K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2014, 22:15   #11
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
http://www.psykiatri-regionh.dk/ips/...g+og+IPS-Team/

Hvis nogen skulle være i tvivl om hvad Ips er for noget.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2014, 13:55   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vi må afvente robotter, der klarer al sagsbehandling. Bedre? Næh nok ikke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 00:07   #13
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Faglig baggrund

Jeg har arbejdet med beskæftigelse siden 2006, hvor Jobcenteret blev dannet og kommer med en økonomisk baggrund som cand.merc. i International Afsætning.
Fra dette studie har jeg speciale i analyse og interviewteknik, som jeg ofte anvender i samtalen med de ledige. Jeg har siden suppleret med en uddannelse som Kaos coach.
Tidligere erhvervserfaring
Jeg har arbejdet med både markeds- og medieanalyse, markedsføring, bogføring og meget andet, men som nævnt de seneste mange år, har jeg været på beskæftigelsesområdet.
Jeg startede som menig sagsbehandler, og har derigennem arbejdet med de fleste områder af lovgivningen, og da jeg har en særlig forkærlighed for paragraffer, har jeg brugt meget tid på at understøtte og undervise kolleger i god sagsbehandling.


Motivation for at være med i IPS

Jeg tror på, at der er plads til alle på vores arbejdsmarked, vi har bare ikke helt fået øje på det endnu. Derfor vil jeg gerne være med til at gøre en indsats for at skabe den kulturændring der skal til i hele vores samfund, sådan at arbejdsgivere og virksomhedsejere får øjnene op for de mangfoldige ressourcer der ligger lige for næsen af dem.

At jeg så samtidig kan gøre dét mit hjerte også brænder for, nemlig hjælpe en gruppe af samfundets svageste, så de får fornyet styrke og igen finder et ståsted i livet – dét er det hele værd.


Ligeværd, optimisme og motivation i IPS
IPS-principper harmonerer med mine egne værdier, og for mig giver det så meget mening at arbejde ud fra principper om ligeværdighed, optimisme, motivation og målsætning.

Jeg synes det er indlysende, at man med netop denne metode opnår resultater der langt overstiger, hvad man tidligere har set i forhold til beskæftigelsestal for mennesker med psykisk sygdom.

Og man må ikke glemme at der i statistikkerne gemmer sig rigtige mennesker, der har skabt rigtige forandringer i deres eget liv.

Det er menneskene, det hele handler om.

SNØFT!


Nu skal det ikke være så alvorligt hele tiden, her et blast from the past, det er ikke fra de unge mødre men næsten:

http://altomboern.dk/node/343836

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 08:20   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
DonMartin:

Det lyder rigtig fint alt sammen, og har også den overbevisning, at man kan gøre mere end idag, med den rigtige og nødvendige hjælp.

Men man skal bare i denne sætning huske at der bare er nogle der er så syge, og/eller handicappede, at hjælpen feks. tilkendelse af en førtidspension giver den fred og ro, som er nødvendig, dels økonomisk, dels uden krav om arbejde, fordi de altså IKKE kan pga sygdom/handicap, eller de får forværringer.

På mig, kan det være en kæmpe provakation, som du formulere det, uden denne hensyntagen/forståelse af at der altså er nogen der IKKE kan.

Du bør huske at du lige nu er på en hjemmeside, hvor folk netop har mødt denne holdning, uden forståelse for deres(incl.min egen)situation, og hvor en førtidspension, efter ÅRS tovtrækkeri, og det der er værre, lykkes at få den nødvendig ro, ved tildeling af en førtidspensionen.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 12-09-2014 kl. 08:25.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 12:08   #15
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Hvis din sagsbehandler var en ko, hvilken slags ko, kunne du så forstille dig at vedkommende er?

For mit vedkommende, er der ingen tvivl, Berta, fordi Berta er sød og har masser af empati!

http://www.youtube.com/watch?v=wKdTTCMwazs

Man kan kun blive i godt humør, når man har haft et møde med sådan en sagsbehandler!

Skriv til Ordet er dit på P1, og fortæl om hvilke egenskaber du mener en ”sagsbehandler” bør have.

[email protected]
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 07:59   #16
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
---------------------------------------------------------------

Sort dag i Danmarks Radio, Anja Bo, er blevet fyret.

Skulle det gå helt galt for Anja, kan hun altid blive beskæftigelseskonsulent, hun skal blot have et 14 dages kursus, og vænne sig til umanerlig ringe kaffe.

Snøft, hun var min drømmekvinde, en man kunne skrue helt ned for.

"Kæk smiley"

http://da.wikipedia.org/wiki/Smiley


-------------------------------------
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 12:09   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Gå efter bolden ikke manden.
Er der fejl i en sagsbehandling - så klag
Fik du ikke ret - så prøv at påvirke politikerne til at ændre loven, hvis du har energien.
Men hvilket formål er der med at hænge personer ud, der passer deres job og ikke engang ved, de er hængt ud her på sitet?
Jeg personligt finder, det er en billig omgang.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 03:39   #18
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
-----------------------------------------------------------------------------------------

Glemte blot at tilføje, skulle nogen have behov for en vejledning til coaching junglen, så lavede Hyklerriget på DR3, en glimrende udsendelse om emnet:

https://da-dk.facebook.com/hyklerrig...16849575065242

Hvad skulle vi dog gøre, uden disse halv-studerede, NLP pseudo-terapeuter.


----------------------------------------------------------------------------------
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 07:26   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror tit det er skide lige meget hvad ens sagsbehandler er udannet som, det der betyder noget er den menskelige faktot
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 12:49   #20
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Det er aldeles korrekt at den menneskelige faktor er meget væsentlig.

Jeg har næsten aldrig oplevet at tale med den samme sagsbehandler, to gange i træk, "jeg er på kursus hele næste uge".

Hvor lang tid går der, inden disse sagsbehandlere kan betegnes som, nogenlunde effektive og deres løn værd?

I mellemtiden er borgerne, forsøgskaniner, det er meget tilfældigt, om man render ind i en tidligere cirkusprinsesse eller eksempelvis en Hr-uddannet, beskæftigelseskonsulent.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension