K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2012, 14:11   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
ÆV , BAN stadfæster !

Ja som overskriften siger fik jeg idag afslaget .

Hvem har truffet afgørelse : Nævnsformanden

[B]Begrundelse : Det er ikke dokumenteret at min arbejdsevne er varigt nedsat , eller udelukket at jeg kan blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.[/B]
Utroligt har jo været på kontanthjælp godt og vel 32 år , indtægtsgivende arbejde har jeg prøvet under 4 år , da jeg var vikar få timer pr uge.

[B]Hvad har været afgørende for resultatet : Den psykiatriske tilstand ikke er psykiatrisk belyst.[/B]
Var jo "kun" gennem udredning hos klinisk psykolog , som beskrev min erhvervsevne / uddanelse som urealistiske og flere diagnoser pga traumatiske oplevelser.
Egen læge skriver i generel helbredsattest , personlighedsforstyrrelse . Lægekonsulenten på jobcenter beskæftigelsesfremmende foranstaltninger forekommer at være udsigtsløse og muligvis forværre tilstanden . Psykologens diagnoser synes særdeles velbegrundede. Der er ikke behov for indhentelse af yderligere lægeoplysninger .

Helbredsforhold : Der er beskrevet psykiske forhold PTSD , personlighedsforstyrrelse som kan have en stor negativ indflydelse på din arbejdsevne. Kræves der en egentlig psykiatrisk udredning

Der bliver ikke lagt nogen vægt på de før skrevne udtalelser , hvorfor ?

[B]Arbejdsevnen ikke belyst : En sådan afprøvning vil dog kræve dine helbredsmæssige forhold er afklaret inden.
[/B]
Sidste forløb ( aktivering ) jeg var i 3 mdr , beskrev mine "svagheder" og hjælpeforanstaltninger for bedring af livskvalitet.


Fik jo aktindsigt fra BAN i tirsdags , kan ikke se at deres lægekonsulent har været inde over , der står heller ikke noget i afslaget .
Troede at der ville være flere øjne der kiggede på sagen ( nævnsformanden) , og ikke som i pensionsområdet 1 sb , men jeg tog åbenbart fejl .

Selvføljelig er der klagevejledning , men er min sag principel ? Synes det er svært .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 14:17   #2
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
...
Der bliver ikke lagt nogen vægt på de før skrevne udtalelser , hvorfor ?
...
Det må være fordi de ikke er kommet fra en egentlig psykiater, altså en speciallæge i psykiatri.
Vurderinger fra psykologer, konsulenter, egen læge osv. udgør ikke en psykiatrisk speciallægeerklæring.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 14:55   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Er den søgt på en §18 eller en §17....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 16:15   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Som Priks siger
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 20:46   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den psykiatriske tilstand ikke er psykiatrisk belyst

må jeg spørger hvad har du så lavet i 32 år på kontanthjælp

har kun været i systemet 3 år og har fået lavet 4 erklæringer på den tid
samt 3 forskellige psykiater.
lægekonsulenten fra kommunen har lige udtalt det er urealistisk at .. kan arbejde under ordinær vilkår
sagen er belyst og der skal ikke indhentes ydeligere lægeoplysninger
ergo skal kommunen nu finde ud af fleks eller pension.

så kan du komme i gang med at få nogle ordenlige lægepapir
utroligt din læge ikke har sendt dig til psykiater
egen læge og psykolog tæller ikke meget i systemet

det betyder også du skal i en arbejdsprøvning, men først når alle behandlingsmuligheder er udtømte

men er min sag principel ? Synes det er svært
ikke som jeg ser det

går udfra du selv har søgt en §!7
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 21:34   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg håber at den ikke kan være søgt på andet end det foreliggende... Eller at det var sagsbehandlers 1. dag på jobbet...

Normalt vil ikke engang sagsbehandlere læne sig op ad en psykolog udtalelse, med mindre det ellers er en "glat sag"

Så ja, jeg vil også mene du skal få din læge til at henvise dig til en psykiater, så du kan få de detaljer på plads...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 21:38   #7
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Det må være fordi de ikke er kommet fra en egentlig psykiater, altså en speciallæge i psykiatri.
Vurderinger fra psykologer, konsulenter, egen læge osv. udgør ikke en psykiatrisk speciallægeerklæring.


Har fra flere eksperter ( psykologer , kliniske psykologer , psykologforeningen , socialrådgivere ) fået af vide at klinisk psykolog rapport er lige så "gangbar" , som psykiaters. Så er lidt i vildrede over at også BAN tillægger det stor betydning hvem der har udformet den.

Er den søgt på en §18 eller en §17....

Er søgt på § 17 foreliggende , kommunen har på intet tidspunkt "tænkt" at det var en mulighed, at søge §18, for at optimere min livskvalitet, så hellere mødepligt hver 3 mdr og dermed refusion, fakta.

må jeg spørger hvad har du så lavet i 32 år på kontanthjælp


Groft sagt : parkeret



det betyder også du skal i en arbejdsprøvning

Jeg skal først i arbejdsprøvning når mit helbred er belyst , skriver BAN.

men er min sag principel
.
Er der slet ingen der anfægter misbrug af gode kroner ?
Hvem skal beslutte hvor mange udredninger der skal til ?
Kan slet ikke rumme at ævle - bævle med flere "eksperter", for "gyldigt" resultat til kommunen . I min sag er det fuldt belyst at der "skader" , som var kendt ( har jo været under socialforsorg siden jeg var 12 ), fakta er at de har svigtet og tænkt refusion .

er en "glat sag"

Det er min , mange er blevet chokeret undervejs i min kamp . Så det kan heller ikke komme bag på Sb , og det var ikke "bare" udtalelse. Det var en 8 siders rapport, med adskillige godkendte tests , og sammenfatning som lægekonsulenten kommenterede :særdeles velbegrundet.

En psykiater er ikke bare at få en henvisning fra egen læge (intet problem ) , det handler om tillid og etik , har ikke brug for recept udskrivelser . Så kom endelig med input til en psykiater som ikke har "overenskomst" med medicinal firmaerne .

Sidst redigeret af archibald; 14-01-2012 kl. 21:54.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 21:49   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Vi tænker skam allesammen billig urimelig parkering og tænkt refusion...

Vi skriver blot hvordan kommunen tænker, og hvad du formentlig har i vente.. desværre.

Sørg endelig for at bede om den psykiatriske udredning - måske vurderer han også at du ikke kan klare en arbejdsprøvning.

Den erklæring vejer tungest af alle.. af en eller anden underlig grund.

Hvis kommunen bliver ved med at sylte dig, ville jeg måske vælge pressen...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 21:58   #9
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Det må være fordi de ikke er kommet fra en egentlig psykiater, altså en speciallæge i psykiatri.
Vurderinger fra psykologer, konsulenter, egen læge osv. udgør ikke en psykiatrisk speciallægeerklæring.


Har fra flere eksperter ( psykologer , kliniske psykologer , psykologforeningen , socialrådgivere ) fået af vide at klinisk psykolog rapport er lige så "gangbar" , som psykiaters. Så er lidt i vildrede over at også BAN tillægger det stor betydning hvem der har udformet den.

...
Det kan godt være eksperterne selv mener, at en rapport fra en klinisk psykolog er fuldstændig gangbar indenfor deres regi, men ofte er sagen en anden, når vi taler kommune-regi.
Der SKAL der altså en regulær speciallægeerklæring til. En klinisk psykolog kan i disse sager ikke stille diagnoser og vurdere medicinske behandlingsmuligheder. Det kan og skal en psykiater.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 22:18   #10
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
jeg måske vælge pressen...

Ja hvis ikke min historie / skæbne dengang var i pressen , havde jeg sikkert tyet til det. Men jeg har hensyn til mine børn, som ikke kendte min "historie", indtil for 2 år siden hvor jeg blev nødt til at fortælle dele, den er ikke egnet for børn og voksne.

En klinisk psykolog kan i disse sager ikke stille diagnoser og vurdere medicinske behandlingsmuligheder.

Hvem beslutter i disse sager ?
Hvorfor bestiller jobcenter / betaler i dyre domme = skattekroner , for disse ligegyldige rapporter , og samtidig ikke informerer borgeren om at dette bare er tids og resourcespild . Den "gyldige" kræver de først senere .
Har gogglet efter rapporten , Der findes ingen medicin der kurerer PTSD eller personlighedsforstyrrelser , men samtaleterapi kan lindre og vise nye veje til livskvalitet.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension