K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2009, 13:19   #1
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Min søn

Hej Alle

Jeg blev opforte til at begynde en tråd omkring min søn Loke.
Lidt om Loke han er 21 år har en mindre hjerneskade som gør at han har indlærenings problemer, alt hvad han skal gøre skal tilrettelæggelse først, så han har en køre liste at gå efter, når han har det går det fint,så kan han klare rigtig meget selv, her hjemme har vi altid opfordete ham til at prøve selv.
Loke er også ordblind som mig.

Lige kort om hvorfor han har en hjerneskade, jeg fødte ham 10 uger før tid, han vejde ca 1400 tabte sig til ca 1100g men der var ikke noget i vejen med ham han var bare lille, da han var 3 måneder og vejde 3000g blev han operert for brok, han kunne så ikke tåle nakosen så han fik hjertestop og blev genoplivet, men det stykke tid han var væk gav ham den hjerneskade.

Må så lige sige at han ligger i den ende hvor han er i gråzonen, virker som en helt "nomal" ung mand, men bare der sker en lille ting der ikke er aftalt går det helt galt for han, han bliver forvirrede og ked af det.

Loke har haft støttepædagog 18 timer i både vuggestue og børnehave, gået på en skole for børn med problemer, da han var ca 12 fandt vi ud af at han var fejlplaseret han kom så på en skole hvor de skulle finde ud af om vi havde ret, der var han i 8 måneder, de mente ikke vi havde ret, derefter gik han hjemme i 5 måneder, før der var en der hjalp os med en efterskole for unge med indlæringsproblemer, Loke gik der i 4 år og det var super godt for ham, derefter var han jo blevet så gamel at efterskolen ikke kunne have ham mere, vi havde så fundet en skole på Møn for unge på 18 og derover, hvor han ville få botræning lærer at begå sig i samfundet mm, i første omgang ville hans sagsbehandler ikke hører tale om den skole for de skulle nok finde ud af hvad der var bedst for ham, de havde bare glemt at jeg vil gå igennem ild for min søn, og de kom også selv til at sløse så meget at det tilbud de kunne komme med, var det for sent, så han endte med at få et år til at begynde med, og hver år de næste 3 år har vi kæmpet for at han kunne gå der.

Nu står vi så der at Loke er færdig på møn, vi fik en uddannelses plads på tv-glad til ham, på anbefaling af hans sagsbehandler, sagsbehandleren fandt så ud af at det skulle han da ikke han skulle da noget andet, men jeg havde heldigvis på skrift at de havde sagt god for tv-glad, så der begynder han d 10.8-09

Loke kom jo så hjem og bo den 26.6 og så har vi problemet han får kun 568 kr udbetalt det har han fået de sidste 2 måneder, jeg er ved at rive mig selv i håret, jeg er jo sygemeldt på 9 månede, fra d 1.10-09 ved jeg ikke hvordan det ser ud for mig for der stopper lønnen fra mit job. Jeg har ringet til Lokes sagsbehandler hun siger at vi skal betale kost mm for ham

Er der nogle at jer kolge mennesker her på kl 10 der kender relerne omkring sådan noget.

På forhånd tak og

fra Hanne og Loke
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 14:07   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg kender ikke paragrafferne, men det er der en masse andre der gør herinde. Blot ved jeg helt sikkert, at så snart ens børn er over 18, bortfalder forsøgerpligten over dem. Så nej - det kan simpelthen ikke være rigtigt, at I skal betale alting for jeres søn.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 15:05   #3
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej sun-lady

Nej jeg mener jo også min forsøgerpligt er bortfaldet, men jeg kan jo heller ikke stå og se på at han ingen ting har, så lige nu må vi hjælpe hinanden her hjemme, men jeg er ved at sætte et brev sammen til ydelsesservice, han er under den afdeling der heder mr-handicap.

Sikke nogle fine katte du har, jeg har selv to huskatte

fra
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 15:31   #4
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Nej selvfølgelig kan man ikke bare stå og se på at ens søn ingenting har. Det er da garanteret også det kommunen satser på, så de kan spare penge. Sørgeligt at det er blevet sådan...

Tak for rosen. Katte er simpelthen bare skønne dyr
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 15:48   #5
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Jeg må jo se hvad de siger til det brev jeg sender til dem, de ved nu ikke vi hjælper ham lidt nu, jeg holder hårdt på at han ingen ting har, og det er jo bestemt ikke forkert, han skal begynde på sin uddannelse på tv-glad d 10.8 og han kan ikke en gang købe et buskort, og hvad med madpakke, han skal også til tandlægen, + han har en rengning på 150 kr til et boligselvskab han er skrevet op i, så holder 568 kr holder ikke langt.



Ja vi her hjemme er også helt vilde med katte, vi har haft katte de sidste ca 20 år
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 15:55   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Må man spørge, hvorfor han kun får udbetalt de ca. 600 kr? (hvad er det for en type ydelse?) Er han ikke engang på kontanthjælp?

I nogle tilfælde kan man søge hjælp efter Aktivloven § 81/82, men her skal der være tale om uforudsete situationer.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 16:06   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt du er ved at skrive et brev, Smidt!!

For det lyder da HELT utroligt, at din søn ikke kan få penge til overlevelse. Og det er korrekt, at du ikke har forsørgerpligt mere, medmindre der er lavet en særlig ordning, hvor din søn har en værge til sit 21'ende år.

Nu skriver du, at han har fået det beløb i over 2 mdr - hvad fik han før??

(Jeg elsker også katte!), men har desværre ikke nogen i øjeblikket, da den jeg havde blev forelsket i legekammeraten og flyttede hjemmefra. Men jeg får lov at passe dem engang i mellem - det er bare ikke nok!!! Og nu er katten blevet en udekat, så den er bestemt ikke sjov at have hjemme i en lejlighed, han teer sig fuldstændigt tosset, når døren er lukket

Jeg har også ALTID haft kat!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 16:13   #8
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej curls

Ja du må godt spøre om hvorfor han kun får så lidt, han er på kontanthjælp, som heder 4568 kr efter skat, men problemet er at han selv har skulle betalt for den skole på Møn, så det sidste år har han kun haft 568 om måneden, og efter han stoppe træker kommunen stadigvæk penge til den skole, de forstå ikke han er stoppe og skal i gang med noget andet, så det er nu anden månede han bor hjemme uden at kunne betale for kost mm, hans sagsbehandler jeg har ringet til sagde til mig at det skulle vi som forældre betale da han er hjemmeboene nu, men han er 21 år, det er ikke sjov for en ung mand at skulle tigge mor om lidt penge når han skal med eks bussen, jeg har så gjordt det i sidste månede at jeg købte et månedes kort til ham så kan han da besøge sine venner, men det kan jeg jo ikke blive ved med jeg er jo sygemeldt, så det er bare så bøvlet det hele.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 16:24   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej curls

Ja du må godt spøre om hvorfor han kun får så lidt, han er på kontanthjælp, som heder 4568 kr efter skat, men problemet er at han selv har skulle betalt for den skole på Møn, så det sidste år har han kun haft 568 om måneden, og efter han stoppe træker kommunen stadigvæk penge til den skole, de forstå ikke han er stoppe og skal i gang med noget andet, så det er nu anden månede han bor hjemme uden at kunne betale for kost mm, hans sagsbehandler jeg har ringet til sagde til mig at det skulle vi som forældre betale da han er hjemmeboene nu, men han er 21 år, det er ikke sjov for en ung mand at skulle tigge mor om lidt penge når han skal med eks bussen, jeg har så gjordt det i sidste månede at jeg købte et månedes kort til ham så kan han da besøge sine venner, men det kan jeg jo ikke blive ved med jeg er jo sygemeldt, så det er bare så bøvlet det hele.
Hmmm ja de må da stoppe med at trække pengene fra, hvis din søn ikke skylder mere. Det må du sige til dem.
Kom til at tænke på, om nu hvor du kalder det for en uddannelse, kan han så ikke komme på SU støtte? Det var bare min tanke... Husker ikke lige, om man får mere i su end på kontanthjælp..

Kom til at tænkte på su.dk her er der en række godkendte uddannelser: http://www.su.dk/SU/betingelser/Godk...r/default.aspx
Man kan endda derudover, hvis man har et handicap få særlig støtte oveni.
Sikkert andre der har et bedre bud end jeg har..

Sidst redigeret af curls; 31-07-2009 kl. 16:35. Årsag: Flere tanker...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 16:28   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og hvis det skulle være HELT efter bogen, så skulle han i princippet have kontanthjælpen med tilbagevirkende kraft, hvis de har trukket i to måneder og det hele strander på en kommunikationsmisforståelse!!

Så den del af sagen skal du også lige have med!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension