen, så er der sikkert ikke så travlt

Du er sej - du søger ihærdigt råd!
Måske har DUKH mere vidende sekretærer - og mere professionelle vejledere - end VISO og SR - det håber vi!

Og det alt væsentlige er lægefaglig dokumentation og opbakning! Og Krifas opbakning - og sagsbehandleres forståelse og opbakning - er vigtig!

Knus!

Læs dette link som kommentar også omkring ikke lovmedholdelige sygedagpengestop: http://www.k10.dk/showthread.php?p=128368#post128368

Sidst redigeret af Katharina; 18-11-2010 kl. 16:45.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension