K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2013, 18:15   #1
Sophie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sophie er ny på vejen
Hvor lang tid går der før man får tilkendt fleksjob efter arbejdsprøvning!

Er der nogen der ved, hvor lang tid, der går efter at ens jobkonsulent har indstillet en til fleksjob!

Jeg er p.t. i arbejdsprøvning og min konsulent har fortalt mig, at efter at hun har indstillet mig til fx fleksjob, skal min sag behandles i et rehabiliteringscenter.

Jeg er i den situation, at jeg har 2 jobs på hånden. Det ene job er der, hvor jeg er i arbejdsprøvning, og det andet er hos en tidligere kollega, der har startet sit eget firma og gerne vil ansætte mig.

Det vil derfor være rart at vide, hvornår ca. jeg kan begynde at arbejde som fleksjobber!

Et andet spørgsmål er, om man kan være ansat 2 forskellige steder. Jeg er nemlig ikke sikker på, at der er timer nok til mig, hvis jeg får tilkendt fleksjob i fx 18 timer ugentligt.

Jeg håber at nogle af jer kan hjælpe mig med et svar!
Sophie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 19:40   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg afsluttede 2. afklaring i starten af marts og så er tiden gået med at vente på rapport om afklaringen (2 uger), at få lavet LÆ 265 (næsten 4 ugers ventetid + vente på papirer kommer frem), få lavet rehabiliteringsplan (2 uger), få lægekonsulentens bemærkninger til mine lægepapirer (igen et par uger) og senest partshøring.

Jeg skal på rehabiliteringsteam møde i denne uge og så får jeg besked samme dag eller senest dagen efter - hvis jeg går igennem bliver jeg fleksjobber med det samme, det træder i kraft allerede dagen efter mødet
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2013, 22:05   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sophie Se meddelelser

Et andet spørgsmål er, om man kan være ansat 2 forskellige steder. Jeg er nemlig ikke sikker på, at der er timer nok til mig, hvis jeg får tilkendt fleksjob i fx 18 timer ugentligt.
Ja du kan sagtens have flere fleksjob samtidigt. Men det kan også lade sig gøre med eet fleksjob plus et job ved siden af, som ikke behøver at være et fleksjob. Jeg har en kollega der arbejder som sidst nævnte løsning.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 08:05   #4
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Jeg synes, man hører om mange forskellige forløb.
Da jeg endelig!! blev indstillet, gik det hurtigt. Indenfor 14 dage, tror jeg At jeg så havde været TRE år undervejs, taler vi ikke om, vel?
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 21:04   #5
Sylf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sylf er ny på vejen
Forstår ikke din jobkonsulent kan indstille dig til fleks. Min siger han ikke kan gøre noget, andet end rapportere hvordan det går.
Sylf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 17:23   #6
Sophie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sophie er ny på vejen
Sylf
Forstår ikke din jobkonsulent kan indstille dig til fleks. Min siger han ikke kan gøre noget, andet end rapportere hvordan det går.

Jeg tror, at det er mig, der har misforstået noget.
Jeg fik forleden af vide af min sagsbehandler i Sygedagpengeafdelingen, at min konsulent fra Kompetencecentret IKKE måtte sige, at hun ville indstille til fleksjob.
Jeg har efterfølgende talt med en socialrådgiver i Gigtforeningen og hun siger, at det er rigtig nok. Det er min sagsbehandler der skal indstille til Rehabiliteringsteamet om jeg skal have fleksjob.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja du kan sagtens have flere fleksjob samtidigt. Men det kan også lade sig gøre med eet fleksjob plus et job ved siden af, som ikke behøver at være et fleksjob. Jeg har en kollega der arbejder som sidst nævnte løsning.
Tak for dit svar, men hvordan kan man have et job ved siden af et fleksjob, som ikke er et fleksjob?
Hvis jeg fx får tildelt fleksjob med 18 timer om ugen og får et arbejde som fleksjobber i 12 timer, kan jeg så arbejde i et andet firma i de sidste 6 timer uden at være ansat som fleksjobber?
Sophie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 10:45   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sophie Se meddelelser

Tak for dit svar, men hvordan kan man have et job ved siden af et fleksjob, som ikke er et fleksjob?
Hvis jeg fx får tildelt fleksjob med 18 timer om ugen og får et arbejde som fleksjobber i 12 timer, kan jeg så arbejde i et andet firma i de sidste 6 timer uden at være ansat som fleksjobber?
Ja det KAN lade sig gøre.. Som nævnt har jeg en kollega som arbejder sådan, og det er godkendt af jobcenteret.
Job nummer 2 er med meget få timer, og det var slet ikke interessant for jobcenteret at gøre det til et fleksjob.

Hun jobber således: Effektive timer i fleksjobbet er 14 ud af 16 på jobbet. Og i ekstrajobbet 1,7 time/uge i gennemsnit.

For job nummer 2 bliver der bare modregnet i flekslønstilskuddet fra fleksjobbet efter sædvanlige regler.

Det er endda sådan, at skulle hun miste fleksjobbet, så vil hun stadig kunne arbejde i job nummer 2 på ledighedsydelse. Der modregnes så bare i ledighedsydelsen efter nærmere regler..

BEMÆRK AT OVENNÆVNTE ER EFTER DEN NYE FLEKSORDNING

Sidst redigeret af mik16; 26-06-2013 kl. 11:00.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 16:05   #8
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
Salt i såret

Hej.

Det er ikke fordi jeg vil briste din boble af glæde eller gnide salt i et sår, som er begyndt at hele, men....!

Jeg blev for over 1 år siden indstillet af min daværende sagsbehandler og virksomheds konsulent til fleksjob (selvom de mente en pension ville være bedre) og siden da, er min sag gået i hårdknude.

Teamet kørte fuldstændig sagsbehandleren og virksomheds konsulenten ned - resultatet blev, at kommunen mente (og mener stadig), at jeg godt kan arbejde på ordinære vilkår.

Jeg lever pt af de få timer, som jeg max kan holde til at arbejde - men det er hverken til at leve eller dø af...!

HÅBER, at du ikke ender i en tilsvarende situation.

Held og lykke
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:20   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Her en veninde der afsluttede arbejdsprøvniing i Januar der ligger stadig ingen afgørelse,end ikke varet til samtale om den afsluttet arbejdsprøvning.

Så noget til kan det godt gå,Håber du får en hurtig afklaring du bliver tilfreds med.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob efter hvor lang tids arbejdsprøvning? Krellef Spørgsmål ang fleksjob 1 29-09-2013 08:29
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
fleksjob i hvor lang tid?????? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 2 31-03-2011 18:38
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13
Timeantallet. og evt. hvor lang tid tog det efter arbejdsprøvning? hkirkedal Spørgsmål ang fleksjob 0 19-11-2008 16:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension