K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2016, 15:43   #41
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Det har du nok ret i webmaster!
Jeg skal skubbe min frustration til side og holde hovedet koldt.
Dit svar giver rigtig meget mening, så jeg sætter bare tiden op, også må de se hvad der sker med mig helbredsmæssigt....

Mange tak for et super godt råd
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 13:27   #42
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Ferie under jobafklaring

Hej allesammen,
Jeg ville rigtig gerne holde ferie en uge i maj 2017. Nogen der har styr på om der er regler der taler imod dette?
Ved godt jeg har 4 ugers ferie om året, når jeg har været på kontanthjælp i mere end 12 sammenhængende måneder. Spørgsmålet er bare om det også gælder i jobafklaringsforløb.
Har skrevet til min sagsbehandler, hun har endnu ikke svaret... vil gerne bestille rejsen her i weekenden, inden prisen stiger....
Håber nogen kan hjælpe
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 14:33   #43
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er sørme svært at finde svar på dit spørgsmål, hvis det er rigtigt hvad Det Faglige Hus skriver ja så ser det ud til at du kan holde 2 * 2 ugers ferie.

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...ret-til-ferie/
Citat:
Kontant- eller uddannelseshjælp

Hvis du har modtaget enten kontant- eller uddannelseshjælp i de sidste 12 måneder, har du ret til ferie i 4 uger. Du må højst holde ferie i 2 uger af gangen.

Du skal ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet i ferieperioden.


Ressourceforløbsydelse

Du har ret til 5 ugers ferie, hvis du er i et ressourceforløb, og har modtaget ressourceforløbsydelse i 12 måneder.

Evt. forudgående perioder med kontant- eller uddannelseshjælp tæller med i de 12 måneder.

Hvis du modtager ressourceforløbsydelse i jobafklaringsforløb følger du reglerne, som gælder for modtagere af kontant- eller uddannelseshjælp.
Jeg har dog fundet mange kommuners hjemmesider som alle skriver 5 uger og som ikke nævner forskel mellem ressourceforløbsydelse på ressourceforløb eller ressourceforløbsydelse på jobafklaringsforløb og ingen af kommunerne nævner at man har mulighed for at tage optjent ret til ferie med fra kontanthjælp.
https://www.aarhus.dk/~/media/Subsit...eb-06-2016.pdf
http://rebild.dk/sites/default/files...ing_folder.pdf
https://jobcenter.silkeborgkommune.d...sforloeb/Ferie
https://hjoerring.dk/borger/job-og-a...-jobafklaring/

Så er der denne side som nævner nogenlunde det samme som kommunerne men desuden nævner at reglerne for uddannelseshjælp, kontanthjælp og visse revalidender er ændret pr. april 2016 så der nu kun er ret til 4 ugers ferie med krav om ferieperiode højst må vare to uger, dette svarer til de informationer som stod i Det Faglige Hus.
Citat:
Fra 1. april 2016 er reglerne ændret, således at retten til ferie reduceres fra fem til fire uger, og der er indført krav om, at en ferieperiode højst må vare to uger. Dermed vil de opnåede fire ugers ferie fremover ikke kunne holdes samlet, men vil efter aftale med kommunen kunne deles i to perioder på hver to uger, eller afholdes ugevis eller på enkelte dage.

Tilføjelse:
Fandt lige et ekstra link:
http://www.socialjura.dk/content-sto...6-af-306-2014/
Citat:
Modtagere af ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb har ret til at holde ferie i det omfang, kontanthjælpsmodtagere har ret til ferie, jf. lovens § 13, stk. 11, i lov om aktiv socialpolitik. Retten til ferie på ressourceforløbsydelse følger således de til enhver tid gældende regler for ferie på kontanthjælp.

Kontanthjælpsmodtagere, der har modtaget hjælp i en periode på 12 sammenhængende måneder, fik pr. 1. april 2012 ret til at holde ferie på kontanthjælp i op til fem uger i de følgende 12 sammenhængende måneder. Der er ikke tale om en egentlig optjening af ferie, og personen kan ikke efterfølgende få udbetalt kontanthjælp under ferie i ansættelsesforhold. Desuden kan kontanthjælpsmodtageren ikke få erstatningsferie, hvis personen bliver syg, når ferien begynder eller under ferien.

Ferien kan afholdes som enkelte dage og ugevis, herunder flere uger ad gangen. Det er muligt at opholde sig i udlandet under ferien. Den samlede ferie kan højst udgøre fem uger.

Det er en betingelse for at holde ferien, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved aftalens indgåelse skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder særligt placering af den øvrige families ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker det ressourceforløb, der er tilrettelagt for personen. Her kan være tale om planlagte aktiviteter og aktiviteter, der allerede er iværksat for personen. Ved familie forstås i denne sammenhæng, at der er tale om ægtefælle/samlever og egne eller ægtefælles/samlevers hjemmeboende børn under 18 år.

Hvis personen i ressourceforløbet og kommunen ikke kan blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse, der kan indbringes for Ankestyrelsen efter de almindelige klageregler.
Siden er tilsyneladende ikke opdateret da den også skriver 5 uger og henviser til loven fra 1. april 2012 og ikke fra revidering af loven fra 1. april 2016 der ændrede til 4 uger, men denne side henviser også til at "Modtagere af ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb har ret til at holde ferie i det omfang, kontanthjælpsmodtagere har ret til ferie".

Sidst redigeret af Nørd; 11-11-2016 kl. 16:07. Årsag: Rettelse af formulering
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 15:54   #44
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Hej Nørd,
Mange tak for dit svar - det var meget brugbart!

Rigtig god weekend
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 16:51   #45
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ups kan se at jeg glemte linket fra mit midderste citat
http://schultz.dk/da-DK/Aktuelt/Arti...ktivloven.aspx

Håber at du alligevel fik svar på spørgsmålet, god weekend til dig også
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 23:10   #46
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Smile Endelig indstillet til flexjob😊

Hej Allesammen,
Jeg var til møde med rehab teamet i dag og er endelig blevet indstillet til flexjob med 6 effektive timer om ugen
Er blevet ansat i salgsafdelingen, så står også med et flexjob.... så det kunne næsten ikke blive bedre

Tak for alle de gode råd og nyttige indslag. Det har været guld værd og en uundværlig støtte i mit kommunale forløb

Jeg håber at jeg også kan hjælpe andre med de erfaringer jeg har gjort mig igennem tiden. Mange herfra.
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2017, 19:08   #47
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
Dagbog

held og lykke med det nye arbejde

Sidst redigeret af matrix; 09-05-2017 kl. 19:11.
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2017, 13:07   #48
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Hej Allesammen,
Jeg var til møde med rehab teamet i dag og er endelig blevet indstillet til flexjob med 6 effektive timer om ugen
Er blevet ansat i salgsafdelingen, så står også med et flexjob.... så det kunne næsten ikke blive bedre

Tak for alle de gode råd og nyttige indslag. Det har været guld værd og en uundværlig støtte i mit kommunale forløb

Jeg håber at jeg også kan hjælpe andre med de erfaringer jeg har gjort mig igennem tiden. Mange herfra.
Tillykke med fleksjobbet

Husk nu at passe på dig selv og lytte til din krop
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2017, 13:12   #49
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Mange tak matrix og nørd:-)
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension