K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2016, 16:41   #1
stinne1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
stinne1975 er ny på vejen
Question Timelønssats hos arbejdsgiver, er på fleksordning efter 2013

Hejsa!

Jeg har læst rigtig mange af jeres indslag og på den måde fået svar på mange af mine egne spørgsmål, men har dette ene spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde noget om.
Hvad er jeres timeløn hos arbejdsgiver, jer der er ansat i den nye fleksordning?

Jeg håber ikke mit spørgsmål er for nærgående!

God dag til jer alle
Stinne1975
stinne1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 16:55   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
min timeløn er efter overenskomst i 3f..
så alt efter hvad du skal arbejde med skal din løn være sammenlignelig med en overenskomst på dit arbejdsområde
også selvom arbejdsgiver ikke har tegnet overenskomst med et fagforbund, de kan altså ikke bare spise dig af med en dårlig timeløn..
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 18:09   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stinne1975 Se meddelelser
Hvad er jeres timeløn hos arbejdsgiver, jer der er ansat i den nye fleksordning?
Det er jo et meget åbent spørgsmål, for er man ansat som ingeniør eller til at tørre borde af i kantinen... jeg er SIKKER på de ikke får det samme.

Men lønnen i fleksjob, skal til enhver tid afspejle gældende overenskonst, evt fratrukket en %sats for nedsat ydeevne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 21:24   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er jo et meget åbent spørgsmål, for er man ansat som ingeniør eller til at tørre borde af i kantinen... jeg er SIKKER på de ikke får det samme.

Men lønnen i fleksjob, skal til enhver tid afspejle gældende overenskonst, evt fratrukket en %sats for nedsat ydeevne.
ØØØhh, den har jeg ikke hørt før, hvorfor skal flexere have fratrukket en %sats for nedsat ydeevne ??

Det plejer da at blive kompenseret ved at flexjobbere som ikke har en normal ydeevne ikke får løn for alle sine timer, eksempelvis arbejder 12 timer men kun får løn for de 10.

Man kan vel ikke både bestemme at de skal arbejde i 12 timer men kun få løn for 10 og samtidigt sætte timelønnen ned ??
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 22:12   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
ØØØhh, den har jeg ikke hørt før, hvorfor skal flexere have fratrukket en %sats for nedsat ydeevne ??

Det plejer da at blive kompenseret ved at flexjobbere som ikke har en normal ydeevne ikke får løn for alle sine timer, eksempelvis arbejder 12 timer men kun får løn for de 10.
ØØØhh...
Du beskriver jo lige nøjagtig selv at man nedsætter timelønnen, efter ydevne !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 22:52   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Man kan vel ikke både bestemme at de skal arbejde i 12 timer men kun få løn for 10 og samtidigt sætte timelønnen ned ??
Nej det kan man ikke...det at man feks kun kan arbejde effektivt i 10 timer men er 12 timer om det...det er måden man nedsætter lønnen..

Så nedsættelsen er den arbejdsintensitet man kan arbejde med...

Kan man arbejde 100 % i de timer man er på jobbet så sker der ingen nedsættelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 16:22   #7
stinne1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
stinne1975 er ny på vejen
Hejsa! 🙂

Jeg takker for jeres svar.. 😀 Dog kan jeg godt se at jeg skulle have været mere præsis, men jeg syntes endelig jeg fik mit svar..
Jeg har dog lige et spørgsmål mere, er der nogle af jer, der selv har øget jeres timeantal pr uge og samtidig fået en lønstigning?
Mit spørgsmål er hvor hurtigt kommunen får ændret i fleks lønnen fra dem, når ændringerne sker ret tæt på den første?
God dag til jer alle og endnu engang tak for alle jeres svar.
Stinne1975
stinne1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 18:39   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Sker reguleringen for tæt på den første, efterreguleres det ved senere udbetaling, eks måneden efter.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension