K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2008, 20:51   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ressourceprofil - trusler - børn

Ja, man bliver altid latterliggjort uanset HVAD man fejler, og jeg har ofte haft følelsen af, at de SLET IKKE orker høre på det man siger....

Lige så snart de får forståelsen af at man ikke kan arbejde, så fyrer de lige 15 indlærte spørsgsmål af som de VED rammer den syge,, Hvordan kan du så passe dine børn, hvordan får i så noget at spise, hvordan kommer dine børn så til legeaftaler - hvem følger dem, hvordan kan du overskue børnepasningen hvis du ikke magter et arbejde, har dine børn også dine syge tendenser, trives dine børn godt i skole og/eller institution, hvad så når du er syg - børn opfanger jo hurtigt osv osv. Så i stedet for at gå efter bolden, så går de efter manden
Og i mit tilfælde siger de indirekte at børnene kan blive tvangsfjernet hvis jeg ikke kan arbejde, hvilket er psykisk terror som ikke holder vand i virkeligheden, men af og til har gjort mig pisse bange. Både læge og psykiater har beroliget mig og sagt, at mine psykiske lidelser ikke har en skid at gøre med mine kompetencer som Mor. Men kan de ryste én, så gør de det!! Og kan de knække én til at deltage i noget selvom man ikke kan overskue det, og konsekvenserne kan blive fatale, jamen så gør de også det!!!
DE SKYER INGEN MIDLER...

Sidst redigeret af Ninja; 02-08-2008 kl. 20:54.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2008, 08:23   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
helenekr.

Jeg håber virkelig, at du får poienteret at det netop er hensynet til dine børn, som har første priotet. Hvorfor arbejde nødvendigvis, må komme i anden række.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2008, 18:49   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan du tro pia e larsen!
Og både min læge og min psykiater har pointeret kraftigt, at jeg sagtens kan passe mine børn og at 'alt er fryd og gammen' så længe jeg ikke stresses, presses ud i noget eller skal deltage i revalideringsmæssige foranstalter, som får mine psykoser til at opblomstre. Og at jeg kan holde mine sindslidelser i skak, ved at leve på rutiner og netværk, uden noget hængende over hovedet.

Og det er også helt korrekt, det er for ungernes skyld at jeg søger førtidspension! Alt er i den skønneste orden, lige indtil jobcentret begynder at trække på sig. Og når jeg bliver ladet i fred, så kører det hele som på kugleleje fordi jeg selv kan styre hvad jeg skal, og hvornår jeg skal det. Hvad jeg kan i dag, er ikke altid hvad jeg kan i morgen. Men så kan jeg jo bare lade være, og vente til jeg kan igen.

Men sagsbehandleren kan rigtig godt lide at vade rundt i det med børnene i sin iver for at finde kompetencer, hun kan 'veksle om' til kompetencer på arbejdsmarked. Og kan hun så også lige få mig presset op i hjørnet, jamen så har hun åbenbart en rigtig god dag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 10:14   #4
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
børn /flexjob

hejsa...
jeg har også fået afvide at kan jeg magte og passe mine børn kunne jeg også arbejde...har i lang tid været under psykisk pres hos komunen pga jeg har det psykisk dårligt og har sagt til dem det går ud over mine børn jeg skulle sidde tude hver anden dag fordi komunen fandt på nye ting jeg skulle,nu er min datter kommet på efterskole pga jeg ik havde kræfter nok til kunne takle de teenager problemer hun havde/har..tog 8 mån før jeg kunne få den hjælp jeg skulle have så mig og min datter igen kan få det til fungere sammen..nu søger jeg så fleksjob og familieafd ville gerne prøve snakke med min sagbehandler da jeg mente det var vigtigt at det stod i min ressource profil at jeg havde svært ved magte familie livet herhjemme da jeg også har en søn på 4år men min sagsbehandler ville ikke tage hendes udtalelse med i profilen da hun fortalte at de var ligeglade ang man havde børn osv....forstår jeg bare ikke...da det er vigtigt for mig jeg kan beholde mine børn og kan jeg ikke hvis jeg skal arbejde 37 timer....men samtidig vigtigt for mig komme ud arbejde nogen timer da jeg har brug for komme ud og komme i gang
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 11:09   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hold da kæft hvor kan man blive arrig når man læser et indlæg eller to som dem her hvor kommunen lader forstå at man faktisk ikke er en god forældre hvis man er syg og som mener at alfa og omega er jobbet og børnene kommer i anden række netop det at have en familie er jo en del af at fungere i DK og derfor er der også hvis man læser i ressourceprofilen netop en rubrik om hvordan man fungere hjemme og netværk osv ...

Så prutteQ34 hvis din sagsbehandler syntes det er irrelevant hvordan du fungere derhjemme og hvordan det er med dine børn så skal du bede hende om at få det på skrift, for magen til arrogant og inkompetent bemærkning skal man lede længe efter hvad hulen bilder hun sig ind ...

Jeg kan kun anbefale dig at foreslå din sagsbehandler at hun læser den bog der hedder arbejdsevnevudering og som er lavet med henblik på at lave en ressourceprofil,..

Når hun udfylder de 12 punkter er der netop lagt meget vægt på de social ting og ikke mindst det socialenetværk ...

Kan man ikke få det til at hænge sammen hjemme så kan man heller ikke få det til at hænge sammen på arbejdet, de to ting hænger helt og aldeles sammen også for din sagsbehandler....

En sagsbehandler som hende ville være den type som jeg ville sige ...

GÅ ALDRIG TIL MØDE UDEN EN BISIDDER ELLER EN OPTAGER

at de truer syge med deres børn er helt og aldeles utilgiveligt og viser bare at her har de fundet den mest håre presseion af alle for alle os med børn ved godt at er der noget der kan få os til at holde vores kæft så er det hvis vi fornemmer at vores børn er i fare , eller vi er i fare for at miste dem.....

Derfor er det noget jeg vil holde på at vi alle som en må slå hårdt ned på med det samme, så kommer der en trussel af den art så er det at klage over det med det samme.

Din sagsbehandlers opgave er ikke at fortælle dig at du skal kunne arbejde og hvis du kan klare dine børn så kan du klare dit arbejde, din sagsbehandleres opgave er at finde ud af sammen med dig hvordan i får det hele til at gå op i en højre enhed...

det vil sige at der er love og regler for hvordan man kan hjælpe dig med børnene sådan at du kan beholde en relation til arbejdsmarkedet og det hvad enten det så er en hjemmehjælp til at gøre rent så du kan bruge de få ressoerucer der er tilbage på at få en god hverdag når du kommer fra arbejdet, eller det er en støttepædagog til at rende til rundbold med dit barn eller hvad det kan være...

jeg ved godt at en ting er hvad der står i loven en anden ting er hvad kommunen praktisere . men at true med børnene fordi man ikke kan arbejde den er fandeme for søgt ....
  Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 11:45   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også jeg vil sige - hvis sagsbehandleren ruller sig ud igen - at jeg er der for at snakke om arbejdsevne, og ikke forældrekompetencer. Min livsopgave er at få mine børn sikkert i havn, hvilket jeg gør bedst hvis jeg er ved mine fulde fem og ikke er stresset ud i noget usikkert. Det kan jo ikke nytte noget at vi alle sammen ryger ned med flaget, fordi kommunen synes jeg skal presses ud på arbejdsmarked. Jeg kan huske valgflæsket og ordene den gang Fogh skulle skulle vælges ,,VI går ind for at den enkelte har RET til selv at vælge, og at disse valg skal respekteres - vi går ind for den personlige frihed til selv at vælge''
De sætninger har jeg spekuleret MEGET over, men har aldrig fundet mening med dem.
Mine valg bliver overhørt, og min frihed er ikke eksisterende.

Det er som Hejdien skriver, enormt vigtigt for succes på arbejdsmarked, at baglandet er i orden!! Det er vigtigt man ikke har økonomiske vanskeligheder, det er vigtigt man har et godt og permanent sted at bo, det er vigtigt at netværket støtter op om en, det er vigtigt at børnene trives, det er vigtigt man har et realistisk overskud, det er vigtigt man har gejst og lyst til at indtræde på arbejdsmarked.

Så det nytter jo ikke sagsbehandlerne hidser en stemning op, ved at blive pisse sure hvis baglandet ikke holder vand og at de ikke kan grave ressourcer frem der ikke eksisterer.

Min familie støtter KUN op om en førtidspension, de vil ikke længere hjælpe mig hvis jeg forsøger med flere aktiveringer. De er trætte af at komme og hente mig rundt omkring på de forskellige centre fordi jeg pludselig får angst eller fordi jeg er blevet psykotisk. Min Mor er over 80 år og KAN IKKE mere, resten af familien VIL IKKE VÆRE MED MERE. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at stå alene.
Omvendt vil de hellere end gerne stå tilrådighed når det gælder mine børns ve og vel, samt min trivsel i hverdagen på normale vilkår.

Jeg føler med dig PruttenQ34, det gør jeg virkelig.
Vores sager er ikke enkeltstående, jeg ved fra andre, at mange sagsbehandlere bliver SÅ frustreret når klienterne ikke har en brugbar arbejdsevne, at de beslutter sig for at gå efter børnene med henblik på at få 'skaffet dem af vejen' (kostskole, familiepleje, aflastningsfamilie) så klienten ikke længere har dét problem at kæmpe med, og får mere luft til at kunne udvilke sine arbejdsevner. Bagefter kan man få samkvem med ungerne når man har fået et lille job og er 'blevet mere normal' og går man yderligere op i timer, så kan børnene komme hjem og bo igen efter X antal måneder som selvforsørgende, eller delvist selvforsørgende.

Velkommen til velfærds Danmark!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 12:33   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror at man skal tage trusler/underforstået hentydninger med et gran salt...

Jeg kender børn der vitterlig har brug for en anbringelse eller anden hjælp de kan intet få overhovdet, så jeg gad se den sagsbehandler der kunne gå til kommunalbestyrelsen og foreslå en anbringelse fordi mor/far er syg og ikke kan arbejde, det er tomme men meget ubehagelige trusler...

tænk på at den billigste anbringelse koster omkring 550.000 og den dyreste omkring 1,5 mil om året pr barn....

tror i så selv på at kommunen vil anbringe barnet fordi mor/far er syg

nej vel.. men truslen er der og den er effektiv hvis man skal have folk til at makke ret desværre, derfor er det også så vigtigt at andre end en selv høre hvad der siges enten i form af bisidder eller optager...

man skal IKKE finde sig i alt, og er det børnene de begynder at gå efter for at få folk til at makke reet , så er grænsen i min verden nået...
  Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 13:30   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis! Men deres taktik virker i rigtig mange tilfælde, desværre. Der sidder rigtig mange der tænker, uha så må jeg sgu få besvist at jeg kan arbejde, så de ikke begynder at 'pille ved' børnenes forhold.

Jeg har altid tænkt, okay, de kan ikke fra jobcentret sidde og bestemme om ens børn kunne have gavn af kostskole eller familiepleje. Det er socialcentrets opgave! At de så kan formidle en kontakt eller lægge en 'anmeldelse' er en anden sag..
Tænker også tit, at de jo bare kan spørge i institutionerne hvordan børnene trives! For mit vedkommende ved jeg ungerne STOR trives, og at pædagogerne altid siger at de godt kan mærke at jeg går hjemme og har TID til børnene, og at de virker meget trygge og nyder godt af at jeg kan afleve dem senere, eller hente dem tidligere - eller helt kan holde en fridag med dem. De hviler i sig selv og er ustressede, modsat flere af de børn der bliver sendt derned før kl 7 og som ført bliver hentet kl 16.30 grundet forældrenes arbejde.

Og selvfølgelig har jeg pædagogerne med indover pga mine psykiske problemer. Jeg har fortalt dem hvorfor jeg måske ikke lige kan deltage i et evt forældremøde, eller hvorfor jeg ikke altid kan rumme en julefest - men andre gange udmærket kan. Og nu at jeg søger førtidspension. Det er også i min egen interesse at vide om børnene grundlæggende har det okay og kan begå sig socialt, knytte venskaber, klare konflikter osv. Mange sagsbehandlere tror man undlader at fortælle institutionerne om sine problemer, og at man går og hemmeligholder den slags informationer, for dem som kan hjælpe. Der har jeg altid lagt kortene på bordet.

Ja, der findes rigtig mange børn derude som kunne have gavn af at blive fjernet fra forældrene, men som ikke kan blive det 'fordi det ikke er grelt nok' selvom forældrene både er misbrugere, slår børnene eller tillader omsorgssvigt i lettere eller værre grader. Vi høre ofte om det.

Men jeg ville bestemt ikke have noget imod at få en kontanktperson oppe fra socialkontoret i mit liv. Også selvom jeg skulle få tilkendt førtidspensionen. Der har jo været perioder i mit liv hvor jeg har været alvorligt syg og hvor jeg godt kunne have brugt en skulder der ikke nødvendigvis tilhørte et familiemedlem. Så det vil jeg senere slå et slag for - hvis jeg er berettiget til en sådan. Jeg må jo erkende at jeg ikke vil være et særlig interessant emne for kommunen, hvis ført arbejdsevnen bliver vurderet som ikke-eksisterende. Hjælpen vil nok ikke stå i kø!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 17:01   #9
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
børn /flexjob

hej igen

ja det er sindsygt de syntes åbentbart det er vigtigere jeg kommer ud arbejde 37 timer end have mine børn hjemme...jeg har så selv tigget og bedt komunen om min datter skulle på efterskole da vi skændes hverdag og blev meget værre efter jeg fik det mere psykisk dårligt med komunen og deres psykiske press med trækning i pengene osv..har flere gange grædt nede på komunen over jeg ikke kunne magte og syntes det var synd for mine børn de skulle opleve en hverdag med mig på den måde da de virkelig har kørt rundt med mig og smidt mig ondsvage ligegyldige steder hen hvor jeg så er blevet afskediget fra igen pga komunen sendte mig de forkerte steder hen,,,,,det tog 8 mån for komunen hjælpe mig med min datter og der var det kørt meget længere ud end det havde gjort hvis de havde hjulpet mig da jeg bedte om det....har sagt til dem det betyder utroligt meget for mig få hende hjem igen efter et år,,jeg har siddet snakket med familieafd og sagt om de ikke kunne se det ville være det bedste jeg fik et fleksjob så jeg også kunne passe og have overskud til mine børn derhjemme og det kan de godt se..og ville så snakke med sagbehandleren men som skrevet sagde hun at dem der skulle vurdere mig til fleks var totalt ligeglad med mine børn....jeg er ret sikker på jeg selv kunne have magtet min teenager datter hvis jeg havde overskud og komunen ik sad med min fremtid i deres hænder på den måde...føler man sådan svæver og slet ik kan nå jorden,har kæmpet og kæmpet med dem og orker snart ik mere...har selv måttet be om komme i arbejdsprøvning da jeg har hørt det hjælper i ens sag om søge fleks....alt den skiften jobvejleder og sagsbehandlere har gjort jeg ik fik oplyst og føler min sag er 100%fulgt op...nu har jeg så fået dem til få en helbredsattest fra læge og psykiater og har selv valgt komme i arbejdsprøvning i 1½ mån i august selvom jeg var lovet ik blive sendt flere steder hen ..jeg er ik så syg jeg kan springe en arbejdsprøvning over...men nu skal jeg starte med 20-25 timer om ugen...somme tider har jeg det jo fint nok et par dage og kan nok sagens hvis jeg tager mig meget sammen klare en hel arbejdsdag men så er jeg ikke den jeg skal være for mine børn når jeg kommer hjem....min søn skal have støtte i børnehaven og tror det pga alle de skænderier jeg har taget med min datter i et langt stk tid.....suk
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 20:32   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pruttenQ34 ja det kan være lidt af en udfodring at have en teenager i huset oven i alt det andet

Hvis din sag ikke skrider frem og alt tager så lang tid , har du så overvejet at søge § 17 bare lige for at give dem et spark i gang...

Så vil de jo være nød til at tage stilling til noget i din sag og hvis/når det bliver afslag så kan du sende det videre til ankenævnet som forhåbentlig så vil sende det retur i hovedet på kommunen igen ? er det noget du har overvejet ?

Har du fået aktindsigt så du kan se hvad de skriver om dig (og om de har husket at skrive deres trusler om børn med )

Ellers ville jeg helt klart starte der hvis jeg var dig...

Har du nogen til at hjælpe dig (som bisidder og moralsk opbakning osv )

det lyder som om din kommune trækker din sag i langdrag det skal du ikke finde dig i ...
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop 'trusler' foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 16-11-2011 14:12
trusler erdernogenhjem Din historie 6 09-12-2008 23:56
Trusler - hvad er I blevet truet med? zuza Det er da strengt ! 7 05-08-2008 20:32
trusler ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension