K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2016, 23:41   #1
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 8
gidlob er ny på vejen
funktionsbeskrivelse

Hejsa

Jeg skal i næste måned have lavet en funktionsbeskrivelse af en ergoterapeut, både i hjemmet og nede hos ergoterapeuten i forskellige arb. situationer, jeg skal også testes for koncentrationsbesvær og hukommelse (husker meget dårligt)
Disse ting skal bruges af min sagsbehandler i vurdering af, hvad der videre skal ske med min sag hos kommunen, fleksjob, førtidspension etc.

Hvad "kan" en funtionsbeskrivelse egentlig ?
Hvor stor betydning har den ?
Får jeg den selv at se ?
Kan den gå ud for arbejdsprøvning (hvis den er skidt nok)

Håber nogen kan hjælpe med at besvare disse spørgsmål og gerne også jeres erfaringer med funktionsbeskrivelser.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 06:19   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kommer an på kommunen,

min mand fik lavet en, hun kom og snakket med os 3 gange og vi udfyldte et uge skema,

så sendte hun det tl os, hvis der var rettelser, det var der ikke. hun mente min mand arbejde

vi har end til nu ikke hørt mere fra den, skal snart for teamet igen, regner med de bruger den der..

men min mand har været i 2 arbejdes prøvninger siden de lavet den
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 06:59   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik en lavet i hjemmet.

Der kom en ergoterapeut hjem og snakkede/interviewede mig ca 1,5 time om alt fra hvordan jeg kom i tøjet til hvordan jeg klarede at deltage i sociale arrangementer.

Jeg skulle udføre to praktiske opgaver efter eget valg (valgte at rede seng og skrælle kartofler). Dem brugt hun til at beskrive mine fysiske vanskeligheder og hvordan jeg kompenserede for dem.

Jeg fik beskrivelsen til gennemlæsning inden jobcenteret fik den. Ergoterapeuten konkluderede at jeg selv havde anskaffet de relevante hjælpemidler og at hun ikke kunne pege på noget arbejdsfunktioner eller jobs jeg ville kunne varetage

I min sag var beskrivelsen meget vigtig, da den erstattede en arbejdsprøvning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 11:01   #4
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Jeg har lige fået en lavet. Ergoterapeut kom hjem til mig, jeg valgte at pudse vinduer og skifte tøj.

Min SB. vil nok ikke bruge journalen fordi jeg ikke holdt nok pauser .

Det skal måske lige siges at jeg dårligt kan sidde, så jeg holder " pause " ved at gå stille rundt.

Sidst redigeret af Tristan .; 26-09-2016 kl. 11:04.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 12:36   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Jeg fik også lavet en funktionsbeskrivelse for omkring 2 år siden, og kan takke denne for at det lykkedes mig at få tilkendt en førtidspension på under 2 år regnet fra seneste sygemelding.

Jeg deltog i et samtaleforløb på 6*1 time ved en ergoterapeut og møderne blev afholdt på hendes kontor, da der ikke var behov for at jeg demonstrerede noget praktisk i mit eget hjem. Formålet med samtalerne var beskrivelse af de problemer og udfordringer som jeg oplever i hverdagen i forbindelse med min sygdom. Eks. at jeg udtrættes af selv kortvarige møder eller hvordan mine sygdomme og skavanker har ændret min hverdag og især fritidsinteresser over tid.

Samtaleforløbet mundede ud i en 3 siders rapport hvor ergoterapeuten i sin konklusion skriver: Jeg har svært ved at se hvilke ressourcer eller udviklingsmuligheder, der kan hjælpe Job tilbage til arbejdsmarkedet.

Kommunen beslutter på baggrund af de lægelige oplysninger og ikke mindst funktionsbeskrivelsen at sende min sag til rehabiliteringsteamet uden forudgående arbejdsprøvning. Rehabiliteringsteamet indstiller kort tid efter at jeg skal/bør tilkendes førtidspension og teamet skriver i dens indstilling

Citat:
Det er rehabiliteringsteamets vurdering, at der har været iværksat alle relevante beskæftigelsesrettede tilbud og at yderligere beskæftigelsesrettede tiltag vil være åbenlyst formålsløst. Der er særligt lagt vægt på funktionsbeskrivelse fra XXX-Sted, som dokumenterer at der ikke kan peges på udviklingsmuligheder i forhold til arbejdsmarkedet. Der er endvidere lagt vægt på den udførlige beskrivelse fra Job i form af rehabiliteringsplanens forberedende del.
Funktionsbeskrivelsen var guld værd i mit tilfælde og erstattede, som det fremgår ovenfor, også en egentlig arbejdsprøvning.

Jeg fik en kopi af den endelige funktionsbeskrivelse og desuden et opdateret eksemplar efter hvert møde, så jeg havde mulighed for at komme med input.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension