K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2016, 12:01   #1
Snehund
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Snehund er ny på vejen
Post Behandling på hospitalet og speciallægeerklæring

Hej

Jeg er opstartet i ambulant behandling på et sygehus i Regionspsykiatrien pr 1/9 16.

Samtidig er det fra Kommunens side blevet varslet, at mine sygedagpenge ikke forlænges efter de første 22 uger og jeg pr 1/10 skal overgå til ressourceforløbsydelse på jobafklaringsforløb. Pt er jeg stadig ansat og får min løn, men det er nok en stakket frist.

Inden jeg startede i Regionspsykiatrien havde jeg fået en henvisning til en privatpraktiserende psykiater. På sygehuset beder de mig fastholde tiden hos den privat praktiserende psykiater - da de varsler, at jeg skal overgå til denne evt. i kombination med egenbetalt psykolog.

Argumentet for, at de vil afslutte mig i Regionspsykiatrien er fra psykiater derinde, at de ikker må udfærdige speciallægeerklæringer og derfor er jeg bedre tjent med en privat praktiserende psykiater, da kommunen sandsynligvis vi bruge den, som jeg kender, når/hvis de indhenter en speciallæge erklæring til brug i min sag.

Jeg forstår ikke dette argement? Hvorfor må en psykiater på sygehuset ikke udarbejde en speciallæge erklæring, men en privat praktiserende, som har borgeren i behandling må godt????

Det er ikke fordi, at jeg stædigt vil fastholde at have Regionspsykiatrien som tilbud, men jeg har en underlig fornemmelse af, at de prøver, at "sparre" mig ud, inden jeg er helbredsmæssigt afklaret og færdigbehandlet.

Jeg har også koblet mig op på en privat sagsbehandler (så længe jeg har råd) - han synes, at det lyder mystisk. Min egen læge er også overrasket over, at de vil afslutte mig på hospitalet "før tid".

Jeg tænker, at det er et spørgsmål om økonomi og statistik, men jeg ved det ikke, gør I?

Mvh Snehund
Snehund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 14:08   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Angående den manglende mulighed for speciallægeerklæringer i Regionspsykiatrien, som du nævner

Mener det er noget med, at de pågældende i evt klagesager derved kan komme til at undersøge sig selv.

Meeen jeg er ikke sikker, så prøv at spørge om begrundelsen hos de relevante personer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 14:25   #3
Snehund
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Snehund er ny på vejen
Hej Stampe

Ok, tak. Ja, jeg må lige spørge igen, forstodelt som skrevet ikke helt, hvordan de på hospitalet kan være mere uvildige, end en privatpraktiserende psykiater/læge.

Men måske du er inde på noget omkring at de på hospitalet kan blive anvendt til at gennemføre klagesager og derfor ikke er lige så uvildige, som andre speciallæger?!

Tak for hjælpen.

Mvh Snehund
Snehund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 16:33   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg opfatter det ikke som mere eller mindre uvildige, men snarere at en evt. klage ikke kan havne og behandles af den psyk, der klages over.

Men spørg endelig i regionspsyk, hvad begeundelsen er.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 18:24   #5
Snehund
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Snehund er ny på vejen
Hej Stampe. Ok, de sagde dernede, at det var pga "uvildighed" og det fatter jeg ikke helt. Men hvis hospitalet selv bliver brugt som vurderings instans i tilfælde af klage, så er det måske forståeligt, hvis de betragtes som inhabile. Mvh
Snehund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 18:35   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
I lægers overenskomst står der at uanset hvor i det offentlige de er ansat, må de i arbejdstiden udarbejde erklæringer, vel at mærke indgår betalingen direkte til lægen uden at arbejdsgiveren kan sige noget til det.
Det er muligt at din region har gjort op med denne form for dobbelt løn i arbejdstiden.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2016, 09:21   #7
Snehund
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Snehund er ny på vejen
Hej Kageøre
Tak for din forklaring ��
God dag til dig
Snehund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension