K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2008, 08:58   #1
muntha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2008
Lokation: odense
Indlæg: 9
Styrke: 0
muntha er ny på vejen
Question reva

hej jeg er ny her og er i øjeblikket på reva men er meget utryg ved det . Min kontakt person har jeg nok talt med i omkring 5 minutter på en uge , hun virker meget arrogant og temlig uvenlig gider dårligt at hilse snakker hen over hovedet på mig. jeg undre mig meget har været på arbejdsmarket i 30 år og har aldrig mødt så meget arrogance fra en som ja jeg aner ikke engang hvilken uddandelse de folk på reva har på værkstedet . siden at de kan tillade sig at værer så ligeglade med syge mennesker. jeg har selv 2 uddandelser men er nu syg på grund af store ryg smerter i lænden efter disco. er der nogen der har oplevet ligende oplevelser .
muntha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 09:28   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
JA!
Jeg er selv på Incita nu (tidligere Reva) i et af deres værksteder. Må indrømme, det er et meget besynderligt sted. For det første er det i deres ferieperiode, så det virker halvt lukket, halvt åbent.
Jeg har heller ikke fået nogen præsentation af værkstedsinstruktørerne og har ikke engang haft en samtale med min kontaktperson efter snart 4 uger..

Forleden kom en af værkstedsinstruktørerne og spurgte hvordan jeg havde det. Jeg sagde at det var op og ned, og at jeg var meget træt. Hun mente helt sikkert, at jeg bare skulle op i træningslokalet og gå lidt på løbebåndet eller cykle, så ville min træthed gå væk... Hallo, trætheden er en af de dominerende symptomer på min sygdom...

Jeg synes ikke, de virker særlig medfølende dernede..

Og så glemte jeg lige, at byde dig velkommen til K10

Skal du også være der i 25 timer om ugen? Jeg er visiteret til et fleksjob på 6-8 timer pr. uge, så kan slet ikke forstå, hvordan de kan komme i tanke om, at jeg skulle kunne være i værkstedet 25 pr. uge

Sidst redigeret af Webmaster; 18-07-2008 kl. 12:19. Årsag: man kan bruge redigeringsknappen istedet for at lave et nyt indlæg
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 09:40   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har en veninde der arbejder på et Revacenter. Jeg tror uddannelserne er forskellige, men min veninde er uddannet sagsbehandler.
Jeg ved fra 'hestes mund' at de/mange af dem, er enormt kølige, og vel som du kalder det, arrogante. Tror mere det er et skjold de gemmer sig bag, for det må jo næsten være en umenneskelig opgave at møde syge, på syge, som man hverken kan hjælpe eller støtte. De bliver upåvirket af elendigheden tilsidst - og forsøger istedet at opmundre dem som er på REVA, fordi de reelt ønsker at være på REVA.
Forestil dig et fremmøde på 100%, hvor 90% af deltagererne egentlig ikke gider være der. De fleste fordi de har ondt, er psykisk syge, bakser med problemer, er på REVA pga førtidspension, feks-visitation, tvang mm. Og de sidste 10% er der fordi de vil prøve krafter, og som har håb og drømme om stadig at kunne vænne tilbage til arbejdsmarked. Jeg ved fra min veninde at hun lynhurtigt skelner ''ulvene fra fårene'' og lægger sin energi der hvor hun har mulighed for at hjælpe nogen videre i systemet, og at hun er mere venlig stemt overfor dem som reelt gerne vil være der og som bruger hende fordi hun har ideer, erfaringer osv. De syge gør hende mere 'syg', fordi de hele tiden beklager sig, ømmer sig, vandre rundt i smerter, sukker og går hjem efter ganske kort tid. Hun hader det! Hun hader ikke menneskerne, men hader at hun ikke kan hjælpe dem - derfor forsøger hun så ikke at få dem for meget ind under huden, fordi hun ikke kan bære og rumme alle disse triste skæbener - som hun i virkeligheden synes SLET IKKE burde gå gennem sådan et REVA forløb! Men de er jo i lommen på kommunen!!
Og som altid (efterhånden) så må de syge klare sig selv, så godt de nu kan
Men jeg synes min veninde har snakket om at de har en psykolog knyttet stedet - har i ikke også en? Hvis i har, så ville jeg da klart synes du skulle fortælle om din ubehagelige situation og at du føler dig alene, og at du ikke bryder dig om denne persons arrogance som gør dig usikker, hvilket igen påvirker din dag på stedet....

Du kunne også - hvis du har mod på det, skrive en mail til pågældende dame og fortælle hende om de dårlige signaler hun udsender, og sige at du har det dårligt over det.
Somregl er de flinke nok, de skal bare ha' stukket hul på den der fascade de er omgivet af og huskes på, at i er alle sammen mennesker.



Håber du kommer igennem og at der venter dig noget langt bedre på den anden side.

/Helene
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 10:42   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Efter min mening er det på tide at komme videre til et andet job, hvis man har det sådan, at man bliver afvisende, fordi man ikke kan hjælpe os!

Jeg forventer på ingen måde at reva/incita kan kurere min sygdom, jeg er der jo fordi man skal finde ud af, hvad jeg kan og ikke kan, ikke for at blive behandlet for min sygdom.

Det er mig ubegribeligt at man kan have lyst til at arbejde sådan et sted, hvis man ikke kan "tåle" syge mennesker fordi man ikke kan hjælpe dem.
Jeg er godt klar over, at de er i lommen på kommunen, men hvis etikken skal være i orden, skal vi behandles ordentligt.

Jeg kan godt forstå, at det kan være et belastende arbejde, men det er jo en del af betingelserne, når man arbejder med kronisk syge mennesker.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 11:59   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg er også glad for jeg ikke arbejder sådan et sted! Er i det hele taget glad for jeg ikke arbejder indenfor kommunen i enhver henseende! Jeg kan så udmærket godt forstå at der er flere og flere sagsbehandlere mf der lægger sig med stress fordi de ikke har mulighed for at hjælpe klienterne i det omfang de burde behandles....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 12:05   #6
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg er også på et reva center nu her. Jeg synes dog min erhvervskonsulent, hende som har det overordende overblik, virker flink og rar og lytter til hvad JEG siger. Min kontaksperson, som er den som er på værkstedet, virker da også sød, men hun er selvfølgelig en anden person. Selvom de sidder bag computeren, så holder de altså øje med en Igår var jeg bare virkelig skidt tilpas, havde så ondt, så kom hun hen til mig og sagde at hun synes jeg skulle tage hjem. Jeg behøvede ikke og sige noget.

Det mht. motion. Jeg tror helt sikekrt det er vigtigt med motion, selvom man er træt. Det give rjo en masse gode energi stoffer i kroppen når man laver motion. Når man er træt, så laver man måske ikke motion, og når man ikke får motion så bliver man endnu mere træt = ond cirkel. Jeg ved godt man ikke lige kan løbe en marathon, men måske bare 5 min på et gå-bånd i ny og næ, det gør altså underværker (jeg kan mærke det selv). Måske skal man bare starte med 1-2 min og langsomt putte mere på som man orker og kan og har kræfter til
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 12:55   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg er 100% enig med hensyn til motion, og jeg dyrker både yoga, pilates og aerobic! Men der hvor kæden knækker for mig, er når det bliver påstået, at min træthed vil forsvinde af motion. Tværtimod bliver jeg mere træt, fordi jeg forbruger mere energi, men det er helt sikkert sundt og godt for kroppen alligevel.
Desuden kender vedkommende mig slet ikke, har aldrig før talt med mig, hun hører til et helt andet værksted, og hun kommer så og påstår, at hun godt ved, hvorfor jeg er træt og at jeg bare skal op og dyrke lidt motion. Motion er godt, men ved mange kroniske sygdomme er udtalt træthed et symptom, og det forsvinder altså ikke, selvom man dyrker motion.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 16:29   #8
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
nej, det forstår jeg godt. Jeg synes det er flot af dig, at du trods alt dyrker en masse motion der hjemme!!! det har jeg svært ved...
kan du ikke fortælle dem hvor meget motion du laver i forvejen ? du er der vel for at få vurderet din arbejdsevne og ikke bare lave motion..
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2008, 23:12   #9
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg bliver da helt bange-skal starte på reva efter sommerferien..nogen af jer som kender stedet her ??
og evt hvordan det er der ??
Reva kolding .

ville sætte link ind men det ville ikke .- men google ..og forresten velkommen til....


EDIT af Web
Du skal bare kopiere adressen og sætte den ind....så laver den det selv om til et link


Link til Reva Kolding: http://reva.10.testsider.dk/index.ph...=93&Itemid=104

Sidst redigeret af lunamaria; 18-07-2008 kl. 23:15. Årsag: glemte at skrive resten hihi
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2008, 11:07   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Lunamaria

Jeg må lige skynde mig at sige, at det IKKE er i Kolding, jeg er! Og vil også sige, at jeg har hørt fra andre, der har været glade for at være på revacenter. Så bliv ikke bange, det er slet ikke sikkert, du oplever det på samme måde.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Fleks før reva? hej Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 12:23
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension