K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2016, 13:14   #21
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Jeg er enig med Tigerdyret i at 2025 planen er skæv, den tager fra de dårligst stillede og giver lettelser til de mere velstillede.

Men jeg er nu også træt af at folk tror jeg er fattig på sygedagpenge, for er VI ( mig og min mand ) altså ikke .
Senest på møde hvor jeg ytrede at jeg ville sælge mine heste, hvor en af dem sagde : Hestene
har du nok heller ikke råd til. Jo, svarede jeg men kan jo ikke ride dem, der blev der godt nok stille.

Det er en debat vi aldrig bliver enige om, vi har bare så forskellige livsbetingelser.

Og så syntes jeg det er dårlig stil at KageØre ikke må sige sin mening uden det bliver taget personligt.

Kan du uddybe? Aner ikke hvad heste koster og aner ikke hvad jeres samlede indtægt er, men det kan du jo oplyse om , hvis du vil.
KageØre må godt skrive sin mening, men det må webmaster ikke.
Der er vist ytringsfrihed i DK. eller er der noget jeg har misset?

Er pænt sikker på Webmaster ville slette opslaget hvis det var personligt.
Din sikkerhed mangler evidens! Den kan du jo pænt dokumentere!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 14:41   #22
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Vasen, ifølge Den Danske Ordbog betyder evidens, vished om at et bestemt fænomen er en umiddelbar kendsgerning som man ikke behøver argumentere for eller bevise.

Tror ikke det hjælper nogen som helst jeg lægger mit budgetskema ud her.

Vi har alle forskellige forudsætninger, så var jo en umulig debat hvorvidt man kunne klare sig på FP, eller overførselsindkomster.

Alle må da skrive og i øvrigt tegne hvad de vil.

Kunne fornemme Tigerdyret syntes hun fik en sviner, og er i hvert fald ikke Webmarsters ide med siden, det er at vi skal hjælpe hinanden. Og det har jeg evidens for at skrive
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 14:51   #23
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu kan jeg se at kortet "ytringsfrihed" bliver trukket her.
Ja, vi har ytringsfrihed, i det offentlige rum.

Så du må ytre alt det du vil uden for min lejlighed. Men hvis du ytrer noget jeg ikke gider høre i min lejlighed, er jeg i min fulde ret, til at bede dig tie stille, eller smutte udenfor.

K10 er (så vidt jeg ved) privatejet. Så ligesom jeg kan bestemme hvad folk ytrer i min lejlighed, kan webmaster i princippet bestemme over, hvad han lader folk ytre her inde.

Så ytringsfriheden her inde, beror på webmasters tolerance (foruden lovgivningens selvfølgelig).
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 19:00   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er den her debat ganske umulig eftersom vi alle har forskellige situationer og livsforhold..

Nu opfattede jeg ikke @Kageøres indlæg som en sviner....

Jeg opfatter dog samme som enormt generaliserende...grænsende til.....at ikke kunne kigge ud over egen næsetip...

Man kan simpelthen ikke sætte sig ned og sige ting generelt som....den situation som folk har sat sig i....eller hvis man ikke kan bestyre sin økonomi..

Der er nemlig mange mennesker som ikke har sat sig i den situation de befinder sig i...ja det gælder faktisk for flertallet..

Andre har nogle situationer hvor de ikke selv kan ændre på betingelserne...som intet har at gøre med at kunne styre sin økonomi eller som har noget med den situaiton som folk har/havde sat sig i inden de blev syge.

Problemet opstår sikkert fordi man bedømmer alle ud fra ens egen situation....noget man absolut ikke kan...da alle har forskellige situationer og betingelser for deres liv..

@Tristan...korrekt...det er ikke meningen med denne side at vi skal tilsvine eller være efter hinanden...
Meningen er faktisk at vi bør hjælpe hinanden..
Det skal dog siges at når tingene forgår i den politiske afd af forummet...ja så er "snoren" for debat lidt længere..

@Mistymiss....korrekt, korrekt og korrekt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 20:54   #25
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Nå, men så håber jeg da det er ok at svarer Vasen igen, skulle hun spørge igen for blev ærlig talt ikke rigtigt klar over spørgsmålet....
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 21:03   #26
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg opfatter dog samme som enormt generaliserende...grænsende til.....at ikke kunne kigge ud over egen næsetip...
Ej, nu må jeg blande mig og sige at det simpelthen ikke er sådan.

Mit indlæg var ikke generaliserende, men specifikt rettet mod ydelsen for enlige førtidspensionister på 18.122 kr
Jeg blev sågar kritiseret, beskyldt for at det var behændigt, at specificere indlæget mod noget bestemt, da andre ydelser følte sig ramt.

Det handler ikke om min næsetip, men om at førtidspensionister ofter hiver os alle ind i en pulje af næsten "dødeligt" fattigdom (på påstanden om at 18.122 kr tangerer fattigdom)
Den pulje kan jeg ikke acceptere at blive sat i, når det faktisk er et beløb som man kan leve godt på.

Med de reaktioner der har været, er det lige før man får lyst til at ringe til "kuglestøderen" og beskrive den "taknemmelighed" der florerer, og samtidig nedgør os der tillader os at være tilfredse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der er nemlig mange mennesker som ikke har sat sig i den situation de befinder sig i...ja det gælder faktisk for flertallet..
Skal det betyde at der er en opfattelse af at jeg ikke har haft ændrede livsvilkår og fået ændret min situation efter jeg blev syg, og derfor ikke forstår at andre ikke kan ændre deres ?

Jeg kan bare fortælle at jeg har tjent 3 gange så meget som jeg får i pension, og at jeg derfor også har tilpasset min situation... jeg er ikke et snot forkælet individ der bare har kunnet gøre hvad jeg ville, jeg har i den grad tilpasset mit liv til min nuværende økonomi, og ved at det kan lade sig gøre... men man skal selvfølglig også gøre noget selv.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 21:34   #27
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Nå, men så håber jeg da det er ok at svarer Vasen igen, skulle hun spørge igen for blev ærlig talt ikke rigtigt klar over spørgsmålet....
Webmaster har svaret, så jeg har ikke flere spørgsmål.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 22:46   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Kageøre....dit indlæg opsummere vist alt...så et svar vil vel næppe højne debatten...ud over at det ikke altsammen drejer sig om mig mig mig mig...

Ring du endelig til "kuglestøderen"...det siger alt om dig...man skal vist nok have specielle briller på for at se folk være utaknemmelige over deres pension herinde...

Personligt er jeg glad for at jeg ikke ser med dens slags briller..

Igen igen...du har prøvet...du ved...du har gjort osv osv...og det mener du så alle andre har det samme måde eller kan gøre det samme som du har gjort...det må være svært at se tingene fra andres side på den måde..

Jow du er generaliserende når du bedømmer en hel gruppe...her enlige førtidspensionister.....om hvad der er muligt og ikke muligt...set alene ud fra din egen situation og dit eget livsforhold...og hvad du har gjort og kan...

Hvordan du har gjort og hvad du kan...det er der ingen andre der udtaler sig om...da de ikke har nok viden til dig og dit liv og din situation...

Der er ingen....hvis du lægger mærke til det...som fortæller dig hvad du kan eller ikke kan...og sådan skal det da også være...netop fordi man ikke kan generalisere på en hel gruppe.....som om at hvis den ene kan noget...ja så kan de alle sikkert det samme..

Dine stråmænd virker ikke...slet ikke når du taler om dødelig fattigdom osv....

Hvorfor ikke bare forholde sig til indholdet af indlægget...istedet for at hive en enkelt ting ud og bagefter komme med stråmænd til lige netop det...det højne bestemt ikke debatten..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 13:28   #29
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Med fare for at puste til ilden..

2025 planen er rimelig hård kost, men det er også hvad der er brug for, da "riget fattes penge" så vi bliver alle nødt til at give et bidrag.
Skattelettelserne er nødvendige for at give arbejdsstyrken et incitament til at yde en ekstra indsats og gøre danske virksomheder konkurrencedygtige i det internationale marked, både på pris og for at tiltrække medarbejdere.

Derudover bør en ekstra indsats også belønnes i højere grad end i dag, topskatten er en misundelsesskat.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 15:00   #30
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tænkliberalt.............her kommer en serviceoplysning til dig, du får den helt gratis og uden beregning

At være på førtidspension er IKKE et valg, at være på førtidspension, ihvertfald når man er tilkendt efter 1.12013, = 0 arbejdsevne , jeg skriver det lige igen

0 arbejdsevne

hvad er det du mener jeg kan bidrage med ?????????

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension