K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2016, 13:51   #31
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Lathyrus....

... jeg har kørt den oplysende dokumentation over i "Rehabiliteringsteamets sammensætning" http://www.k10.dk/showthread.php?p=342284#post342284

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2016, 21:48   #32
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Til Folketinget, Beskæftigelsesministeriet, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering , og alle Landets Jobcentre.

Frem for at bruge 262,5 millioner kroner i 2017-2019, på at gennemgå de ca.27.000 sager, med mennesker der har været på kontanthjælp i årevis.

Var det så ikke være ide, at begynde at ansatte flere beskæftigelseskonsulenter, med blot tilnærmelsesvis relevante uddannelser, læs: lidt mere kvalificeret personale, som ikke bruger store dele af deres tid på at blive omskolet / efteruddannet.

Beskæftigelses konsulenter, Jobcentrene ansætter fra anden aktør, kan sjældent betragtes som værende specielt kvalificerede.

Måske det var en ide med statsautoriserede /certificerede Beskæftigelseskonsulenter, eller blot tilføje nogle målrettede, moduler på socialrådgiver uddannelsen, til ansættelse i Jobcentre.

Rigtig glædelig jul og godt nytår!
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2016, 20:25   #33
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Solstråle historie

Fra Langtidsledig Cand. Merc. i marketing, via Kommunal Jobtræning / "Voksenlærling" i Jobcenter, til chefkonsulent i Psykiatrien i RegionH.

http://www.djoefbladet.dk/nyheder/20...e-direkte.aspx

Speciale:
https://books.google.dk/books/about/...AJ&redir_esc=y

RegionH har brug for Chefkonsulenter, med ekspertise indenfor interview teknik og marketing.

Løn:
Chefkonsulenter 587.916 årl. 48.993 mdl.
Kilde: SIRKA, december 2014
Tallene er nettolønninger uden pension. Alle akademikere

https://www.dm.dk/~/media/Pjecer/Loenguide2015.pdf

Der er håb for os alle!

Godt Nytår!!
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2016, 16:08   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Desværre Don_Martin

..... ser det ikke ud til at hverken systemet eller Dansk Socialrådgiverforening ønsker, at vi får autoriserede, hverken jobkonsulenter eller socialrådgivere med personligt ansvar over for lovgivningen.

Vi har gennem år forsøgt at få socialrådgiverne til bare at begynde en debat om autorisation.

Man ønsker ikke konsekvensen af en eventuelt autorisation.

Statsautoriserede socialrådgivere, fordi...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Så vi borgere må fortsætte med at få vores sociale sager sagsbehandlet, heltop til førtidspension, af jobkonsulenter, sagsformidlere, sagsbehandlere og socialrådgivere som ikke tør eller magte at blive autoriserede, med personligt ansvar og en eventuel konsekvens af dette.

Som foreningen selv tidligere har givet udtryk for: Vi ønsker ikke at blive set over ryggen og i kortene. Vi ønsker ikke samme konsekvens for eksempelvis autoriserede sundhedspersoner som i sidste ende kan miste retten til at udfører deres job, hvis de ikke overholder lovgivningen.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 00:39   #35
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Nu er jeg hverken ondsindet eller kendt for at udstille folk ...........

Men er der ikke en behjertet sjæl, der kan give afdelingsleder for Ydelsesteamet i Jobcenter Varde, en "anerkendelse" for hendes kompetence som som afdelingsleder.

Med 35år og 7 måneder på pinden, ser det lidt slattent ud, med 31 forbindelser og ingen der anerkender hendes kompetencer .......

https://www.linkedin.com/in/marianne-nielsen-51b17b9b/

Nu begynder en ny fortælling om IPS konsulenter, (Individuel placement and support).

Anette Schønnemann,
https://www.linkedin.com/in/anette-s...mann-1740b343/

"1-årig projektansættelse i Jobcenter Frederiksberg, hvor jeg med anvendelse af IPS- metoden i tæt samarbejde med Distriktspsykiatrisk Center Frederiksberg har arbejdet med at støtte mennesker med psykiatriske diagnoser i at komme i job og uddannelse."

Anette Schønnemann er som sådan ikke certificeret IPS-Konsulent, "IPS kurserne", er heller akkrediterede i Danmark, og følger derfor ingen danske standarder.

Anette Schønnemann har en "kollega" i Odense, som har været igennem de samme kurser, han "uddanner" nu selv "IPS-Konsulenter", til sit eget firma, som han så lejer ud, til det offentlige, den "uddannelse" han giver sine ansatte, er således heller ikke på nogen måde akkrediteret.

IPS er ikke raketvidenskab, nærmest en udviddet Mentor ordning, men en vældig fin titel, lidt ligesom Dr. i Tyskland............

En mere af slagsen https://www.linkedin.com/in/lis-jensen-7a476837/
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 03:28   #36
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
På de breve jeg modtager fra min sagsbehandler står der "Overassistent".
Det betyder udelukkende at hun har en vis anciennitet.

Idet "konen" er dum som en "dør" og på enhver måde mangler såvel logisk sans som med-menneskelige kvalifikationer, må din teori omkring anciennitet kunne skydes til jorden.
De breve jeg modtager står oftest kun navnet, på personen.
Selv i vigtige afgørelsessager har jeg ikke en kinamands chance for at kende til personens bagrund.
Jeg mener at problematikken vedr. dårlig sagsbehandling skal findes i, at ingen med en god pportion samvittighed kan affinde sig med en rigid lovgivning, og de der kæmper klientens sag risikerer hurtigt at brænde ud.
Personligt kander jeg til 2 akademikere, som fik job i et jobcenter men belv fyret kort efter.
Ikke fordi de er nogle idijoter, men fordi de var for flinke og gav for mange goder til borgerne.
Så regn, så selv ud hvem der har den længste ancinitet.

Ja, vi skal alle tale ordentligt, men man kan køre folk ud i desperator land.
Jeg tror at alle der møder første gang på et jobcenter opfører sig fint, men de af os der har været gennem en del uhyrligheder - ja, vi mister tålmodigheden og vi risikerer at blive urimelige.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 10:32   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
De breve jeg modtager står oftest kun navnet, på personen.
Selv i vigtige afgørelsessager har jeg ikke en kinamands chance for at kende til personens bagrund.
Spørg.

Og selvfølgelig skriftligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 15:10   #38
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Spørg.

Og selvfølgelig skriftligt.
Hej vovse.
Naturligvis kan jeg spørge, men for mig ligger hunden begravet et helt andet sted.
Når man f.eks er indlagt ved man hvem man taler med. Personalet præsenterer sig med navn og titel.
Det er ikke kokken der giver besked på en blodprøve.

Jeg ser det bredt, som endnu en respektløshed fra myndighederne, som er eklatant i sociale sager af alle de grunde, som k 10 er fuld af.

Sidst redigeret af vasen; 08-02-2017 kl. 15:13.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 22:27   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej vovse.
Naturligvis kan jeg spørge, men for mig ligger hunden begravet et helt andet sted.
Når man f.eks er indlagt ved man hvem man taler med. Personalet præsenterer sig med navn og titel.
Det er ikke kokken der giver besked på en blodprøve.

Jeg ser det bredt, som endnu en respektløshed fra myndighederne, som er eklatant i sociale sager af alle de grunde, som k 10 er fuld af.
Jeg er helt enig med dig.

Men vi kan nok ikke gøre ret meget andet end at "opdrage" lidt på dem. Når vi kommer til møde hos sb, så kan vi række hånden frem til hilsen og sige "undskyld, hvad var navnet?" og måske "undskyld, men jeg fik ikke helt fat i din titel"

Ligesom når jeg tager telefonen og en eller anden fremmed rabler sit navn af, efterfulgt af en længere salgs-tale, så kan jeg også finde på at sige "undskyld, jeg fik ikke fat i dit navn", og når jeg har fået navnet siger jeg "ved du hvad Xxxxx, jeg er ikke interesseret i dit produkt, men du må have en fortsat god dag" og så lægger jeg røret på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 23:36   #40
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Næste skud på stammen af IPS virksomheder, som Special konsulent i psykiatrien i RegionH, har tid til at drive, ved siden af jobbet.

http://dipsa.dk/index.html

http://dipsa.dk/hvemer.html


Baggrund



På trods af at IPS metoden har mere end 25 år på bagen i USA, er IPS her i Danmark stadig en ret ny tilgang til beskæftigelse for mennesker med svære psykiske lidelser. De første spadestik blev taget i 2012, hvor Region Hovedstaden i samarbejde med Region Syddanmark, og København, Frederiksberg og Odense kommuner satte det største randomiserede studie af IPS i verden i gang.



Jeg var med fra starten som teamleder for det største IPS team i Danmark, IPS team København-Frederiksberg.



Jeg er oplært i fidelity reviews af en erfaren amerikansk reviewer og har tæt samarbejde med det amerikanske netværk af IPS udøvere.

Mit mål er at bidrage til at IPS udbredes i hele Danmark, sådan at vi sammen kan hjælpe så mange mennesker som muligt til at leve det liv de ønsker sig med arbejde.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension