K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 10:50   #31
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville gøre opmærksom på at de 25timer er skudt langt over målet.

Du skriver mail, og spørger "DUMT", for de fatsvage.

Dvs at du undre dig over de 25timer, herunder hvorfor du ikke kan få en ordentlig afklaring af din arbejdsevne, der tager hensyn til skånebehov, eller det på forhånd skal være et forløb du knækker nakken på.
herunder spørger du til, hvilken forsikring der vil dække dig mod den forvendtlige forværring.
husk at henvise til dels tidligere afklaring, dels lægeerklæringer.

Efter min mening er det vigtigt IKKE at spille med her, idet ALT for mange afprøvninger, ender med at de "IKKE GODKENDES". Dette er netop et forløb der kunne ende sådan.

Der skal stå en realistisk plan, herunder forvendtningskrav skal være tydelige og begrundede.

Kommunen refusion er IKKE dit problem, men derimos at du får en ordentlig afklaring, som IKKE blot trækker dit forløb og endelig afklaring yderligere.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 11:44   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skriver mail, og spørger "DUMT", for de fatsvage.

Dvs at du undre dig over de 25timer, herunder hvorfor du ikke kan få en ordentlig afklaring af din arbejdsevne, der tager hensyn til skånebehov, eller det på forhånd skal være et forløb du knækker nakken på.
herunder spørger du til, hvilken forsikring der vil dække dig mod den forvendtlige forværring.
husk at henvise til dels tidligere afklaring, dels lægeerklæringer.
Lige præcis.

Skånebehovene skal respekteres, og ofte glemmer man, at det nedsatte timetal netop er et skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 12:56   #33
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Altså jeg synes det er meget markant at stille sig sådan op, inden det viser sig om der er et reelt problem, eller det bare er noget man taler om første dag, og at Hartmanns så vender tilbage til kommunen og siger, det kan godt være at i siger 25 men der gør vi altså ikke på nuværende tidspunkt, men vi forsøger at komme der op.

Jeg forstår så ikke hvorfor en arbejdesprøvning skulle stå eks falde med du spring på 8timer.
Man kan jo først udregne hvad personen reelt kan, når vedkommende er i et reelt fleksjob, og først der kan det afgøres om det er halvdelen eller to tredjedele der skal refunderes.
Man kan jo ikke regne med at folk kan arbejde det samme i en stilling som kræver fysik eller hjernevirksomhed, bare fordi de kan sidde på et værksted og trække perler på en lang snor, hvor der sider en i den anden ende og trækker perlerne af igen, pænt, én efter én...

I mit tilfælde er det endelige timetal og og skånehensyn først blevet afgjort når der har været en konkret arbejdsplads.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 22:19   #34
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Vovse og Popiae.

Tak for jeres gode råd, har haft lyst til at skrive en mail, som I foreslår.

Men har tænkt yderligere over det, og tror jeg følger §ABC's råd.

Jeg må afvente og se, hvad der sker til første møde med Hartmanns, jeg må jo simpelthen forklare dem, at 25 timer om ugen er for meget for mig at kapere. Jeg må være ærlig - og ikke overpræstere og indrette mig (som jeg desværre er alt for god til...).

Jeg skal til psyk. 5.3., og må tale med ham om det. Uanset hvad er jeg ret påvirket af det, kan simpelthen ikke rumme 25 timer.

Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 22:21   #35
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Altså jeg synes det er meget markant at stille sig sådan op, inden det viser sig om der er et reelt problem, eller det bare er noget man taler om første dag, og at Hartmanns så vender tilbage til kommunen og siger, det kan godt være at i siger 25 men der gør vi altså ikke på nuværende tidspunkt, men vi forsøger at komme der op.

Jeg forstår så ikke hvorfor en arbejdesprøvning skulle stå eks falde med du spring på 8timer.
Man kan jo først udregne hvad personen reelt kan, når vedkommende er i et reelt fleksjob, og først der kan det afgøres om det er halvdelen eller to tredjedele der skal refunderes.
Man kan jo ikke regne med at folk kan arbejde det samme i en stilling som kræver fysik eller hjernevirksomhed, bare fordi de kan sidde på et værksted og trække perler på en lang snor, hvor der sider en i den anden ende og trækker perlerne af igen, pænt, én efter én...

I mit tilfælde er det endelige timetal og og skånehensyn først blevet afgjort når der har været en konkret arbejdsplads.
Jeg afventer også mit første møde med Hartmanns, må tage den derfra omkring timeantallet. Jeg er bare sådan et kontrolmenneske, som helst skal vide, hvad der skal/kan ske.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 07:56   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det kan også være en god idé, at spørge Hartmann hvad de har modtaget om dig, og få en kopi af det.

Det var dér jeg opdagede, at en sb havde fejlciteret en speciallæge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 09:44   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Faldgrubben kan være at du anses som usamarbejdsvillig.

Jeg synes IKKE at det er skudt over målet, når der optrøder forkerte oplysninger, så som at man bliver sat urealistisk højt på timeantal.

Men tjek hvilke oplysninger de har modtaget på dig, og henvisningen.

Du kunne også skrive lidt på forhånd, som du kan aflevere(husk kopi til dig selv), hvis behov vil opstå, ved samtalen.

VH Poipiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 21:34   #38
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Vovse og Popia.

1000 tak for jeres gode råd, sætter stor pris på det

Jeg ville være ked af, hvis jeg bliver betragtet som ikke samarbejdsvillig, men på den anden side bliver jeg jo også nødt til at sige, at timerne er højt sat. Men håber på, at jeg bliver kaldt til samtale hos dem, inden jeg skal til min psykiater den 5.3. Så kan jeg nemlig vende det med ham. Hvis han så siger, at det er alt for mange timer, hvad skal jeg så gøre i forhold til kommunen/Hartmanns? Bede om det på skrift eller?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 21:46   #39
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Jeg tænker at hvis psykiateren siger sådan, så kan du jo plant din bekymring der, ved at sige... altså jeg er lidt bekymret for at starte op som i siger, for min psykiater mener at...

Jeg har flere gange brugt det trick når jeg ikke lige har hittet rundt i hvad jeg egentlig skulle sige til folk, og derfor vendt det med psykiateren.
Siger min psykiater noget, så behøver jeg ikke frygte for at han render fra sine ord, hvis nogen behøver dem gentaget.
Det er virkelig noget der giver mig ro i maven.

Kan ikke helt huske, men jeg synes at mindes at din psykiater også er af den fornuftige slags.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 21:49   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Hvis han så siger, at det er alt for mange timer, hvad skal jeg så gøre i forhold til kommunen/Hartmanns? Bede om det på skrift eller?
Når du har været til samtale hos Hartmanns kan dun jo efterfølgende sende dem en mail hvori du refererer jeres samtale, og slutter med, at spørge, om du har forstået det rigtigt.

Og hvis de fastholder et krav om (for) højt timetal, så kan du skrive, at du på baggrund af tidligere erfaringer tvivler på, om du kan leve op til deres forventninger, men, at du selvfølgelig vil gøre dit bedste.

Og uanset hvilket timetal de kræver af dig, så siger du jo fra og går hjem når du ikke kan klare mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Private aktøre (Hartmanns) Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 10-01-2008 03:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension