K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2009, 23:35   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Question Arbejdsprøvning - hvad sker der så.

Hej alle på K10

Så er jeg nået så langt, at jeg er kommet i arbejdsprøvning på min arbejdsplads.
Den er berammet til at vare 13 uger - og så er det jo, at jeg ikke kender arbejdsgangen med, hvad der så sker.
Bliver jeg tilkendt flex efter den periode, når det er afklaret hvor mange timer jeg kan klare at arbejde - eller blive jeg kastet ud i nye arbejdsprøvninger - inden jeg får tilkendt flex - eller kan jeg være sikker på fat få flexjob efter arbejdsprøvningen. Jeg har jobbet - men mangler at blive visiteret.

Kommer det automatisk efter en arbejdsprøvning?

Jeg føler mig som på herrens mark. Jeg er 61 år - og har arbejdet i 44 år, så jeg kender ikke spor til systemet m.h.t. flexjob.

Mit første besøg på plan og handling var meget underligt, idet den første besked jeg fik var, at jeg skulle på kursus.
Jeg spurgte om hvad det kursus indeholdt, og joh - det var af 6 ugers varighed - startende om mandagen, hvor jeg skulle lære at skrive ansøgning - og høre på arbejdsmarkedsrelaterede foredrag.
Jeg sagde, at det havde jeg hverken tid eller lyst til - har jo et arbejde at passe - og at jeg havde 20 år på bagen som korrespondent hos IBM, så det at skrive en ansøgning behøvede jeg ikke kursus for, samt at jeg med min mangeårige tilknytning til arbejdsmarkedet ikke havde brug for foredrag herom.
Sagde - at hvis det var et krav, ville jeg blot bede om aktindsigt - og ville så sende en kopi af min sag - både til Claus Hjort F. - og til Ekstrabladet, for det var da et cirkus uden lige.
De var vældigt flinke på plan og handling, men havde ikke fået så meget som et stykke papir tilsendt fra jobcentret, så det var jo ikke deres skyld. Jeg kunne jo lige så godt have været uden kontakt med arbejdsmarkedet, så kurset ville have været relevant for mig.
Men jeg er så kommet i den arbejdsprøvning - og spørger jer: HVAD sker der efterfølgende...
Mange hilsner - og håb om at I kan fortælle mig lidt.
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 09:42   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er meget forskelligt hvordan kommunen handler.

DU BURDE BARE TILKENDES FLEKSJOB, når timerne er fastsat. Det er der mulighed for.
Når du er færdig,(lidt før). Få din fagforening med på banen og evt arbejdsskiver til at lægge pres på kommune om tilkendelse.
Held og lykke.

Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 22:32   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Tak for dit held og lykke.

Min "livline" på plan og handling er desværre sygemeldt, og jeg har med ham aftalt at starte op med at arbejdsprøve i 5 timer om dagen.
Det er for meget - vidste han også godt fra start - så det skal sættes ned til i hvert fald 4 timer om dagen.
Men jeg synes stadig det er lang tid - med 13 uger.

Men jeg må jo køre med på karusellen indtil jeg har en afgørelse.

Det er altid hyggeligt at kigge herind - og jeg får da også ting med mig, som jeg agter at bruge, når jeg selv skal til forhandlingsbordet - både med tid og løn.

Hilsner til jer alle.
Kirsten Z
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:02   #4
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ville lige høre, om der er nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg skal udforme en dagbog. Hvad skal der med i den - hvor uddybende skal den være. Er der en af jer, der har en "skabelon" til sådan en - så ville jeg være meget glad for at høre nærmere om det.
Knus - og på forhånd tak.
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:26   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
De få gange jeg har gjort det, har det været noget med, at jeg skriver er klokkeslet, og så i korte træk hvad jeg foretager mig.
F.eks.:
Kl. 6 vækkeuret ringer, på badeværelset, vække unger, morgenmad.
Ca. 7.20 Følge knægten til skole, lufte hund.
8.45 hjemme igen. Rydde lidt op, starte vaskemaskine, tage tøj ned (fra i
går) lægge det sammen og på plads. Tage et hvil på langs.
Kl. 11 Middagsmad, læse avisen. Skrive huskeseddel.
I nærmeste supermarked.
O.S.V.

Jeg synes også det kan være interessant og høre andres bud, da jeg snart skal på den igen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 16:46   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Skriver hvornår jeg står op, tager medicin.o.s.v Og hvordan jeg har det. Var som regel smadret når jeg tog afsted. Skrev også hvornår jeg tog mit medicin.

Skrev hvad jeg lavede på arb.stedet og hvad jeg ikke kunne, prøvede selvfølgelig grænser af og beskrev konsekvenserne. Øget i smertestillende, intet kunne derhjemme. Brugte mine fridage på at ligge i sengen

Skrev hvordan de 3 timer påvirkede min krop.

Skrev også hvordan min nat havde været og hvordan jeg var påvirket af at være i arbejdsprøvning.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 17:25   #7
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Både Trold og Suncil giver gode eksempler på dagbog. Det er nemlig også vigtigt at få skrevet hvad man ikke kan. Ting man måtte aflyse. Skriv hvad du ikke kan, også i fritiden. Da jeg var i arbejdsprøvning havde jeg for eks. simpelthen ikke kræfter og overskud til at blive klippet. Jeg kunne slet ikke overskue daglige gøremål, når jeg havde brugt al energi på arbejdsprøvning.
Jeg fornemmede at det var ligeså vigtigt at få nævnt alt det man ikke kunne.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 19:41   #8
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hej igen.

Tak for jeres svar omkring dagbog.
Tror det var godt jeg fik hørt om det - havde slet ikke skænket det en tanke, at jeg også skulle beskrive hvordan jeg havde det efter arbejdstids ophør.
Jeg troede der kun skulle fokuseres på arbejdssituationen, nemlig.

Så mange tak.
Måske det ville være en ide at oprette forskellige skabeloner her på siden - der har relation til flex. - Ved det ikke, men jeg kiggede da efter sådan nogle.

Knus og tak for jeres indsats.
Kirsten Zastrow
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 21:02   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, god ide med skabeloner. Det har vi talt om, og det er vist på vej, men alle er desværre præget af elendigt helbred, så det kommer en dag, når overskuddet er til det.

Men du er meget velkommen til at lave et forslag, som der kan arbejdes videre med.

Du kan evt. lave en tråd kun til det, så andre kan komme med forslag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 21:47   #10
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, god ide med skabeloner. Det har vi talt om, og det er vist på vej, men alle er desværre præget af elendigt helbred, så det kommer en dag, når overskuddet er til det.

Men du er meget velkommen til at lave et forslag, som der kan arbejdes videre med.

Du kan evt. lave en tråd kun til det, så andre kan komme med forslag.

Jeg har eksempelvis fået en oppe på arbejdet til at lave en elektronisk version af ressourceprofilen - så hvis nogen kunne have interesse i den - kunne den da ligge under et felt mærket skabeloner - eller hvad?
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 24-08-2012 20:18
Ikke egnet til ny arbejdsprøvning - hvad sker der så? Gekko Alt det andet 5 01-05-2012 18:21
Hvad sker der nu? mawebbro Alt det andet 7 29-09-2010 11:39
Efter arbejdsprøvning - hvad sker der så? Anne Mette Alt det andet 4 28-04-2010 11:56
Hvad sker der.... ???? Borroe Dit og Dat 4 30-10-2006 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension