K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2009, 00:21   #1
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Solbriller til 8000 kroner

Citat:
Iflg. Syd- og Sønderjyllands Politi fik en kvinde på indkøb i Lidl stjålet sin taske med indhold, Søndag klokken 13.42. I tasken havde hun blandt andet et par solbriller til 8000 kroner og 2000 kroner.
Måske vi burde samle ind til et par nye solbriller til hende?
J.B. er ikke logget ind  
Gammel 20-04-2009, 00:33   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor stor sandsynlighed er der for, at en person med 8000 kr briller handler i Lidl??

Selv en bistandsbums som jeg, hader lavprismarkeder og vil hellere vimse rundt i Kvickly under ordnede forhold............og mine solbriller er købt på tanken til en flad 50'er, fniiis.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 20-04-2009, 03:20   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Man må da håbe at hvis forsikringsselskabet skal dække det at de beder om en kvittering.
Jeg har da aldrig i mit liv hørt om solbriller til 8000 kr, ikke engang Gucci eller Louis Vuitton koster så meget.

Det kunne da godt lyde som om det er en der laver et "fake" tyveri og melder det til forsikringsselskabet. Det har man efterhånden hørt en del om, og det er ikke alle der beder selskaber der beder om kvitteringer.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind  
Gammel 20-04-2009, 03:56   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Solbriller med styrke kan være kostbare.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 20-04-2009, 09:06   #5
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Fuldstændigt rigtig Zuza, solbriller kan være ret kostbare også uden at hedde noget kendt.
Det kan være at hun har råd til de briller, netop fordi hun handler i Lidl.
Livet er fuld af valg.

Jeg har en bil som jeg sikkert kunne leve uden, men jeg har valgt den bil fordi jeg har glæde af den. Så kan jeg komme i Lidl, Netto, Fakta og Rema 1000 og spare på mine indkøb. Det jeg spare, ødsler jeg så på transporten, men jeg kommer lidt ud, ser andre mennesker og føler jeg er lidt med.

Hvis min bil bliver stjålet ville jeg godt nok blive ked af det, men skal jeg også høre af at den er for dyr og unødvendig, ja så skal jeg da nok komme helt ned i skidtet. (Den betyder jo noget for mig)

Håber jeg en dag får råd til solbriller med fler'styrke glas.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind  
Gammel 20-04-2009, 09:29   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tillykke med din bil sommer herligt at du har fået råd til en sådan

Jeg kender det godt jeg har selv en søn på¨19 år og mage til mærkevare dyr skal man lede længe efter og da han er studerenede og udeboende ja så ved vi nok alle sammen at hans midler er små....

Men af en eller anden grund bliver han saglig når han køber dyrt tøj så han vælger ikke at gå på disko og bar og cafe (skal der festes så er det i fælleshuset med splejsning til øl og mad)med sine venner, men bruger i stedet for sine penge på tøj og det gør ham glad han bor sammen med sin kæreste hun elsker at gå på cafe bar og disko og så ryger hun , men har knap så meget dyrt tøj og det gør hende glad ....

Kan ikke lade være med at grine af dem når jeg kommer derover sidst på måneden og de sidder og diskuttere om det er nødvendigt at have så meget leverpostej på et stykke brød sidst på måneden fordi de har valgt som de gør og ikke har så mange penge til mad, det er vanvittigt i mine øjne men igen det gør dem glade ....og er deres prioritering ..

Så hvem ved hvad damen har givet afkald på for sine solbriller eller også er hun bare en økonomisk velhaver ..

Har en barndomsveninde hendes forældre er endog meget velhavende og nægter sig intet her på deres gamle dage , men tror aldrig heller ikke i barndommen at jeg har oplevet hendes mor handle andre steder end discount butikker
 
Gammel 20-04-2009, 10:28   #7
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
Hvis min bil bliver stjålet ville jeg godt nok blive ked af det, men skal jeg også høre af at den er for dyr og unødvendig, ja så skal jeg da nok komme helt ned i skridtet. (Den betyder jo noget for mig)
Håber jeg en dag får råd til solbriller med fler'styrke glas.
Mvh. Sommer.
Jeg kunne også godt tænke mig en bil.
Det lyder som om du har opskriften på at holde bil for små midler. - Derfor kunne jeg godt tænke mig hvor (dyr) er den, hvad koster det dig på årsbasis at holde den? (Alle udgifter)
J.B. er ikke logget ind  
Gammel 21-04-2009, 09:14   #8
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Nej jeg har ikke opskriften på at holde bil for små midler.
Det er pisse dyrt og jeg vil slet ikke regne de ud på årsbasis, for så bliver jeg nok nød til at afskaffe den.

Det jeg ville sige var, at vi hele tiden skal tage valg. Jeg ved for eksempel ikke hvad mit tøj hedder (Mærker), men jeg ved hvad det koster. Vil du gerne se min garderobe, så kik tilbudsaviserne og der vil der være afbilledet til priser der aldrig løber over 200 kr.

Jeg ved også hvor mælken er billigst.

Så de ting der ikke siger mig så meget, der sparer jeg, men når der så er noget jeg brænder for, så betaler jeg prisen.

Min bil og min pc er en stor del af mit liv. De skal virke.

Men inden det her bliver en hel roman, så var min tanke bare, at man ikke skal dømme andre for hurtigt. Der er måske en god grund til, at damen havde solbriller til 8000 kr, og jeg synes hun skal have lov til at have briller til 8000 kr og stadig have lov til at handle i Lidl.
Jeg har da egentlig mere ondt af staklen der går og stjæler andres briller. Vedkommende har da et stort problem.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind  
Gammel 21-04-2009, 10:05   #9
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
Nej jeg har ikke opskriften på at holde bil for små midler. Det er pisse dyrt og jeg vil slet ikke regne de ud på årsbasis, for så bliver jeg nok nød til at afskaffe den.
Min bil og min pc er en stor del af mit liv. De skal virke.

... man ikke skal dømme andre for hurtigt. Der er måske en god grund til, at damen havde solbriller til 8000 kr, og jeg synes hun skal have lov til at have briller til 8000 kr og stadig have lov til at handle i Lidl.
Jeg har da egentlig mere ondt af staklen der går og stjæler andres briller. Vedkommende har da et stort problem.
Mvh. Sommer.

Tja! Fordelen ved at være rig er, at man behøver ikke spekulere på, hvad tingene koster.

Det er mere end 10 år siden jeg har haft bil. - Jeg ved at jeg kan køre ca. 100 km i bus for knap 100 kr. når jeg kører til førtidspensionist pris. Altså rundt regnet 1,00 kroner pr. Km.! - Det bliver nok svært at holde bil for de penge.


Der kommet et par gode mulige forklaringer på solbriller kan koste 8000. - Så må de også være moderigtige. Jeg synes det er en sindsyg pris, men optikeren skal selvfølgelig også leve.- Nu ved vi da, hvilke pris vi skal skrive, hvis vi skal søge kommunen om tilskud til (sol) briller.

Der handler rigtig mange udlændinge i Lidl butikker i Jylland. (Nogen er her kun fordi der er nemme bytter at få). Tyverier er blevet et problem, så folk skal ikke lade deres tasker ligge i indkøbsvognen, hvis de vender ryggen til.
J.B. er ikke logget ind  
Gammel 21-04-2009, 13:26   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Her har vi valgt en dyrer forsikring, og internet (bilen kan vi ikke undvære, hvis vi overhovedet skal have så vi kan få andet end mælk og rugbrød) til gengæld har vi stor glæde af den, den er nemlig uden selvrisiko, og tager selv den mindste ting, dvs smider en af ungerne badebukserne til 50 væk, eller ødelægger jeg mine briller jammen så dækker forsikringen.
Lige briller, Jos (den mindste) har givet dem en finer finer ris, og jeg kom efterfølgende til at knække dem (hovsa, og så lige inden jeg skulle ud af døren hvor jeg faktisk skulle bruge dem bæ røv) kvitteringen bliver fundet, og skades anmeldelse sendt ind, sammen med et billed, så får jeg de par tusinde de har kostet, penge der naturligvis går til nye, oven i smider vi så selv lidt, så jeg får et par briller af endnu bedre karakter end de gamle. Jeg ved at det er hamrende vigtigt med ordentlige briller, som kan holde til lidt af hvert, men for at få det koster det altså, skal jeg have mine som solbriller, med styrke (og uden rabat, som vi får fordi brillemanden er en god ven) så vil de mindst skulle koste 4000, og derfor ser jeg ikke 8000 som spor urealistisk. Jeg ville sikkert godt kunne gå ned og købe et par i brugsen til 50 kr (eller dvs det kan jeg så ikke for de fårs ikke i min styrke) men de vil sten sikkert ikke holde mere end max en måned, foruden at de ikke er tilpasset til mit syn (det ene øje ser dobbelt, det gør det andet ikke) dvs jeg vil bare ødelægge mit syn, og vil hurtigt få brug for endnu stærkere briller... ved at gøre det vil jeg bare lege kommune, kom vi sparer nu, selv om at vi godt ved at det bare vil koste 3 gange så meget om 1 år.
Så netop brillerne er et område vi helst ikke sparer for meget på, naturligvis er vi prisbeviste, men vi vil hellere give 4000 for et par ordentlige briller der holder, til den måde jeg bruger dem på, og så kun skal have 1 par hvert 2. år, end vi vil give 2000 og så få noget bras, som ikke holder mere end 4 måneder (som faktisk er det der er sket med de gamle, og vi blev advaret, men havde altså ikke råd til bedre på det tidspunkt... men selvfølgelig brillemanden kender mig også *gg*)

J.B. hvis nu du afbestiller internet og telefon, så tør jeg næsten væde med at du også vil have råd til at holde en lille skralderkasse af en dyt, men nu har du så prioriteret internet frem for dyt, hvis du begynder at lave af spagetti (uden tilbehør) og havergrød, vil du sikkert også kunne finde penge til at komme på ferie, sådan kan man jo selv vælge hvor pengene skal ligges, hos nogle kan man så bare ikke vælge, og dog, der må man så "bare" vælge om man vil have mad de næste 2 dage, eller om sko til barnet er vigtigere. Sådan har "alle" en mulighed for at vælge også du... så begynd på havergryn og drop nettet, så kan også du holde dyt
LUM er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vi skylder 57.240.000.000 kroner i skat .... Lunasdatter Politik og Samfund 22 27-11-2011 02:06
Jobcenter for 172.413 kroner? buster Politik og Samfund 3 28-10-2010 18:12
FP i kroner og øer. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 13-08-2010 11:33
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03
Lov koster fleksjobber 100.000 kroner Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 22-09-2009 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension