K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2016, 11:43   #1
Byskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Byskov er ny på vejen
Job i Førtidspension

Hejsa Må men selv søge job når man er på førtidspension. Og hvor meget må jeg få udbetalt så det ikke går ud over min førtidspension??? Hvor mange timer må man max havde i ugen på førtidspension??? og er det noget Kommune skal ha af vide hvis jeg komme i job??? Mvh Karina Byskov
Byskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 12:58   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det hele kommer an på hvornår du har fået tilkendt pension, der er lavet om på reglerne for tildeling undervejs og de regler som gælder nogen, gælder ikke alle.

Du kan i følgende link læse lidt om reglerne på både ny og gammel ordning.
https://www.borger.dk/Sider/foertids...3-270b14656a2f

Du skal blot være opmærksom på risikoen for at kommunen frakender dig din pension hvis de mener at du nu mener at du kan blive selvforsørgende, især hvis du har fået din pension efter de ny regler og/eller hvis du tjener mange penge.

Jeg ved ikke med sikkerhed om kommunen SKAL oplyses hvis du får job, men jeg vil gætte på at du skal aflevere lønsedler så de kan sikre at du ikke får for meget udbetalt i pension.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 16:52   #3
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Det hele kommer an på hvornår du har fået tilkendt pension, der er lavet om på reglerne for tildeling undervejs og de regler som gælder nogen, gælder ikke alle.

Du kan i følgende link læse lidt om reglerne på både ny og gammel ordning.
https://www.borger.dk/Sider/foertids...3-270b14656a2f

Du skal blot være opmærksom på risikoen for at kommunen frakender dig din pension hvis de mener at du nu mener at du kan blive selvforsørgende, især hvis du har fået din pension efter de ny regler og/eller hvis du tjener mange penge.

Jeg ved ikke med sikkerhed om kommunen SKAL oplyses hvis du får job, men jeg vil gætte på at du skal aflevere lønsedler så de kan sikre at du ikke får for meget udbetalt i pension.
Jeg mener, at Udbetaling Danmark løbende får oplysninger om lønindkomst men mener også at pensionister har pligt til at oplyse om alle forhold som kan have betydning for pensionen - det er i hvert fald den info som står på en af mine breve fra Udbetaling Danmark.

Citat:
Du har oplysningspligt og skal give besked om ændringer

Du har pligt til at give os de oplysninger, der er nødvendige for, at vi kan afgøre, om du kan få en ydelse. Du har også pligt til straks at oplyse om alle ændringer, der kan have betydning for den ydelse, du får. Det kan fx være, hvis dit indkomst- eller samlivsforhold ændrer sig. Hvis du giver forkerte oplysninger eller glemmer at give os besked om ændringer, kan du risikere, at vi stopper din ydelse, eller at du skal betale ydelsen tilbage.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 17:07   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja og SKAt oplyser UD løbende om indtægter, så pensionsudbetalingen kan reguleres.

Men pas på. Måske er det et fleksjob, du skal have og ikke pension.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 18:01   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Byskov Se meddelelser
Må men selv søge job når man er på førtidspension.
Ja
Citat:
Hvor mange timer må man max havde i ugen på førtidspension???
Det kommer an på hvad din arbejdsevne er.
Du læser din tilkendelse af pension, dit timetal må ikke overstige det antal timer du kunne arbejde på tilkendelsestidspunktet.
Citat:
...er det noget Kommune skal ha af vide hvis jeg komme i job???
Du har oplysningspligt overfor kommunen, uanset om det er frivillligt eller lønnet arbejde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension